Invoker

Intelligence
hero_intelligence

نوع اتک

Range

اتک

35-41

سرعت حرکت

285

آرمور

1.3

درجه سختی

complexity 3

  Behold before you, the illustrious, imperious, ingenious arch-mage… CARL


در مقابل خود بنگرید، جادوگر برجسته، مستبد و مبتکر… کارل.


 Throughout the aeons I have been known by many names…but my true name of power…is Carl


در طول اعصار من با نام های زیادی شناخته شده ام…اما نام واقعی قدرت من…کارل است.

در اوایل و به گفته برخی شکل اصلی جادو هنر ذهن بوده است.جادو نیازمند تکنولوژی، (آموزش هیرو Invoker) واند، یا وسیله دیگری به جز ذهن جادوگر نبوده است.تمامی مراسم جادویی تنها وسیله ای برای تقویت ذهن بوده و به تمرین کننده این اجازه را بدهد تا بتواند فرمول ذهنی برای تولید قدرت جادویی تولید کند.بزرگ ترین جادوگران آن دوران کسانی بودند که بهترین حافظه را داشتند و ورد خواندن پیچیده ترین چیزی بود که جادوگران باید در آن مهارت می یافتند.

بیشترین حدی که یک جادوگر می توانست در ذهن خود از جادو داشته باشد 3 جادو و در بهترین حالت 4 جادو بود.جادوگران عادی 2 جادو و اگر کسی فقط 1 جادو می دانست چیز عجیبی نبود.در این میان یک نفر پیدا شد که نه به 4 جادو و نه به 7 بلکه به 10 جادو مسلط بود و می توانست آنها را به طور آنی انجام دهد.او جادوهای بسیار بیشتری را یاد گرفت ولی همه آنها را از ذهن خود پاک کرد.یکی از این جادوها تنبیه ابدی است که کسانی که این جادو بر روی آنها استفاده شده هنوز در میان ما هستند ( تا زمانی که به اتم تبدیل شوند).

بسیاری از این جاودانگان در میان ما در سکوت زندگی می کنند و از افشای راز خود ترس دارند اما Invoker کسی نیست که این نعمت را پنهان نگه دارد.او یک انسان باستانی است که فرای همه آموخته است و ذهن او هنوز فضا برای یادگیری بیشتر را دارد و جادوی او همواره برای خودش جذابیت دارد

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
QUAS
....

:مانای مصرفی

....

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

این قابلیت اجازه می‌دهد که از عناصر یخی استفاده کنید. فعال کردن حالت Quas به Invoker امکان بازتولید سلامتی اضافی را می‌دهد. به صورت غیرفعال (Passive)، به ازای هر سطح از Quas نیروی (Strength) بیشتری به Invoker اضافه می‌شود. Invoker تنها می‌تواند از هر نمونه ۳ مورد داشته باشد، که این امر نامرئی بودن را نمی‌شکند و قابلیت‌ها را در حالی که در حال کانالیزه کردن هستند، می‌توان اجرا کرد.
invoker_quas
WEX
....

:مانای مصرفی

.....

:زمان آماده سازی

.....

: نوع دمیج

این قابلیت اجازه می‌دهد که از عناصر طوفانی استفاده کنید. فعال کردن حالت Wex به Invoker امکان افزایش سرعت حرکت اضافی را می‌دهد. به صورت غیرفعال (Passive)، به ازای هر سطح از Wex چابکی (Agility) بیشتری به Invoker اضافه می‌شود. Invoker تنها می‌تواند از هر نمونه ۳ مورد داشته باشد، که این امر نامرئی بودن را نمی‌شکند و قابلیت‌ها را در حالی که در حال کانالیزه کردن هستند، می‌توان اجرا کرد.
invoker_wex
EXORT
.....

:مانای مصرفی

....

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

این قابلیت اجازه می‌دهد که از عناصر آتش استفاده کنید. فعال کردن حالت Exort به Invoker امکان افزایش آسیب حمله اضافی را می‌دهد. به صورت غیرفعال (Passive)، به ازای هر سطح از Exort هوش (Intelligence) بیشتری به Invoker اضافه می‌شود. Invoker تنها می‌تواند از هر نمونه ۳ مورد داشته باشد، که این امر نامرئی بودن را نمی‌شکند و قابلیت‌ها را در حالی که در حال کانالیزه کردن هستند، می‌توان اجرا کرد.
invoker_exort
INVOKE
...

