در ادامهی انتقادهایی که تاکنون به نسخههای Switch 2 برخی بازیها وارد شده است، نینتندو تأیید کرده که بازیهای The Legend of Zelda: Breath of the Wild و The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در این نسخهها از قابلیت ذخیرهسازی ابری، پشتیبانی نمیکنند. این یعنی بازیکنان نمیتوانند فایلهای ذخیرهی خود را از طریق اشتراک Nintendo Switch Online به نسخهی Switch 2 این بازیها منتقل کنند.
بر اساس گزارشی از گیمینگ بولت، در صفحهی فروش eShop مربوط به نسخهی Switch 2 این دو بازی، ذکر شده که قابلیت «Save Data Cloud Backup» پشتیبانی نمیشود. نکتهی جالب توجه اینکه این محدودیت تنها در مورد این دو بازی از مجموعهی Zelda دیده میشود و دیگر بازیهای سری Switch 2 Edition نظیر Super Mario Party Jamboree و Kirby and the Forgotten Land چنین محدودیتی ندارند. حتی در نسخهی ژاپنی eShop هم چنین توضیحی برای این دو بازی Zelda دیده نمیشود.
با توجه به ماهیت گستردهی این دو بازی جهانباز که بازیکنان را به صرف دهها ساعت وقت برای جستوجو و پیشرفت تشویق میکنند، نبود قابلیت انتقال فایل ذخیره احتمالا باعث نارضایتی بازیکنانی خواهد شد که قصد داشتند پیشرفتهای خود را به نسخهی جدید منتقل کنند.
نینتندو همچنین پیشتر اعلام کرده بود که نسخهی Switch 2 بازی Breath of the Wild شامل محتوای بستهی الحاقی ۲۰ دلاری عرضهشده برای نسخهی اصلی نخواهد بود. در بیانیهی رسمی نینتندو آمده است: «The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Nintendo Switch 2 Edition شامل بستهی الحاقی Expansion Pass نخواهد بود. این بسته بهصورت جداگانه قابل خرید است.»
با این حال، نینتندو تأکید کرده است که نسخهی فیزیکی بازیهای اختصاصی Switch 2، از جمله Breath of the Wild، تمام محتوا را روی کارت بازی ارائه میدهند و نیازی به دانلود جداگانه نیست. این سیاست شامل دیگر بازیهای توسعهیافتهی نینتندو مانند Super Mario Party Jamboree و Metroid Prime 4 نیز میشود. اما در مورد بازیهای توسعهدهندگان دیگر، امکان دارد ناشران تصمیم به عرضهی بازیها با کد دانلودی و بدون کارت فیزیکی بگیرند.
نینتندو سوییچ ۲ در تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) عرضه میشود و نسخههای Switch 2 بازیهای Breath of the Wild و Tears of the Kingdom نیز همان روز در دسترس خواهند بود.