Tiny

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

61-67

سرعت حرکت

275

آرمور

0.0

درجه سختی

complexity 34

  Was I a splinter from a golem’s heel? A chip from the Oracular Visage of Garthos? I shall not rest until I know from whence I came


آیا من یک ترکش از پاشنه گولم بودم؟ یا تراشه ای از Oracular Visage of Garthos؟ تا زمانی که ندانم از کجا آمده ام آرام نخواهم گرفت.

و که به شکل تکه هایی از سنگ به دنیا آمد، نحوه شکل گیری او یک راز است که حتی خود او از آن باخبر نیست. (آموزش هیرو Tiny) او در حال حاضر یک غول سنگی است اما گذشته او چگونه بود؟یک تکه سنگ که از پاشنه یک گولم جدا شده بود؟

یک پاره ای از سنگ که از محل کار مجسمه ساز؟ تکه ای از سیمای روحانی گارتوس؟ کنجکاوی عمیقی او را فرا گرفته است و او برای پیدا کردن اصلیت، خانواده و هم نوعان خود بدون خستگی در دنیا سفر می کند.در حال مسافرت اندازه او بزرگ تر و وزن او بیشتر می شود. تغییرات آب و هوا بر روی او تاثیر برعکس دارد و بجای تحلیل رفتن او بزرگ تر و بزرگ تر می شود.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
AVALANCHE
95/110/125/140

:مانای مصرفی

23/20/17/14

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

منطقه ای را با سنگ بمباران می کند و به طور مداوم به نیروهای دشمن دمیج می زند و Stun می کند.
tiny_avalanche
TOSS
110/125/140/155

:مانای مصرفی

20/17/14/11

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

نزدیک‌ترین نیرو را در شعاع اطراف Tiny، متحد یا دشمن می‌گیرد و آن را به سمت نیروها یا Rune هدف پرتاب می‌کند تا به جایی که فرود می آیند دمیج بزند.
tiny_toss
TREE GRAB
40

:مانای مصرفی

16/15/14/13

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

درختی را برای ضربت زدن به سر دشمنان برای تعداد محدودی اتک در دست می‌گیرد. به آن برد اتک اضافی (Bonus Attack Range) می دهد. اتک ها دمیج بیشتری وارد می کنند و در طول مسیر به نیروهای دشمن اطراف هم دمیج وارد می کند. درخت را می توان پرتاب کرد، تا اتک خود را به یک نیرو در فاصله دور انجام دهد و به آن دمیج وارد کند.
tiny_tree_grab
TREE GRAB
40

:مانای مصرفی

16/15/14/13

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : باعث می شود که Tree Grab محدودیت شارژ نداشته باشد.
tiny_tree_grab
GROW
....

:مانای مصرفی

Passive

:زمان آماده سازی

Phyisical

: نوع دمیج

Tiny توده سنگی به دست می آورد، قدرت Toss ، دمیج اتک (55/110/165 واحد) و آرمور ش (5/10/15 واحد) افزایش می یابد در حالی که سرعت اتکش 30 درصد کاهش می یابد همچنین 15 واحد سرعت حرکتش افزایش می یابد.
tiny_grow
TREE THROW
......

:مانای مصرفی

......

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

درخت را به سمت نیروی هدف پرتاب می کند، اتک خود را به آن ادامه می دهد و به اطراف هدف نیز دمیج می زند.
tiny_toss_tree
TREE VOLLEY
200

:مانای مصرفی

17

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter این توانایی افزوده می شود : Tiny برای پرتاب درختان تصادفی در محدوده ای نزدیک به خودش به سمت منطقه مورد نظر Channel می کند (برای استفاده ی برخی توانایی ها نیاز به زمانی کوتاه است و در صورت حرکت آن توانایی لغو می شود که به آن Channel کردن می گویند). با پرتاب هر درخت،دمیج اتک Tiny را به دشمنان آن منطقه وارد می کند.
tiny_tree_channel
وجه ها (Facets)
Tiny right facet_
Tiny از Strength مقاومت در برابر وضعیت (Status Resistance) و کاهش سرعت (Slow Resistance) به دست می‌آورد. مقاومت در برابر کاهش سرعت، تأثیر کاهش سرعت حمله را نیز کاهش می‌دهد.
Tiny left facet_
tiny_toss
TOSS
واحدهای پرتاب شده در مقصد Toss باعث کندی و آسیب اضافی به اهداف دیگر می‌شوند.
شعاع: 400
کاهش سرعت حرکت: 20/25/30/35 درصد
کاهش سرعت حمله: 15/25/35/45
افزایش آسیب فرود: 20 درصد
مدت زمان کاهش سرعت: 2.5 واحد
توانایی ذاتی (Innate Ability)
tiny_craggy_exterior
Craggy Exterior
دشمنانی که به Tiny حمله می‌کنند، یک دبیاف انباشته (Stacking Debuff) دریافت می‌کنند که آسیب حمله آنها را با هر بار انباشته شدن کاهش می‌دهد.
خوب با
abaddon
lich
bloodseeker
life_stealer
warlock
oracle
dawnbreaker
skeleton_king
night_stalker
visage
بد در مقابل
necrolyte
lich
life_stealer
abaddon
skeleton_king
warlock
undying
clockwerk
silencer
spectre
استعدادها (Talents)
8 ثانیه کاهش زمان آماده‌سازی Avalanche

25

Toss دارای 2 شارژ می‌شود
60+ واحد افزایش آسیب پایه Tree Grab

20

Toss بدون نیاز به هدف قابل استفاده است
8 درصد کاهش برای کاهش سرعت حمله توسط Grow

15

70+ واحد افزایش آسیب Avalanche
200+ واحد افزایش برد پرتاب Avalanche

10

8+ واحد افزایش Strength
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Faerie Fires
Quelling Blade
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Iron Branch
Observer Ward
ابتدا بازی
Magic wand
Power Treads
Bottle
Wind Lace
Soul Ring
وسط بازی
Crystalys
Phylactery
Blink Dagger
Black King Bar
Echo Sabre
Khanda
آخر بازی
Harpoon
Aghanim's Scepter
Aghanim's Shard
Daedalus
Assault Cuirass
بسته به موقعیت بازی
Sange and Yasha
Silver Edge
Hand of Midas
Linken's Sphere
Force Staff
Manta Style
Moon Shard
octarine core
Aeon Disk
بسته به موقعیت بازی
Overwhelming Blink
Swift Blink
Bloodthorn
Boots of Travel
اسکیل آپ (Skillup)
Carry
Tiny Support- Mid- Carry_
Midlane
Tiny Support- Mid- Carry_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

7 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.