:مانای مصرفی

1.1

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

خواص عناصری که در حال حاضر تحت کنترل هستند، ترکیب می‌شوند تا یک طلسم جدید برای Invoker ایجاد شود. زمان تأخیر Invoke به ازای هر سطح از Orb به میزان 0.3 ثانیه کاهش می‌یابد. ترتیب قرارگیری نمونه‌ها اهمیتی ندارد. Invoke مانا مصرف نخواهد کرد و زمان تأخیر نخواهد داشت، اگر تنها اثر آن جابجایی موقعیت طلسم‌های موجود باشد. Invoke باعث شکستن نامرئی بودن نمی‌شود و در حالی که در حال کانالیزه کردن هستید می‌توان آن را اجرا کرد.
invoker_invoke
COLD SNAP
100

:مانای مصرفی

18

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

این قابلیت به Invoker اجازه می‌دهد تا گرمای دشمن را بگیرد و آنها را برای مدتی متناسب با سطح Quas به شدت سرد کند. دشمن آسیب می‌بیند و به طور مختصر یخ می‌زند. آسیب بیشتر در این حالت دشمن را دوباره یخ می‌زند و آسیب اضافی وارد می‌کند. دشمن تنها می‌تواند به تعداد محدودی یخ بزند، اما زمان تأخیر یخ‌زدن براساس سطح Quas کاهش می‌یابد. با ترکیب : Quas+ Quas+Quas ساخته می شود. Facet انتخابی ( SCHOLAR OF KORYX) : وقتی Cold Snap فعال می‌شود، Invoker به میزان 13/26/39/52/65/78/91/104/117/130 سلامتی و 5 مانا بازمی‌یابد.)
invoker_cold_snap
GHOST WALK
175

:مانای مصرفی

32

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

Invoker از انرژی‌های یخی و الکتریکی اطراف خود بهره می‌گیرد و بدنش را نامرئی کرده و بازتولید سلامت و مانای خود را افزایش می‌دهد. به‌هم‌ریختگی عناصر ایجاد شده باعث کند شدن دشمنان نزدیک براساس سطح Quas می‌شود و همچنین Invoker را براساس سطح Wex کند می‌کند. با ترکیب : QUAS+QUAS+WEX
invoker_ghost_walk
GHOST WALK
175

:مانای مصرفی

32

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

Facet انتخابی (SCHOLAR OF KORYX): با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : قابلیت Ghost Walk همچنین برای قهرمانان متحد و Forge Spirits در شعاع ۶۰۰ واحد اعمال می‌شود. این قابلیت به مدت 30 ثانیه بر روی متحدان فعال است و زمان محوشدن آن ۰.۵ ثانیه است.
invoker_ghost_walk
TORNADO
140

:مانای مصرفی

27

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

یک گردباد سریع ایجاد می‌کند که واحدهای دشمن را در مسیر خود برمی‌دارد و آنها را برای مدتی بدون کمک در هوا معلق می‌کند و سپس آنها را به سرنوشت مرگبارشان رها می‌کند. براساس سطح Wex مسافت بیشتری طی می‌کند. دشمنان را به مدت بیشتری براساس سطح Quas در هوا نگه می‌دارد. آسیب پایه به علاوه آسیب اضافی براساس سطح‌های Wex وارد می‌کند. نوع پاکسازی(Dispel): پاکسازی پایه‌ای (Basic Dispel). با ترکیب : QUAS+WEX+WEX
invoker_tornado
TORNADO
140

:مانای مصرفی

27

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Facet انتخابی : MIND OF TORNARUS: با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : گردباد در طول مسیر خود هر 300 واحد، گردبادهای کوچکتری ایجاد می‌کند. هر گردباد کوچک به مدت زمان گردباد اصلی باقی می‌ماند و پس از تخریب گردباد اصلی، برای 4 ثانیه اضافی پایدار می‌ماند. گردباد کوچک هر 0.25 ثانیه 30 آسیب در شعاع 150 واحد وارد می‌کند. گردبادهای کوچک به نیمه آسیب برای کریپ‌ها وارد می‌کنند. نوع پاکسازی(Dispel): پاکسازی پایه‌ای (Basic Dispel)
invoker_tornado
.E.M.P
125

:مانای مصرفی

27

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Invoker در یک مکان هدفمند یک بار الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند که پس از 2.9 ثانیه به طور خودکار منفجر می‌شود. این انفجار یک منطقه را پوشش می‌دهد و مانا را براساس سطح Wex می‌کاهد. برای هر واحد مانا که کاسته می‌شود، آسیب وارد می‌کند. اگر EMP مانا را از یک قهرمان دشمن تخلیه کند، Invoker 25% از مانای تخلیه شده را به دست می‌آورد. با ترکیب : WEX+WEX+WEX
invoker_emp
.E.M.P
125

:مانای مصرفی

27

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Facet انتخابی : MIND OF TORNARUS: با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : افزایش آسیب برای هر واحد مانا که توسط EMP تخلیه می‌شود و واحدهای دشمن را با سرعت ۱۵۰ واحد بر ثانیه به مرکز EMP می‌کشد.
invoker_emp
ALACRITY
90

