سازنده ریمیک System Shock به ریمستر کردن بازی‌های نسل هفتمی علاقه‌مند است

سازنده ریمیک System Shock به ریمستر کردن بازی‌های نسل هفتمی علاقه‌مند است

محمدرضا
2 هفته پیش
0
اخبار گیم
مدیرعامل Nightdive Studios اطمینان دارد که تیم این شرکت با وجود معماری خاص کنسول PS3، توانایی لازم برای ریمستر کردن بازی‌های این پلتفرم را دارد.

استودیو نایت‌دایو اخیرا اشتیاق و آمادگی خود را برای ریمستر کردن و بازی‌های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 اعلام کرده است. استودیو نایت‌دایو یک تیم تخصصی در حوزه احیای بازی‌های کلاسیک سه‌بعدی است. این استودیو با ریمستر و ارتقای کیفیت بازی‌های قدیمی که اجرای آن‌ها روی سیستم‌های مدرن دشوار شده، خدمت ارزشمندی به جامعه گیمینگ ارائه می‌دهد. آن‌ها نسخه‌های باکیفیت و HD این بازی‌ها را برای کامپیوتر و کنسول‌های امروزی توسعه می‌دهند.

کارنامه اخیر این استودیو شامل بازسازی بازی‌های خاطره‌انگیزی چون The Thing، سه‌گانه Turok، System Shock و Forsaken می‌شود. همچنین آن‌ها بازی‌های محبوبی مانند Doom 64، نسخه‌های اول و دوم Quake، Shadow Man، Blade Runner، PO’ed، Rise of the Triad و Star Wars: Dark Forces را نیز با کیفیت مدرن احیا کرده‌اند. تمرکز اصلی این استودیو روی پورت کردن بازی‌های کلاسیک کامپیوتری است.

آن‌ها با بهره‌گیری از موتور اختصاصی خود به نام KEX، این بازی‌ها را برای پلتفرم‌های مدرن بهینه‌سازی و سازگار می‌کنند. در مصاحبه‌ای تازه با وب‌سایت VGC، استیفن کیک و لری کوپرمن، مدیر استودیو و مدیر توسعه تجاری شرکت نایت‌دایو، اشتیاق خود را برای ساخت نسخه‌های ریمستر از بازی‌هایی که فقط برای ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 منتشر شده‌اند، ابراز کردند.

تیراندازی با شاتگان به سمت دشمنان در System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

کوپرمن در این خصوص اظهار داشت: «ما آماده‌ایم.» او در واکنش به پرسشی درباره نحوه برخورد با هر یک از بازی‌ها، با‌توجه‌به تعطیلی بسیاری از استودیوهای آن دوره، تأکید کرد که این موضوع نیازمند بررسی جوانب مختلف است. او ادامه داد:

«پیش از هر چیز، نیاز است چند پرسش کلیدی را مطرح کنم. نخست اینکه آیا این بازی تنها برای ایکس باکس 360 منتشر شده یا نسخه کامپیوتر هم دارد؟ این مسئله به‌خصوص از نظر حفظ و نگهداری بازی، تأثیر قابل‌توجهی در شرایط خواهد داشت. موضوع مهم دیگر، دسترسی به کد منبع است؛ اگر به آن دسترسی داریم، کیفیت آن در چه سطحی است؟ همچنین وضعیت فایل‌های بازی را هم باید بررسی کنیم. تمام این موارد از ملاحظات ضروری هستند که باید مدنظر قرار گیرند. البته نباید فراموش کرد که در آن دوره، بازی‌های ارزشمند بسیاری عرضه شدند که نباید فراموش شوند.»

کیک چنین مطرح کرد: «بیایید تصور کنیم که به بازی‌ای مشابه Haze دسترسی داریم و قصد داریم آن را برای سال ۲۰۲۸ آماده کنیم. در این صورت، با تیم طراحان اصلی تماس گرفته و به آن‌ها می‌گوییم: می‌دانیم که بازی نتوانست به موفقیت مورد‌انتظار دست پیدا کند، اما مطمئن هستم در این مدت فرصت کافی داشته‌اید تا درباره راه‌های بهبود و تغییرات احتمالی فکر کنید.»

