Tidehunter

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

52-58

سرعت حرکت

300

آرمور

2.5

درجه سختی

complexity 2(1)

  Who needs a big brain when you’ve got teeth like mine


چه کسی به مغز بزرگ نیاز دارد وقتی شما دندان هایی مانند من دارید؟

Tidehunter که به عنوان لاویاتان شناخته می شود زمانی قهرمان جزایر غرق شده بود اما انگیزه او برای (آموزش هیرو Tidehunter) مردمانش نامعلوم بود. ما همگی راجع به اهمیت مسیرهای کشتی رانی درای لندرز(ساکنان خشکی) می دانیم و اینکه چطور امپراطوری ها به دلیل کنترل آب های آزاد سقوط یا به وجود می آیند.

اطلاعات کمی درباره اهمیت نیروهای زیردریا وجود دارد و اینکه چگونه قبیله جنگجوی دیاسپورا چگونه محل زندگی خود را در اعماق دریاهای بی پایان انتخاب کردند.

پس ازجنگ های بسیار، عهدنامه های سست میان انسان ها و مرمیدها (موجودات دریایی با قدرت عقل انسان) بسته شد و ما وسعت امپراطوری های غرق شده در دریاها را میبینیم اما سیاست آنها همواره پیچیده و غیر شفاف بود.به نظر می رسد که Tidehunter از این جنگ های بی معنی خسته شده است و راه خود را پیشه گرفته است.

او تنها به خدای اعماق ملراون وفادار است. او در حال حاضر در قسمت های کم عمق پرسه می زند و به دنبال مردان و آبزیانی است که از مسیر خود سرگردان شدند.و به طور دقیق او به دنبال دریاسالار نفرت انگیز kunkka می گردد، کسی که دشمن بسیار قدیمی اوست ولی دلیل این دشمنی را فراموش کرده است.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
GUSH
100

:مانای مصرفی

12

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

فوران آب را برای دمیج زدن به نیروی دشمن احضار می کند و سرعت حرکت و آرمور آنها را برای چند ثانیه کاهش می دهد.
tidehunter_gush
GUSH
100

:مانای مصرفی

12

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : Gush تبدیل به یک قابلیت موج هدفمند زمینی می شود که بر نیروهای دشمن در یک خط تأثیر می گذارد. زمان آماده سازی آن کاهش می یابد.
tidehunter_gush
KRAKEN SHELL
....

:مانای مصرفی

Passive

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

پوست Tidehunter را ضخیم‌تر کرده و به‌صورت غیرفعال (Passive) بخشی از هرگونه آسیب فیزیکی دریافتی را مسدود می‌کند. مقدار کاهش‌یافته‌ای برای کریپ‌ها اعمال می‌شود. می‌توان آن را فعال کرد تا مقدار مسدودسازی دو برابر شود، اما با کاهش 40٪ سرعت حرکت. این اثر 4 ثانیه دوام دارد.
tidehunter_kraken_shell
ANCHOR SMASH
40/45/50/55

:مانای مصرفی

7/6/5/4

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

Tidehunter لنگر قدرتمند خود را تاب می دهد تا به دشمنان نزدیک دمیج بزند و دمیج اتک فیزیکی آنها را کاهش دهد. میزان کاهش دمیج : 25/30/35/40 درصد
tidehunter_anchor_smash
RAVAGE
125/225/325

:مانای مصرفی

150/145/140

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

به زمین نیروی سنگینی وارد می کند و باعث فوران شاخک هایی در همه جهات تا شعاع خاصی می شود و به تمام واحدهای دشمن مجاور خود دمیج می زند و آنها را Stun می کند.
tidehunter_ravage
DEAD IN THE WATER
110

:مانای مصرفی

35

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard افزوده می شود : Tidehunter یک لنگر سنگین به یک هیرو دشمن می‌بندد. هیرو در حالی که به لنگر متصل است به بند کشیده می شود. تلاش برای دور شدن بیش از یک نقطه خاص از لنگر، قهرمان را مجبور می‌کند تا یک سرعت حرکتی تعیین‌شده داشته باشد و لنگر را به پشت خود بکشد. لنگر را می توان با چند اتک از بین برد.
tidehunter_dead_in_the_water
وجه ها (Facets)
Tidehunter right facet_
Tidehunter با هر سطح رشد می‌کند و امتیازات اضافی به دست می‌آورد.
7.38 : دیگر Strength پایه را کاهش نمی دهد.
7.38c: میزان کاهش بُرد حمله‌ی اولیه و جریمه‌ی Anchor Smash از 50 به 60 افزایش یافت.
Tidehunter left facet_
tidehunter_kraken_shell
KRAKEN SHELL
هنگامی که یک قهرمان دشمن تحت تأثیر Anchor Smash کشته می‌شود، Kraken Shell به طور دائمی ویژگی Damage Block را دریافت می‌کند.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Blubber
هنگامی که Tidehunter بیشتر از ۴۵۰ آسیب دریافت می‌کند، حالت پنهان او (hide) اثرات منفی وضعیت را پاک می‌کند. این اثرات منفی بیشتر دبیف‌ها را حتی اگر معمولاً قابل پاک شدن نباشند، از بین می‌برد. نوع دیسپل: دیسپل قوی (Strong Dispel)
خوب با
abaddon
lich
bloodseeker
life_stealer
warlock
shadow_shaman
juggernaut
broodmother
skeleton_king
elder_titan
بد در مقابل
windrunner
phantom_lancer
mirana
sven
slardar
lich
abaddon
morphling
bane
puck
استعدادها (Talents)
0.8+ ثانیه افزایش مدت Stun توسط Ravage

25

50 درصد شانس اجرای Anchor Smash هنگام حمله
Anchor Smash روی ساختمان‌ها نیز اثر می‌گذارد

20

4 واحد کاهش آرمور توسط Gush
100+ واحد افزایش آسیب Gush

15

30+ درصد افزایش کاهش آسیب توسط Anchor Smash
40+ واحد افزایش آسیب Anchor Smash

10

15+ درصد افزایش کاهش سرعت توسط Gush
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Gauntlets of Strength
Quelling Blade
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Circlet of Nobility
Observer Ward
اوایل بازی
Magic wand
Boots of Speed
Bracer
Phase Boots
Soul Ring
وسط بازی
Blink Dagger
Mage Slayer
Vladmir's Offering
Shiva's Guard
Veil of Discord
آخر بازی
Refresher Orb
Aghanim's Scepter
Aghanim's Shard
octarine core
بسته به موقعیت بازی
Force Staff
Guardian Greaves
Meteor Hammer
Pipe of Insight
Lotus Orb
Heaven's Halberd
Linken's Sphere
Black King Bar
Eternal Shroud
بسته به موقعیت بازی
scythe of vyse
Assault Cuirass
Aeon Disk
Boots of Travel
Overwhelming Blink
اسکیل آپ (Skillup)
offlane
Tidehunter Offlane_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

6 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.