:مانای مصرفی

15

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

Invoker با وارد کردن یک موج عظیم انرژی به یک هم‌تیمی، سرعت حمله آنها را براساس سطح Wex افزایش می‌دهد و آسیب آنها را براساس سطح Exort بالا می‌برد. با ترکیب : EXORT+ WEX+WEX . (FACET انتخابی MIND OF TORNARUS : قابلیت Alacrity برد حمله اضافی را به Invoker یا هر واحد دوربرد تحت کنترل او می‌دهد.) میزان برد اتک به تریتب : 60/70/80/90/100/110/120/130/140/150
invoker_alacrity
CHAOS METEOR
200

:مانای مصرفی

50

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Invoker یک شهاب سنگ شعله‌ور از فضا به مکان هدف‌گیری شده پرتاب می کند. با فرود آمدن، شهاب سنگ به جلو می‌غلتد و به طور مداوم براساس سطح Exort آسیب وارد می‌کند و براساس سطح Wex بیشتر می‌غلتد. واحدهایی که توسط شهاب سنگ برخورد می‌شوند، برای مدت کوتاهی آتش می‌گیرند و آسیب اضافی براساس سطح Exort دریافت می‌کنند. با ترکیب : EXORT+EXORT+WEX (FACET انتخابی AGENT OF GALLARON : توانایی Chaos Meteor دارای شعاع اضافی 30 واحدی و فاصله حرکت اضافی 200 واحدی است).
invoker_chaos_meteor
SUN STRIKE
175

:مانای مصرفی

23

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

این قابلیت یک اشعه قوی و فاجعه‌آمیز از انرژی خورشید به مکان هدف‌گیری شده ارسال می‌کند که تمام دشمنانی که زیر آن ایستاده‌اند را پس از رسیدن به زمین می‌سوزاند. آسیب وارد شده براساس سطح Exort محاسبه می‌شود، با این حال این آسیب به طور مساوی بین همه دشمنان برخورد شده تقسیم می‌شود. با ترکیب : EXORT+EXORT+EXORT
invoker_sun_strike
SUN STRIKE
175

:مانای مصرفی

23

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

FACET انتخابی AGENT OF GALLARON: با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : اگر Sun Strike به یک قهرمان دشمن آسیب برساند، یک Forge Spirit با سطح جاری در آن مکان ایجاد می‌شود.
invoker_sun_strike
SUN STRIKE
175

:مانای مصرفی

75

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

FACET انتخابی AGENT OF GALLARON: با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : وقتی Sun Strike دوبار زده می‌شود، یک فاجعه ایجاد می‌کند. آن را به 60 ثانیه تأخیر می‌برد. دو Sun Strike قابل مشاهده که 75 درصد آسیب دارند در محدوده 90 تا 180 واحد از هر قهرمان دشمن ایجاد می‌کند.
invoker_sun_strike
FORGE SPIRIT
75

:مانای مصرفی

27

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

Invoker روحی را می‌سازد که قدرت آتش و پایداری یخ را تجسم می‌بخشد. آسیب و زره براساس سطح Exort محاسبه می‌شود، در حالی که برد حمله، سلامتی و مدت زمان فعال بودن براساس سطح Quas تعیین می‌شود. حمله سوزاننده عنصر، قابلیت ذوب کردن زره قهرمانان دشمن را دارد. تعداد روح‌های احضار شده توسط پایین‌ترین سطح Quas و Exort تعیین می‌شود. با ترکیب :QUAS + EXORT + EXORT برد اتک به ترتیب : 305/360/415/470/580/635/690/745/800 می باشد.
invoker_forge_spirit
ICE WALL
125

:مانای مصرفی

23

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

یک دیوار یخی محکم مستقیماً در جلوی Invoker ایجاد می‌کند که مدت زمان آن براساس سطح Quas تعیین می‌شود. سرمای شدید منتشر شده از دیوار دشمنان نزدیک را براساس سطح Quas به شدت کند می‌کند و هر ثانیه براساس سطح Exort آسیب وارد می‌کند. با ترکیب : QUAS+QUAS+EXORT
invoker_ice_wall
ICE WALL
125

:مانای مصرفی

23

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Facet انتخابی (SCHOLAR OF KORYX): با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود :قهرمانان دشمنی که برای بیش از 3 ثانیه در دیوار یخی بمانند، یخ می‌زنند و برای 1.5 ثانیه ثابت (Root) می‌شوند و ۳۰۰ آسیب جادویی دریافت می‌کنند. ضخامت شعاعی دیوار یخی نیز به اندازه 40 واحد افزایش می‌یابد و طول آن نیز 160 واحد افزایش می‌یابد.
invoker_ice_wall
DEAFENING BLAST
250

