Mars

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

49-57

سرعت حرکت

310

آرمور

2.3

درجه سختی

complexity 2(1)

  Let the name Mars ring across the battlefield, and bear witness to my enemy’s flight


بگذار نام مارس در میدان نبرد طنین انداز شود و شاهد پرواز دشمن من باشد.

مارس، اولین پسر بهشت، زمان بسیار طولانی را صرف جنگ های بی پایان کرد و جنگ های بیشماری که تحت نام او صورت گرفته بود را مشاهده کرد. (آموزش هیرو Mars) جنگ هایی از فتح سرزمین ها و انتقام خون ، عادلانه و ناعادلانه… و همیشه نتایج آن ظالمانه بود. به مانند پدر خود، مارس انگیزه های پست خود و تمایلات بسیار وحشیانه تر از پدرش زئوس را در خود نگه داشت و زجر غیرقابل وصفی را تحمل می کرد.

اما با گذر زمان،راه و روش خودخواهانه پدرش- راهی که بسیاری از هم نوعان خودش که او را نفرت انگیز و پست میشمردند-در نهایت به حلقه ای توخالی تبدیل شد. دیگر جنگ به تنهایی نمی توانست نیازهای او را برطرف کند.

برای اولین بار در طی سال های بسیار طولانی ، خدای جنگ شروع به پرسیدن از خود کرد که چرا او نیزه خود را به حرکت در می آورد همانگونه که تقدیر برای او رقم زده بود جواب این سوال به سادگی مشخص شد. این باید جنگ را برای اهداف بزرگ تر انجام دهد و اینکه چیزی بیش از وحشیگری و پشیمانی را برای القا کند.

او باید بلاخره مقام رهبری که از زمان تولدش حق او بود را بدست بیاورد زیرا زمان از بین بردن پانتیون های زمان باستان(تایتان ها) فرا رسیده و باید امپراطوری جدیدی بر روی خاکستر هم نوعان خود بنا کند.فقط در آن صورت او ممکن است احساس رضایت کند و برتری او را به همگان نشان دهد.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
SPEAR OF MARS
100/110/120/130

:مانای مصرفی

14/13/12/11

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با این توانایی نیزه افسانه ایش را پرتاب می کند و اولین دشمن بر سر راه نیزه اش را به عقب پرت می کند و اگر پشت سر دشمنش سنگ ، درخت و ساختمانی باشد به آن دوخته میشود و مدت زمان کوتاهی Stun میشود . هر چیزی که بر سر راه این نیزه باشد دمیج خواهد خورد.
mars_spear
SPEAR OF MARS
100/110/120/130

:مانای مصرفی

14/13/12/11

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود و مارس می تواند دو نفر را مورد هدف قرار دهد و بعد از پرتاب کردن نیزه رد آتیشی از آن بجا می ماند که هر دشمنی از آن عبور کند مقداری دمیج می خورد و سرعت حرکتش کمتر می شود .
mars_spear
GOD'S REBUKE
90

:مانای مصرفی

16/14/12/10

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

مارس با سپری که در دست دارد می تواند به دشمنانش ضربه سنگینی وارد کند و آن ها را به عقب براند اگر به هیرو های دشمن ضربه بزند مقداری دمیج اضافی نیز به انها خواهد زد و این ضربه خالص بدون کاهش توسط آرمور آنها به آنها وارد خواهد شد همچنین مقداری از سرعت حرکت دشمن نیز خواهد کاست.
mars_gods_rebuke
BULWARK
....

:مانای مصرفی

0

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

مارس با سپرش دمیج هایی که از رو به رو و اطراف دریافت می کند را کاهش می دهد . زمانی که این توانایی را فعال می کند رو به دشمن می شود و به عقب حرکت می کند سرعت حرکتش کم می شود و 70 % دمیجی که متحدانش دریافت می کنند به سوی او تغییر جهت می دهند. زمانی که این توانایی فعال است مارس نمی تواند به چیزی اتک بدهد.
mars_bulwark
BULWARK
....

