Enigma 

Universal
hero_universal

نوع اتک

Range

اتک

56-62

سرعت حرکت

280

آرمور

3.3

درجه سختی

complexity 34

  Chaos hunts the spark of endless suns, whose light will die in my crushing grasp


آشوب جرقه خورشیدهای بی پایان را شکار می کند، که نورشان در چنگال خردکننده من خواهد مرد

درباره پیش زمینه زندگی او هیچ چیزی معلوم نیست. تنها داستان‌ها و افسانه‌هایی وجود دارند که (آموزش هیرو Enigma) بیشتر جعلی هستند و در طول سال‌ها به وجود آمده‌اند. واقعیت این است که انیگما، یک سری توصیف است که تنها می‌توان با این جمله او را شرح داد: «او یک نیروی کیهانی است، از بین برنده جهان‌ها، موجودی از نیستی است، بعضی اوقات به شکل مادی و بعضی اوقات به شکل روح حضور دارد و در بین جهان‌هاست».

داستان‌ها می‌گویند که او در گذشته یک کیمیاگر بزرگ بود که قصد فهمیدن اسرار آفرینش را داشت و به خاطر این خیره‌سری، مورد نفرین قرار گرفته است. افسانه‌های دیگر این گونه بیان می‌کنند که او موجودی با قدرت گرانش عجیبی است که توسط نیستی شخصیت دهی شده است. همچنین صدایی از تاریکی واقعی قبل از ظهور اولین نور در جهان شنیده شده است.

یکی از افسانه‌ها نیز حکایت اولین ستاره‌ی مرده است که به شکل سیاه چال خودآگاه درآمده است. انگیزه‌های او نامعلوم است، قدرت او بی‌مانند و نیروی خرابکارانه‌اش می‌تواند به تمام جهان وارد شود.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
MALEFICE
100/110/120/130

:مانای مصرفی

20/18/16/14

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

قدرت Enigma را بر روی یک هدف متمرکز می کند و باعث دمیج خوردن آن می شود و برای چندین بار stun می شود. هر 2 ثانیه یکبار.
enigma_malefice
MALEFICE
100/110/120/130

:مانای مصرفی

20/18/16/14

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : مدت زمان Stun را 0.35 ثانیه افزایش می دهد DEMONIC SUMMONING در کنار آن عمل می کند و در کنار هدف تعدادی Eidolon ایجاد می شود ، این Eidolon ها تکثیر نمی شوند!
enigma_malefice
DEMONIC SUMMONING
70/80/90/100

:مانای مصرفی

40/38/36/34

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

ٍEnigma در ازای مقداری از سلامتی اش چند تکه از وجودش را فراخوانی می کند همگی آنها تحت کنترل Enigma هستند و % 4 از سلامتی Enigma را دارند. حملات موفق آمیز مکرر باعث تکثیر آنها می شود وقتی این اتفاق می افتد سلامتی آنها مجددا باز می گردد.
enigma_demonic_conversion
MIDNIGHT PULSE
65/90/115/140

:مانای مصرفی

40/35/30/25

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

منطقه ی مورد هدف را در تاریکی قرار می دهد و 5 درصد از سلامتی کنونی دشمنان را به آنها دمیج می زند.
enigma_midnight_pulse
BLACK HOLE
300/400/500

:مانای مصرفی

180/170/160

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

سیاه چاله ای را احضار می کند که دشمنان مجاور را به داخل خود می کشد. دشمنانی که تحت تاثیر سیاه چاله قرار گرفته اند نمی توانند فرار ، حمله یا از توانایی هایشان استفاده کنند.
enigma_black_hole
BLACK HOLE
300/400/500

:مانای مصرفی

180/170/160

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : Black Hole صدمات اضافی معادل 4 درصد از حداکثر سلامت دشمنان در هر ثانیه وارد می کند و دشمنان را با سرعت 175 در شعاع 1200 به درون خود می کشد.
enigma_black_hole
وجه ها (Facets)
Enigma right facet_
Enigma پس از دریافت آسیب، Eidolons احضار می‌کند.
هر بار که Enigma بیش از ۳۵۰ آسیب از هر منبعی دریافت کند، یک Eidolon در کنار او احضار می‌شود. Eidolonهایی که به این روش ایجاد می‌شوند، تجربه و طلا کمتری می دهند.
Enigma left facet_
واحدهای در شعاع ۶۰۰ واحدی که از Enigma دور می‌شوند، 6/12/16/20 درصد جریمه سرعت حرکت دریافت می‌کنند.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Gravity Well
هم‌تیمی‌های در فاصله ۵۰۰ واحدی از Enigma تا ۹٪ کاهش آسیب دریافت می‌کنند. این اثر در حداکثر فاصله ۰٪ است و با نزدیک شدن به ۲۰۰ واحد به حداکثر مقدار خود می‌رسد. این توانایی روی خود Enigma تأثیری ندارد.
خوب با
abaddon
lich
bloodseeker
clockwerk
necrolyte
skeleton_king
life_stealer
silencer
shadow_shaman
obsidian_destroyer
بد در مقابل
windrunner
warlock
abaddon
medusa
skeleton_king
mirana
sven
silencer
spectre
necrolyte
استعدادها (Talents)
4+ واحد نوبت‌های Malefice

25

4+ واحد احضار Demonic Eidolon
200+ واحد شعاع Midnight Pulse

20

40+ واحد آسیب Eidolon
250+ واحد سلامتی

15

50+ واحد آسیب نوبتی Malefice
10+ واحد سرعت حمله Eidolon

10

50+ واحد آسیب بر ثانیه Black Hole
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Circlet of Nobility
Circlet of Nobility
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Iron Branch
Observer Ward
اوایل بازی
Ring of Basilius
Magic wand
Bracer
Wind Lace
Boots of Speed
Vladmir's Offering
وسط بازی
Boots of Bearing
Tranquil Boots
Drum of Endurance
Aghanim's Shard
Blink Dagger
آخر بازی
octarine core
Refresher Orb
Black King Bar
Aghanim's Scepter
بسته به موقعیت بازی
Arcane Boots
Spirit Vessel
Urn of Shadows
Soul Ring
Hand of Midas
Veil of Discord
Aeon Disk
Linken's Sphere
Mekansm
بسته به موقعیت بازی
Shiva's Guard
Helm of the Overlord
Shadow Blade
Aether Lens
Pipe of Insight
Guardian Greaves
Overwhelming Blink
Ethereal Blade
Force Staff
بسته به موقعیت بازی
Boots of Travel
Arcane Blink
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

8 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.