:مانای مصرفی

36

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Invoker یک موج صوتی قدرتمند را در جلوی خود آزاد می‌کند که به هر واحد دشمنی که با آن برخورد کند براساس سطح Exort آسیب وارد می‌کند. شدت ضربه این انفجار به اندازه‌ای است که واحدهای دشمن را برای مدتی براساس سطح Quas به عقب می‌زند و سپس حملات آنها را برای مدتی براساس سطح Wex خنثی می‌کند. با ترکیب QUAS+WEX+EXORT
invoker_deafening_blast
وجه ها (Facets)
Invoker right facet 7.38_
invoker_quas
QUAS
Quas یک سطح اضافی به حداکثر سطح خود اضافه می‌کند. زمانی که Invoker به سطح ۶ می‌رسد، Quas یک سطح اضافی به دست می‌آورد.
وقتی Cold Snap فعال می‌شود، Invoker شفا می‌یابد.
Aghanim's Scepter قدرت Ghost Walk را افزایش می‌دهد و ۲ سطح جاری و حداکثر به Quas اضافه می‌کند، که آن را به سطح ۱۰ می‌رساند.
Aghanim's Shard نیز قدرت Ice Wall را افزایش می‌دهد.
Invoker left facet 7.38_
invoker_wex
WEX
Wex یک سطح اضافی به حداکثر سطح خود اضافه می‌کند. زمانی که Invoker به سطح ۶ می‌رسد، Wex یک سطح اضافی به دست می‌آورد.
Alacrity هنگامی که روی Invoker یا واحدهای دوربرد تحت کنترل او استفاده می‌شود، برد حمله اضافی می‌دهد.
Aghanim's Scepter قدرت Tornado را افزایش می‌دهد و ۲ سطح جاری و حداکثر به Wex اضافه می‌کند، که آن را به سطح ۱۰ می‌رساند.
Aghanim's Shard نیز قدرت E.M.P را افزایش می‌دهد.
Invoker bottom facet_
توانایی ذاتی (Innate Ability)
invoker_invoke
INVOKE
خواص عناصری که در حال حاضر تحت کنترل هستند، ترکیب می‌شوند تا یک طلسم جدید برای Invoker ایجاد شود. زمان تأخیر Invoke به ازای هر سطح از Orb به میزان 0.3 ثانیه کاهش می‌یابد.
خوب با
abaddon
lich
life_stealer
skeleton_king
warlock
clockwerk
shadow_shaman
undying
legion_commander
medusa
بد در مقابل
abaddon
chen
windrunner
void_spirit
legion_commander
visage
obsidian_destroyer
batrider
lone_druid
lycan
استعدادها (Talents)
Deafening Blast به صورت شعاعی شلیک می شود

25

تاثیر غیر فعال Quas/Wex/Exort به مقدار 2 برابر افزایش می یابد.
تعداد Choas Meteor به میزان 2 واحد افزایش می یابد.

20

Alacritiy به میزان 30 واحد بیشتر به دمیج و سرعت اتک می افزاید.
زمان آماده سازی Sun Strike به مدت 4 ثانیه کاهش می یابد.

15

زمان آماده سازی Cold Snap به مدت 5 ثانیه کاهش می یابد.
دمیج در هر ثانیه ی Ice Wall به میزان 50 واحد افزایش می یابد.

10

زمان آماده سازی Tornado به مدت 4 ثانیه کاهش می یابد.
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Circlet of Nobility
Faerie Fires
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Circlet of Nobility
Observer Ward
اوایل بازی
Boots of Speed
Null Talisman
Bracer
Hand of Midas
Magic wand
وسط بازی
Hurrican Pike
Witch Blade
Boots of Travel
Aghanim's Shard
Black King Bar
آخر بازی
Aghanim's Scepter
scythe of vyse
Blink Dagger
Refresher Orb
بسته به موقعیت بازی
Falcon Blade
Power Treads
Wraith Band
Spirit Vessel
Bloodthorn
Orchid Malevolence
Eul's Scepter of Divinity
Black King Bar
Manta Style
بسته به موقعیت بازی
Linken's Sphere
Ethereal Blade
Revenant's Brooch
Eye of Skadi
Shiva's Guard
Aeon Disk
Swift Blink
Daedalus
Mjollnir
بسته به موقعیت بازی
Wind Waker
Boots of Travel_
Overwhelming Blink
Rod of Atos
Arcane Blink
octarine core
اسکیل آپ (Skillup)
Midlane
Invoker Midlane_
Invoker Skillup midlane QE_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

20 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.