Dazzle 

Universal
hero_universal

نوع اتک

Range

اتک

63-69

سرعت حرکت

305

آرمور

3.3

درجه سختی

complexity 2(1)

  I’ve seen the blinding darkness at the center of all light


من تاریکی کور کننده را در مرکز همه نور دیده ام.

در مکتب دزون، هر کشیش جوان باید قبل از تبدیل شدن به کشیش، یک سری مراسم انجام دهد. (آموزش هیرو Dazzle) آخرین مراسم، مراسم سایه ها، یک سفر روحانی در قلمرو نفالم است که قابل پیش‌بینی نیست. بعضی از افرادی که بازمی‌گردند، عجیب و غریب رفتار می‌کنند و برخی هم مجنون می‌شوند. با این حال، همه چهره‌ی شان تغییر می‌کند.

دازل، جوان‌ترین کشیش، به دلایل روشنفکری خود، درخواست انجام مراسم را داد. در ابتدا، مکتب مخالفت کرد اما بعد از اینکه حس کردند چیز خاصی در وجود او نهفته است، درخواستش را پذیرفتند. دازل شراب مقدس را نوشید و افراد مکتب در اطراف آتش، شروع به رقص مقدس کردند.

در قلمرو نفالم، خصوصیات تاریکی و روشنایی با یکدیگر جا به جا شده و این برای ریش سفیدان و دیگران غافل‌گیرکننده بود. آنچه در نظر ما زیباست، در واقع شیطان ترسناکی است که به شکل نور پرتاب شده است.

ریش سفیدان پیش‌بینی کردند که دازل به عنوان کشیش سایه ها بازگشته و با قدرت التیام و نابودی، به کمک دوستان و نابودی دشمنان می‌رود.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
POISON TOUCH
125/130/135/140

:مانای مصرفی

24/21/18/15

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

مخروطی از سم را آزاد می کند که به چندین دشمن حمله می کند. در طول زمان دمیج می زند و اهداف را کند می کند. هر زمان که اهداف توسط Dazzle مورد اتک قرار می گیرند، مدت زمان debuff تجدید می شود و سرعت حرکت آن ها کمتر می شود.
dazzle_poison_touch
SHALLOW GRAVE
90/100/110/120

:مانای مصرفی

30/26/22/18

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

یکی از هیروهای متحد که تحت تاثیر Shallow Grave باشد، مهم نیست که چقدر به مرگ نزدیک است، نمی تواند در حالی که تحت حمایت آن است بمیرد. میزان دریافت سلامتی آن متحد هنگامی که تحت تاثیر این توانایی است بیشتر می شود.
dazzle_shallow_grave
SHADOW WAVE
75

:مانای مصرفی

10/9/8/7

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

با استفاده از این توانایی متحدانی که در محوطه نزدیک Dazzle هستند مقداری سلامتی به دست می آورند اگر دشمنی در هنگام استفاده این توانایی نزدیک Dazzle باشد دمیج دریافت خواهد کرد.
dazzle_shadow_wave
SHADOW WAVE
75

:مانای مصرفی

10/9/8/7

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : Shadow Wave اکنون می‌تواند به دشمنان به علاوه هم‌تیمی‌ها هدف گیری کرده و بین آنها منتقل شود. هنگام انتقال به یک دشمن، آنها آسیب می‌بینند و هم‌تیمی‌های نزدیک به اندازه 100 درصد از مقدار عادی درمان و آسیب درمان می‌شوند. Dazzle همچنین به هر دشمنی که Shadow Wave به آن منتقل شود، حمله خواهد کرد.
dazzle_shadow_wave
NOTHL PROJECTION
100/150/200

:مانای مصرفی

70/60/50

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

Dazzle بدن خود را ترک کرده و به عنوان یک روح بی‌نفوذ در Nothl Realm سفر می‌کند که می‌تواند جادوها را اجرا کند، حمله کند و از آیتم‌ها استفاده کند، در حالی که بدن خود را با یک بند مرئی در جهان باقی می‌گذارد. در حالت فعال، توانایی‌های پایه Dazzle تقویت می‌شوند: Poison Touch دشمنان را نفرین می‌کند، Shallow Grave پس از انقضا درمان می‌کند و Shadow Wave زمان بازنشانی کوتاه‌تری دارد. این اثر می‌تواند زودتر به پایان برسد و Dazzle به بدن خود بازمی‌گردد.
کوتاه ترین زمان ماندگاری این توانایی 5 و بیشترین آن 12 ثانیه می باشد.
ماندگاری Hex : 1.4/1.6/1.8 ثانیه
میزان سلامت بخشی Shallow Grave : 225/300/375 واحد می باشد
کاهش زمان آماده سازی Shadow Wave : 30/40/50 درصد می باشد.
dazzle_nothl_projection
NOTHL PROJECTION
100/150/200

:مانای مصرفی

70/60/50

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : Nothl Projection می‌تواند در حالی که Dazzle ناتوان شده است، استفاده شود. میزان درمان در حالی که در Nothl Realm است، افزایش می‌یابد.
dazzle_nothl_projection
وجه ها (Facets)
Dazzle right facet_
Dazzle می‌تواند Poison Touch خود را با حمله به دشمنان، تازه‌سازی کرده و پخش کند.
dazzle_poison_touch
Poison Touch
هر ۴ حمله، سم آسیب اضافی وارد کرده و به دشمنان اضافی در شعاع ۴۵۰ واحدی تقسیم می‌شود.
fac
WEAVE
Weave به میزان 2 برابر انباشتگی به دشمنان اعمال می‌کند.
Dazzle left facet_
Dazzle، healing اضافی خود را به یک مانع تبدیل می‌کند.
هر بار که Dazzle خود یا یک همراه را بیش از حد heal کند، به آن هیرو یک مانع آسیب فیزیکی به اندازه مقدار healing اضافی داده شده برای ۱۲ ثانیه اعطا می‌شود. اگر هدف بیش از حد heal شده قبلاً مانعی بزرگتر داشته باشد، مدت زمان آن مانع به‌روزرسانی می‌شود.
fac
WEAVE
Weave به میزان 2 برابر انباشتگی به دشمنان اعمال می‌کند. Weave سلامتی که از طرف Dazzle داده می شود را به ازای هر انباشت (Stack) 5 درصد افزایش می دهد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Weave
توانایی‌های Dazzle اثر Weave را بر هم‌تیمی‌ها و دشمنانی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند اعمال می‌کند، که باعث افزایش زره هم‌تیمی‌ها و کاهش زره دشمنان می‌شود. چندین نمونه از این اثر انباشته می‌شود.
خوب با
abaddon
lich
bloodseeker
lone_druid
legion_commander
clockwerk
axe
visage
spectre
life_stealer
بد در مقابل
abaddon
ancient_apparition
silencer
windrunner
night_stalker
obsidian_destroyer
undying
templar_assassin
clockwerk
phoenix
استعدادها (Talents)
40+ درصد کاهش سرعت Poison Touch

25

1+ واحد کاهش / افزایش آرمور Weave
کاهش 4 ثانیه‌ای زمان آماده سازی Shallow Grave

20

75+ واحد آسیب بر ثانیه (DPS) برای Poison Touch
45+ واحد درمان / آسیب Shadow Wave

15

5+ ثانیه افزایش ماندگاری توانایی Nothl Projection
200+ واحد محدوده تاثیرگذاری حمله Poison Touch

10

1.75+ واحد احیای مانا
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

14 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.