Zeus

Intelligence
hero_intelligence

نوع اتک

Range

اتک

51-59

سرعت حرکت

315

آرمور

3.8

درجه سختی

complexity 2(1)

 Let’s make this a battle worthy of my name بیایید این نبرد را شایسته نام من کنیم.

Zeus، خدای بهشت‌ها و پدر خدایان، با همه قهرمانان به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار آنها فرزندانی سرکش او هستند. (آموزش هیرو Zeus)

پس از اینکه همسرالهی اش او را چندین بار در میان زنان فانی مشاهده کرد، به Zeus آلتیماتوم داد: “اگر واقعاً علاقه‌ای به موجودات فانی داری، خودت را مانند آنها بساز. اگر وفاداری خود را به من ثابت کنی، برگرد به سوی من و همسر نامیرای من شو. در غیر این صورت، برو و در میان مخلوقاتت بمیر”

Zeus، جادو و منطق همسرش را غیرقابل انکار دید و با نقشه‌اش موافقت کرد. او پس از آن بهترین رفتارها را داشت، زیرا او خود پدیدآورنده جاودانگی در میان این موجودات فانی است. با این حال، برای اثبات وفاداری خود به همسرش، باید در میدان نبرد پیروزی‌های بیشتری کسب کند.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
ARC LIGHTNING
75/85/95/105

:مانای مصرفی

1.6

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Zeus با استفاده از این توانایی صاعقه ای را به سمت دشمنان پرتاب می کند که به نزدیک ترین دشمن به هدف مورد نظر پرش می کند و به واحدهای دشمن با یک دمیج پایه و درصدی از سلامتی کنونی آنها آسیب می زند.
zuus_arc_lightning
LIGHTNING BOLT
120/125/130/135

:مانای مصرفی

6

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

یک رعد و برق را برای ضربه زدن به یک واحد دشمن که باعث آسیب و Mini-Stun می شود را فراخوانی می کند. رعد و برق هنگامی که استفاده می شود، به طور خلاصه دید بدون مانع و دید واقعی را در اطراف هدف، در شعاع 500 فراهم می کند (می تواند هیروهای نامرئی را برای مدتی قابل مشاهده کند) . می توان این رعد برق را بر روی زمین نیز زد و بر نزدیک ترین هیروی دشمن در برد 325 اثر گذاشت. صد درصد دمیج بیشتری به کریپ ها وارد می کند.
zuus_lightning_bolt
HEAVENLY JUMP
50/60/70.80

:مانای مصرفی

26/22/18/14

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با این توانایی به جلو می پرد و نزدیک ترین نیروی دشمن را شوکه می کند. ( هیروها در اولویت هستند) دمیج وارد می کند و همچنین سرعت اتک و حرکت آنها را کاهش می دهد. بعد از پریدن به مدت 3 ثانیه قدرت دید در شعاع 900 را به دست آورد.
zuus_heavenly_jump
THUNDERGOD'S WRATH
250/375/500

:مانای مصرفی

120

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با استفاده از این توانایی با رعد و برقی قدرتمند به تمام هیروهای دشمن، مهم نیست که در کجا هستند، ضربه می زند. میزانی دمیج و دمیج اضافی بر اساس حداکثر سلامت هدف را وارد می کند. THUNDERGOD'S WRATH همچنین دید واقعی را در اطراف هر قهرمان زده شده ارائه می دهد. اگر یک هیروی دشمن نامرئی باشد، آسیبی نمی‌بیند، اما دید واقعی ( True Sight) همچنان در محل آن هیرو ایجاد می‌شود.
zuus_thundergods_wrath
LIGHTNING HANDS
....

:مانای مصرفی

Passive

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard اضافه می شود : Zeus برد اتک اضافی دریافت می کند و هر اتک او یک ARC LIGHTNING ایجاد می کند که درصدی از دمیج آن را به دشمن وارد می کند. می توان آن را غیر فعال کرد تا این افکت متوقف شود.
zuus_lightning_hands
NIMBUS
325

:مانای مصرفی

45

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter اضافه می شود : یک ابر طوفانی را در هر نقطه از نقشه ایجاد می کند که به طور خودکار LIGHTNING BOLT را بر سر دشمنانی که زیر این ابر قرار دارند فرود می آورد.
zuus_cloud
وجه ها (Facets)
Zeus right facet 7.38_
zuus_thundergods_wrath
THUNDERGOD'S WRATH
به دشمنان بر اساس کمترین سلامتی کنونی به ترتیب با فاصله زمانی 0.2 ثانیه دمیج وارد می کند. هر موقع یک دشمن توسط این توانایی بمیرد، مابقی هیروها 25 % دمیج بیشتری دریافت خواهند کرد.
تاخیر بین Bolt ها : 0.2 ثانیه
افزایش اثرات به ازای هر کشتن: 25 درصد
Zeus left facet 7.38_
zuus_static_field
STATIC FIELD
بر اساس فاصله Zeus و دشمن دمیج خورده ، دمیج وارد می کند. حداکثر 7 درصد تا فاصله 200 یا نزدیک تر. حداقل 2 درصد تا فاصله 1200 یا بیشتر
توانایی ذاتی (Innate Ability)
zuus_static_field
Static Field
زئوس هر دشمنی را که به او حمله کند یا از توانایی‌های او آسیب ببیند، شوک می‌دهد و آسیبی برابر با درصدی از سلامت کنونی آن‌ها وارد می‌کند.
خوب با
abaddon
lich
skeleton_king
legion_commander
axe
medusa
night_stalker
shadow_shaman
life_stealer
juggernaut
بد در مقابل
windrunner
mirana
sven
Shadow_fiend
abaddon
sand_king
morphling
life_stealer
lich
phantom_lancer
استعدادها (Talents)
محدوده ی اثر Lightning Bolt به میزان 250+ واحد افزایش می یابد.

25

دمیج Static Field به میزان 1+ درصد افزایش می یابد.
دمیج Arc Lightning به میزان 60+ واحد افزایش می یابد.

20

Lightning Bolt به مدت 0.5 ثانیه دشمن را Mini-Stun می کند.
دمیج Thundergod's Wrath به میزان 75+ واحد افزایش می یابد.

15

اهداف Heavenly Jump به تعداد 1+ واحد افزایش می یابد.
بازسازی مانا به میزان 1.75+ واحد افزایش می یابد.

10

سلامتی 200+ واحد افزایش می یابد.
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Iron Branch
Faerie Fires
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Iron Branch
Observer Ward
اوایل بازی
Ring of Basilius
Boots of Speed
Bottle
Wind Lace
Magic wand
وسط بازی
Kaya
Phylactery
Arcane Boots
Yasha and Kaya
Aghanim's Scepter
آخر بازی
Refresher Orb
octarine core
Aghanim's Shard
Wind Waker
بسته به موقعیت بازی
Aether Lens
Power Treads
Null Talisman
Blink Dagger
Eul's Scepter of Divinity
Force Staff
Dagon
Kaya and Sange
Bloodstone
بسته به موقعیت بازی
Black King Bar
Aeon Disk
scythe of vyse
Witch Blade
Ethereal Blade
Khanda
Moon Shard
Hurricane Pike
Parasma
بسته به موقعیت بازی
Boots of Travel
Arcane Blink
Assault Cuirass
اسکیل آپ (Skillup)
Midlane
Zeus__AIE

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

41 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.