:مانای مصرفی

0

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود . زمانی که Bullwark فعال است دو طرف مارس 4 سرباز ظاهر می شوند که اتک نمی خورند و به دشمنان نزدیک مارس دمیج می زنند آنها را به عقب می رانند و سرعت حرکت آنها را کم می کنند . هر دشمن فقط توسط یکی از سربازان مورد حمله قرار می گیرد.
mars_bulwark
ARENA OF BLOOD
150/200/250

:مانای مصرفی

90

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با این توانایی میدان نبردی را احضار می کند و دشمنانی که در لبه این میدان قرار بگیرند دمیج دریافت می کنند و رو به عقب هل داده می شوند. به غیر از متحدانش هیچ کس نمی تواند از این میدان خارج یا به آن وارد شود یا از خارج آن به داخل اتک بدهد
mars_arena_of_blood
وجه ها (Facets)
Mars right facet_
دشمنان داخل Arena of Blood دیدی به خارج از آن نخواهند داشت.
mars_arena_of_blood
Arena of Blood دید را محدود می‌کند و دشمنان داخل آرنا نمی‌توانند دید خود را با هم‌تیمی‌هایشان به اشتراک بگذارند.
Mars left Facet_
مارس هنگام مرگ یک دشمن داخل Arena of Blood خود، سلامت، مانا و آسیب حمله دریافت می‌کند.
mars_arena_of_blood
اگر Mars در Arena باشد و یک دشمن در داخل آن بمیرد، او 30% از حداکثر سلامتی و مانای خود را بازیابی می‌کند و یک افزایش 20 درصدی در آسیب حمله به مدت 20 ثانیه دریافت می‌کند. هم‌تیمی‌های داخل Arena 50% از این افزایشی‌ها را دریافت می‌کنند.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Dauntless
هرچه Mars و هم‌تیمی‌های او بیشتر از تعداد قهرمانان دشمن در شعاع 900 کمتر باشند، بهبودی HP او بیشتر می‌شود.
خوب با
abaddon
necrolyte
elder_titan
life_stealer
lich
lone_druid
visage
bloodseeker
dawnbreaker
shadow_shaman
بد در مقابل
windrunner
dawnbreaker
mirana
batrider
kez
luna
templar_assassin
furion
chen
sven
استعدادها (Talents)
God's Rebuke به میزان 65+ درصد بیشتر ضربه سنگین ( Critical ) می زند.

25

Arena of Blood به تیم به میزان 180+ واحد در ثانیه بازسازی سلامت (HP Regen) می‌دهد.
زمان آماده سازی Arena Of Blood به مدت 20 ثانیه کاهش می یابد.

20

زمان گیج کردن (Stun) به وسیله Spear of Mars به مدت 0.4 + ثانیه افزایش می یابد.
زمان آماده سازی God's Rebuke به مدت 2 ثانیه کاهش می یابد.

15

دمیج Spear Of Mars به میزان 100+ واحد افزایش می یابد.
فاصله توانایی God's Rebuke به میزان 100+ واحد افزایش می یابد.

10

10+ درصد بازیابی سلامتی Dauntless به ازای هر دشمن
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Gauntlets of Strength
Quelling Blade
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Gauntlets of Strength
Observer Ward
اوایل بازی
Phase Boots
Bracer
Bracer
Magic wand
Soul Ring
وسط بازی
Desolator
Black King Bar
Blink Dagger
Aghanim's Shard
Eul's Scepter of Divinity
آخر بازی
Wind Waker
Refresher Orb
octarine core
Overwhelming Blink
بسته به موقعیت بازی
Guardian Greaves
Vanguard
Veil of Discord
آموزش آیتم های dota 2
Pipe of Insight
Heaven's Halberd
Aether Lens
Lotus Orb
Solar Crest
بسته به موقعیت بازی
Desolator
Eul's Scepter of Divinity
Meteor Hammer
Heart of Tarrasque
scythe of vyse
Aghanim's Scepter
Assault Cuirass
Linken's Sphere
Shiva's Guard
بسته به موقعیت بازی
Daedalus
Nullifier
Satanic
Boots of Travel
Revenant's Brooch
اسکیل آپ (Skillup)
offlane
Mars skillup offlane_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

13 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.