Doom

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

56-66

سرعت حرکت

290

آرمور

4.5

درجه سختی

complexity 34

  Hehm ehme meh heh heh, speak of me, and I shall appear. Face me and face the furnace


ههه هه هه هه از من حرف بزن و من ظاهر خواهم شد. با من رو به رو شو و آتش را تجربه کن

او که می‌سوزد اما نابود نمی‌شود، می‌بلعد اما هرگز سیر نمی‌شود، می‌کشد و فراتر از هر قضاوتی است؛ لوسیفر نابودی را برای همه کسانی که مقابل او بایستند، به ارمغان می‌آورد. او روح‌ها را با نوک شمشیری آتشین با خود می‌برد. او سقوط کرده، فرمانده‌ای بود که روزگاری در قلمرو پشت نور محبوب بود، اما به‌خاطر گناه نافرمانی تبعید شد؛ او حاضر نشد زانو بزند.

شش بار نام او با ناقوس بزرگ واشوندول طنین‌انداز شد. شصت‌وشش بار بال‌های او داغ زده شدند، تا جایی که تنها کنده‌های دودآلود باقی ماندند. بدون بال، او از بندهایی که او را در نور محبوس کرده بودند، رها شد و با فریاد به زمین سقوط کرد. گودالی در بیابان، بهشت گم‌شده. اکنون او بدون رحم و بدون دلیل حمله می‌کند، تنها موجود زنده‌ای که می‌تواند آزادانه بین هفت قلمرو تاریک حرکت کند. اسیر نیازهای غیرقابل‌فرار، پیچیده در استعدادهای غیرقابل تصور، او جهنم خود را هرجا که برود با خود می‌برد. تا پایان، نافرمان باقی می‌ماند. سرانجام، دنیا متعلق به نابودی خواهد بود.

به یک شکل یا شکل دیگر، دوم دشمنانش را از کار می‌اندازد. با بلعیدن موجودات کوچک (Creeps) و کسب مهارت‌های مختلفی که در طول زندگی داشتند، او می‌تواند سکوتی ماندگار بر جادوها و آیتم‌های دشمنانش اعمال کند و در همین حین، آنها را در آتش بسوزاند.

می‌تواند یک دشمن را از انجام جادوها یا هر نوع درمانی به‌طور کامل بازدارد.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
DEVOUR
40/50/60/70

:مانای مصرفی

70

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

Doom توسط این توانایی یک کریپ دشمن یا جنگل را می بلعد، هر گونه توانایی خاصی را که در اختیار داشته باشد را به دست می آورد و در حین هضم آن کریپ، به طور موقت آرمور به دست می آورد. اگر alt cast غیرفعال باشد، Doom توانایی های کریپ را به دست نخواهد آورد. مدت زمان هضم کریپ با زمان آماده سازی این توانایی برابر است. پس از هضم کریپ مقداری گلد اضافه نیز به دست می آورد.
doom_bringer_devour
Scorched Earth
60/70/80/90

:مانای مصرفی

41/39/37/35

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با استفاده از این توانایی زمین را به فرشی سوزان تبدیل می کند که به دشمنان مجاورش دمیج می زند همچنین به Doom سرعت حرکت بیشتری می دهد.
doom_bringer_scorched_earth
Scorched Earth
60/70/80/90

:مانای مصرفی

41/39/37/35

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : به ازای 60 % از دمیجی که Doom توسط این توانایی به دشمنان می زند خودش و کریپ های تحت کنترلش سلامتی به دست می آورند.
doom_bringer_scorched_earth
INFERNAL BLADE
40

:مانای مصرفی

13/10/7/4

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Doom شمشیر سوزان خود را تاب می دهد و دشمن را مشتعل می کند. به مدت 0.6 ثانیه او را Stun می‌شود و یک سوختگی 4 ثانیه‌ای اعمال می‌کند که باعث آسیب پایه به اضافه درصدی از حداکثر سلامتی هدف به عنوان دمیج در هر ثانیه می‌شود.
doom_bringer_infernal_blade
DOOM
150/225/300

:مانای مصرفی

140/130/120

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

Doom نفرینی را تحمیل می کند که هیروهای دشمن را از بین می برد و به هیچ وجه اجازه نمی دهد که از طلسمی استفاده کنند و حتی سلامتی خود را بازسازی کنند و در طول زمان نیز دمیج دریافت می کنند.
doom_bringer_doom
DOOM
150/225/300

:مانای مصرفی

140/130/120

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : به Doom اجازه می دهد که این توانایی را بر روی خود استفاده کند و دشمنانی که در شعاع 300 یاردی او قرار داشته باشند تحت تاثیر این توانایی Doom قرار می گیرند.
doom_bringer_doom
وجه ها (Facets)
Doom right facet_
Doom می‌تواند اقلام را به ۹۰٪ از ارزش آن‌ها بفروشد، اما هزینه بازخرید او ۲۰٪ افزایش می‌یابد.
Doom left facet_
doom_bringer_devour
Devour اکنون ۲ شارژ دارد و توانایی‌های کریپ‌های دزدیده شده یک سطح ارتقا می‌یابند.
Doom bottom facet
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Lvl ? Pain
حملات Doom به قهرمان‌هایی که سطحشان کمتر از سطح Doom است، 25٪ آسیب اضافی وارد می‌کند.
خوب با
lich
skeleton_king
broodmother
spectre
night_stalker
clockwerk
warlock
shadow_shaman
bloodseeker
drow_ranger_
بد در مقابل
arc_warden
medusa
lone_druid
visage
legion_commander
abaddon
silencer
elder_titan
oracle
meepo
استعدادها (Talents)
Doom هدف را Mute می کند

25

Doom هدف را Break می کند
10 ثانیه کاهش زمان آماده‌سازی Scorched Earth

20

2.5+ درصد حداکثر سلامتی Infernal Blade به عنوان آسیب
5+ درصد سرعت حرکت Scorched Earth

15

Devour می‌تواند اهداف Ancient را هدف قرار دهد
Devour به میزان 15+ درصد مقاومت در برابر جادو می دهد

10

مدت زمان Stun شدن Infernal Blade به مدت 0.2 ثانیه افزایش می‌یابد.
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Iron Branch
Tango
Quelling Blade
Circlet of Nobility
Gauntlets of Strength
Iron Branch
Observer Ward
اوایل بازی
Phase Boots
Magic wand
Bracer
Hand of Midas
وسط بازی
Blink Dagger
Black King Bar
Shiva's Guard
آخر بازی
Refresher Orb
Aghanim's Shard
octarine core
Boots of Travel
Arcane Blink
بسته به موقعیت بازی
Bracer
Soul Ring
Pipe of Insight
Lotus Orb
Aghanim's Scepter
Boots of Travel_
Heaven's Halberd
Blade Mail
اسکیل آپ (Skillup)
offlane
Doom Skillup offlane_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

15 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.