توسعه دهنده سابق Rockstar از دلایل یکی از سنت شکنی‌های بزرگ GTA IV می‌گوید

محمدرضا
3 هفته پیش
0
اخبار گیم
اوبه ورمیج (Obbe Vermeij)، توسعه دهنده Grand Theft Auto 4، به تازگی فاش کرده است که عنوان محبوب منتشر شده در سال ۲۰۰۸، نحوه وارد کردن کدهای تقلب را تغییر داد تا استفاده از تلفن درون بازی را به حداکثر برساند. در این فرایند، GTA 4 همچنین سنت هفت‌ساله سری را که با GTA 3 در سال ۲۰۰۱ بنا شده بود را شکست.

در سراسر تاریخ عناوین سه‌بعدی این فرنچایز که از GTA 3 شروع می‌شود، کدهای تقلب با استفاده از توالی حروف خاص کیبورد در رایانه شخصی و از طریق ترکیب دکمه‌های کنترلر روی کنسول‌ها فعال می‌شدند. در GTA 4، توسعه دهنده Rockstar Games این سنت را که به طور مداوم در عناوین مختلف مانند Vice City و San Andreas وجود داشت، کنار گذاشت. توسعه‌دهندگان این کار را با استفاده از یکی از نوآوری‌های GTA 4 انجام دادند. در این عنوان به‌جای وارد کردن حروف یا ترکیب‌های دکمه‌ای، بازیکنان برای استفاده از رمزهای تقلب باید شماره‌های خاصی را با استفاده از تلفن همراه شخصیت اصلی شخصیت Niko Bellic شماره‌گیری می‌کردند.

توسعه دهنده سابق Rockstar از دلایل یکی از سنت شکنی‌های بزرگ GTA IV می‌گوید - گیمفا
منبع: صفحه توییتر اوبه ورمیج

در توییتر، ورمیج، کارمند سابق Rockstar North و مدیر فنی GTA 4، فاش کرد که رویکرد متفاوت برای ورود کدهای تقلب، به دلیل تمرکز بیشتر روی تلفن همراه صورت گرفت. او با پرده‌برداری از هدف استودیو برای استفاده حداکثری از تلفن همراه نیکو، گفت که توسعه‌دهندگان سعی کردند «تا جایی که ممکن است» کارهای مختلفی با آن انجام دهند. علاوه بر این، وی در ادامه از این اتفاق اظهار خشنودی کرد، زیرا به گفته او، با توجه به این تغییر، وظیفه طراحی این رمزهای تقلب به طراحان سپرده شده بود و دیگر نیازی به نگرانی بابت آنها نداشت.

توسعه دهنده سابق Rockstar از دلایل یکی از سنت شکنی‌های بزرگ GTA IV می‌گوید - گیمفا

این اطلاعات جدید که چرایی سنت‌شکنی GTA 4 در بحث کدهای تقلب را فاش می‌کند، در یکی از پست‌های روزانه ورمیج پیرامون دانستنی‌های جالب فرایند توسعه این فرنچایز به اشتراک گذاشته شده بود. در پستی دیگر، این توسعه دهنده از حقایق جالب دیگری درباره کدهای تقلب، این بار در نسخه رایانه شخصی عنوان GTA San Andreas پرده برداشته بود. ورمیج ضمن یادآوری کدهای تقلب محبوب این عنوان، مانند HESOYAM، توضیح داد که این حروف بی‌معنی، تحت‌تأثیر یک گلیچ ایجاد شده بودند. در واقع، در ابتدا قرار بود حروف INEEDHELP (به معنی «من به کمک نیاز دارم») رمز جان و پول باشد، ولی به دلیل گلیچی که هیچ‌گاه برطرف نشد، سلسه حروفی مانند HESOYAM باعث فعال‌سازی این کد‌ها می‌شدند. این اتفاق، برای کدهای بی معنی دیگر نظیر AEZAKMI و RIPAZHA نیز صادق است. طبق توضیحات ورمیجی، این گلیچ به دنبال استفاده از این کدها برای مخفی سازی کدهای اصلی توسط توسعه دهندگان صورت گرفته بود. خوب یا بد، راکستار با استفاده از تلفن همراه برای وارد کردن کد‌های تقلب در GTA 4، از رخ دادن مجدد این گلیچ جلوگیری نمود.

منبع خبر:

دیدگاهتان را بنویسید

نظرتان را به اشتراک بگذارید
لوگو گیمرشو

درصورت هرگونه مشکل در بازی از طریق فرم زیر به ما اطلاع دهید تا در سریع ترین زمان نسبت به رفع آن اقدام کنیم.