EarthSpirit

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

47-57

سرعت حرکت

290

آرمور

2.8

درجه سختی

complexity 3

 Like a beaten blade, I come back sharper


مثل یک تیغ کوبیده، تیزتر برمی گردم

از میان ژرفای صخره ها و دره های سرزمین های مرتفع، یک رگه از یشم مقدس همواره در جریان است که این امر (آموزش هیرو EarthSpirit) برای مدت طولانی توسط معدنچی ها مطرح می شد اما عموم مردم وجود آن را باور نداشتند.

از این مواد معدنی کمیاب، پیکر ژنرال بزرگ کائولین شکل گرفت و به عنوان فرمانده ارتش سنگی متشکل از ده هزار جنگجو به خاک سپرده شد.لشگری از سربازان و مردان مقدس، مردان نترس و آکروبات باز ها که توسط متخصصین شکل دهی گشت و برای میلیون ها سال در آغوش تاریک خاک دفن شد.

چیزی که این متخصصین نمی توانستند آن را پیش بینی کنند این بود که این رگه جادویی یشم مقدس به عنوان روح زمین، یک نیروی بنیادی در این سیاره جریان پیدا کند.وقتی این نیروی عجیب خود را از جریان زندگی این جهان جدا کرد ، قدرت خود را در طول هزاران سال انزوا در عمق زمین جمع آوری کرد

و از دل زمین بیرون آمد.درحال حاضر کانولین بزرگ ملقب به روح زمین در راه های کوه های مرتفع در حال گشت زنی است، برای روح زمین در می جنگد و در مواقع مورد نیاز بازمانده های ارتش ده هزار نفری خود را که هنوز در آغوش خاک دفن شده اند را فراخوانی می کند.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
BOULDER SMASH
100

:مانای مصرفی

22/18/14/10

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Earth Spirit به دشمن یا یار متحدش ضربه ای می زند و آن را به رو به رویش هل می دهد. اگر او یک ناحیه را هدف گیری کند نزدیک ترین هدف تا شعاع 200 واحدی ضربه می خورد، سنگ ها در اولویت هستند ! هر دشمنی که سر راه شئ هل داده شده قرار بگیرد دمیج خواهد خورد . اگر یک دشمن با سنگ پرتاب شده برخورد کند سرعت حرکتش نیز کم خواهد شد. سنگ ها مسافت بیشتری را نسب به سایر طی می کنند.
earth_spirit_boulder_smash
ROLLING BOULDER
50

:مانای مصرفی

16/12/8/4

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Earth Spirit خودش را مانند یک سنگ گرد می کند و بعد از 0.6 ثانیه به سمت هدف غلت می زند و مقداری دمیج را بر پایه استرنجش به دشمن وارد می کند و آن را Stun می کند. اگر با دشمنی برخورد کند یا Stun شود در همان نقطه متوقف خواهد شد . اگر بر روی یکی از سنگ های که خود کاشته است غلت بزند مسافت بیشتری را با سرعت بیشتری حرکت می کند و دشمن را مدت زمان بیشتری Stun خواهد کرد
earth_spirit_rolling_boulder
GEOMAGNETIC GRIP
75

:مانای مصرفی

13

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

ٍEarth Spirit توسط این توانایی سنگ روی زمین را سمت خود می کشد هر دشمنی که سر راه سنگ باشد دمیج می خورد و Silence می شود و توانایی هایش برای مدتی بسته می شود
earth_spirit_geomagnetic_grip
GEOMAGNETIC GRIP
75

:مانای مصرفی

13

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : اکنون می‌تواند هم‌تیمی‌ها را نیز بگیرد.
earth_spirit_geomagnetic_grip
MAGNETIZE
100

:مانای مصرفی

100/90/80

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

دشمنان را در یک منطقه کوچک مجاور مغناطیسی می کند و باعث می شود برای مدت کوتاهی دمیج بخورند. هیروهای مغناطیسی شده باعث می شوند که سنگ ها اطرافشان بترکند و سنگ ها را نابود کنند و زمان اثر گذاری این توانایی رو چندین بار رفرش کنند اگر دشمنی با توانایی های دوم و سوم Earth Spirit برخورد کرده باشد همه دشمنان مغناطیسی شده این افکت ها را به اشتراک می گذارند.
earth_spirit_magnetize
ENCHANT REMNANT
150

:مانای مصرفی

45

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter اضافه می شود : Earth Spirit با این توانایی یکی از متحدان خود را به سنگ تبدیل می کند و و یژگی های سنگ را به آن بدهد بعد از چند لحظه سنگ متلاشی می شود و به دشمنان اطراف دمیج وارد می کند و هیروی متحد به حالت عادی خود باز می گردد . از این توانایی بر روی سنگ ها نیز می توان استفاده کرد که 5 ثانیه زمان آماده سازی به آن اضافه می شود. هیروهای خودی نسبت به سنگ ها مسافت بیشتری را طی می کنند.
earth_spirit_petrify
وجه ها (Facets)
Earth Spirit right facet_
Stone Remnant به جای شارژها، زمان آمادگی ۴ ثانیه دارد و Remnants توسط Rolling Boulder نابود نمی‌شوند.
fac
STONE REMNANT
به جای شارژها، زمان آماده سازی ثابتی دارد.
Earth Spirit left facet_
هنگام مغناطیسی کردن Stone Remnants، آسیب حمله اضافی به دست می‌آورید.
earth_spirit_magnetize
MAGNETIZE
مغناطیسی کردن یک Stone Remnant به Earth Spirit آسیب حمله اضافی برای ۸ ثانیه می‌دهد. این اثر انباشته نمی‌شود.
Earth Spirit bottom facet
توانایی ذاتی (Innate Ability)
earth_spirit_stone_caller
Stone Remnant
یک Stone Remnant را به مکان هدف احضار می‌کند. Stone Remnantها دیدی ندارند و آسیب‌ناپذیر هستند و می‌توانند با توانایی‌های Earth Spirit استفاده شوند. احضار یک Stone Remnant یک شارژ مصرف می‌کند که با گذشت زمان بازیابی می‌شود. به ازای هر ۵ سطح هیرو، شارژهای اضافی دریافت می‌کند.
خوب با
abaddon
lich
bloodseeker
silencer
life_stealer
oracle
warlock
skeleton_king
visage
dawnbreaker
بد در مقابل
windrunner
templar_assassin
furion
chen
batrider
oracle
rubick
sniper
mirana
enchantress
استعدادها (Talents)
Magnetize قابل دفع نیست

25

کاهش 3 ثانیه از زمان بازیابی Boulder Smash
افزایش 30٪ به آسیب و مدت زمان Magnetize

20

افزایش 180 واحد به آسیب Rolling Boulder
افزایش 0.3 ثانیه به مدت زمان Stun شدن Rolling Boulder

15

افزایش 80 واحد به آسیب Boulder Smash
3 ثانیه کاهش زمان آماده‌سازی Geomagnetic Grip

10

افزایش 150 واحد به مسافت طی شده توسط Rolling Boulder
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

1 -

11 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.