تلاش برای بقا در سرمای زمستان در بازی The Thing: Remastered

او ادامه داد: «ما پیش‌تر با سازندگان اصلی این بازی‌ها گفتگو داشته‌ایم و به آن‌ها فرصت دادیم تا بازگردند و ایده‌های اصلی خود را پیاده‌سازی کنند. در تجربه ما با System Shock 2 Remastered و بسیاری بازی‌های دیگر، دیده‌ایم که صرف انتقال بازی به سخت‌افزارهای جدید، بسیاری از مشکلات فنی را خودبه‌خود حل می‌کند. مسائلی مانند نرخ فریم پایین، مشکلات تازه‌سازی تصویر، کیفیت پایین بافت‌ها، کندی استریمینگ و زمان‌های طولانی بارگذاری، همگی با این انتقال برطرف می‌شوند.»

در پاسخ به پرسش VGC درباره معماری خاص پلی استیشن 3 و تأثیر احتمالی آن بر پیچیدگی ریمستر بازی‌های انحصاری این کنسول، کیک تأیید کرد که اگرچه این فرآیند با چالش‌هایی همراه خواهد بود، اما او اطمینان دارد که تیم نایت‌دایو توانایی غلبه بر این چالش‌ها را دارد.

او گفت: «بله، قطعا. به یاد دارم زمانی که این سیستم برای نخستین بار عرضه شد، توسعه‌دهندگان در درک معماری آن با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بودند. این مسئله چالش بزرگی برای حفظ سازگاری با نسل قبل به‌وجود آورده است.»

ریمیک بازی System Shock

کیک توضیح داد: «این مورد کمی متفاوت است، اما وقتی پلی استیشن 3 برای نخستین‌بار به بازار عرضه شد، قابلیت اجرای بازی‌های پلی استیشن 2 را داشت. پس از مدتی سونی اعلام کرد که این قابلیت بسیار پرهزینه است، زیرا آن‌ها مجبور بودند سخت‌افزار هر دو سیستم را در یک دستگاه قرار دهند. در‌واقع هیچ راه‌حل نرم‌افزاری ظریفی وجود نداشت که بتواند به سخت‌افزار پلی استیشن 3 اجازه دهد بازی‌های پلی استیشن 2 را اجرا کند، زیرا معماری این دو سیستم اصلا با یکدیگر سازگار نبود.»

او ادامه داد: « بنابراین، بله، اگر به آن مرحله برسیم یا بهتر است بگویم وقتی به مرحله بازی‌های عصر پلی استیشن 3 برسیم با چالشی روبه‌رو خواهیم شد که باید برای آن آماده باشیم. خوشبختانه با تجربه‌ای که داریم، می‌توانیم ریمستر مناسبی از بازی‌های این نسل ارائه دهیم.»

کوپرمن ادامه داد: «یکی از مزایای اصلی ما، داشتن موتور اختصاصی است که بخش مهمی از هویت پروژه نایت‌دایو را تشکیل می‌دهد. این موتور اختصاصی امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای در اختیار ما قرار می‌دهد. با‌توجه‌به این مسیری که در پیش گرفته‌ایم، احتمالا سم (که مسئول توسعه موتور است) می‌تواند با استفاده از KEX راهکارهای جدیدی را پیاده‌سازی کند.»

کاراکتر اصلی بازی Blade Runner: Enhanced Edition با سلاحی در دست

در بخش دیگری از مصاحبه با وب‌سایت VGC، کیک و کوپرمن ابراز امیدواری کردند که روزی استودیو بتواند بازی تیراندازی کلاسیک The Operative: No One Lives Forever را ریمستر کند. این اظهار امیدواری در حالی مطرح شد که Monolith Production، استودیوی سازنده بازی اخیرا تعطیل شده است.

منبع خبر:
زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نظرتان را به اشتراک بگذارید