Timbersaw

Universal
hero_universal

نوع اتک

Melee

اتک

49-53

سرعت حرکت

285

آرمور

2.7

درجه سختی

complexity 34

  Someone once told me I needed to face fear to get over it, and I thought well why not take a step further and cut my fear into little pieces then set my fear on fire then throw the hot ash of my fear into a lake and then poison the lake. Simple


یک بار یکی به من گفت که برای غلبه بر آن باید با ترس رو به رو شوم، و من خوب فکر کردم که چرا یک قدم جلوتر نروم و ترسم را تکه تکه نکنم، سپس ترسم را آتش بزنم، سپس خاکستر داغ ترسم را به دریاچه بریزم و سپس دریاچه را مسموم کند ساده!

ریزراک هنوز صدای فریادهایی را در ذهن خود می شنود.او دیوانه وار با آچار،اره و پیچ ها مشغول به ساخت و ساز، (آموزش هیرو Timbersaw) شکل دادن و سوزاندن چوب ها مشغول به کار بود. دیگر خواب از ذهن او پریده بود و او فقط مشغول به ساخت و ساز بود.ماه ها می گذشت و او خود را در محل کار دایی خود حبس کرده بود و مهلت تحویل کار به مشتری نزدیک بود.

او پشت خود را مالش می داد در حالی که چشمانش در حال بسته شدن بود، او یک منظره ای از گل که در هوای ساحل آگوری معلق بود را دید اما لحظه ای بعد انفجاری صورت گرفت و گرد و خاک ریه های او را فرا گرفت.او سرفه کنان از خواب پرید.برای ساعاتی ریتم صدای سنگ تیزکننده شمشیر محل کار را فرا گرفته بود و ذهن ریزراک را تصویری از خفه کردن همسایه های مزاحم خود فرا گرفته بود.

سیل در ساحل آگوری قابل مقایسه با وحشت ایجاد شده در بیرون از دیوارهای این شهر ساحلی هیچ نبود.اما ماشینی که توسط اره ساخته بود به او احساس قدرت و امنیت در برابر دشمنان می داد.شهر پر از شاخه درختان و خون شده بود. وقتی شهر سقوط کرد ریزراک از دست درختانی که راه می رفتند و می جنگیدند و آن ها را می کشتند فرار کرد. درختان دروازه ورودی شهر را شکستند و به شهر حمله کردند.

آن ها تمامی قدرت دفاعی شهر را درهم شکستند و به تعقیب تعدادی از آوارگان شهر مشغول بودند.غرق در سکوتی گیج کننده، ریزراک اره بی نظیر خود را وارد بازوی دستگاهی که ساخته بود کرد. بازوهای او با کوچکترین حرکتی که در انگشتانش صورت می گرفت به حرکت در می آمد.دستگاه اره ای آماده به کار بود.

با لرزش های دست او ماشین شروع به کار کرد.وحشت به او انگیزه می داد، وحشت اینکه او باید با چه چیزهایی روبه رو می شد تا ذهن خود را آرام کند.وقتی ماشین شروع به کار کرد او می دانست که باید با این ترس از درختان روبه رو شود. و او می دانست که او از این ترس بیزار است.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
WHIRLING DEATH
100

:مانای مصرفی

7.5/7/6.5/6

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

Timbersaw لبه های بسیار تیز را می چرخاند، به دمیج می زند و درختان اطراف خود را در یک منطقه از بین می برد. اگر یک قهرمان دشمن تحت تأثیر قرار گیرد، برخی از ویژگی های اصلی خود را برای مدت کوتاهی از دست می دهد. Whirling Death به ازای هر درختی که از بین می‌رود، دمیج اضافی وارد می‌کند.
shredder_whirling_death
TIMBER CHAIN
60/70/880/90

:مانای مصرفی

4

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

Timbersaw زنجیری را شلیک می کند که خود را به اولین درختی که برخورد می کند جاسازی می کند و خودش را به سمت درخت می کشد. هر دشمنی که در مسیر آن باشد دمیج (45/100/155/210) دریافت می کند.
shredder_timber_chain
REACTIVE ARMOR
0

:مانای مصرفی

45

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

هر بار که Timbersaw مورد اتک قرار می گیرد، او به بازسازی سلامتی ( HP Regen) (0.4/0.5/0.6/0.7) و آرمور (0.4/0.5/0.6/0.7) بیشتری دست می یابد. اتک هیروهای دشمن دو برابر این مقدار را می دهند.
shredder_reactive_armor
REACTIVE ARMOR
0

:مانای مصرفی

45

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : اکنون می توان Reactive Armor را برای به دست آوردن حداکثر Stack ها و یک مانع دمیج (Damage Barrier) فعال کرد(به یک توانایی Active تبدیل می شود). به ازای هیروهای موجود در اطراف Timbersaw مقداری مقاوت در مقابل دمیج و آرمور اعطا می کند. پس از چند ثانیه، Timbersaw به هر هیرویی در شعاع اطرافش برابر با مقدار مانع (Damage Barrier) باقیمانده دمیج وارد می کند و تمام مانع خود را از دست می دهد.
shredder_reactive_armor
CHAKRAM
100/140/180

:مانای مصرفی

8

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

تیغه اره اصلی شما را در محل مورد نظر شلیک می کند و به محض اینکه تیغه در آنجا بچرخد، به ناحیه اطراف آن دمیج وارد می کند و سرعت دشمنان را به ازای سلامتی که از دست می دهند، کاهش می دهد. تیغه صدمات خالصی وارد می کند و در صورت شلیک و جمع شدن، درختان را در مسیر خود قطع می کند. وقتی تیغه بیرون است، توانایی اتک فیزیکی را از دست می دهید.
shredder_chakram
TWISTED CHAKRAM
100

:مانای مصرفی

20/16/12

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

یک Chakram دوم و مستقل پرتاب می‌شود که در مسیری منحنی حرکت کرده و به Timbersaw بازمی‌گردد، در حالی که به دشمنانی که از آن عبور می‌کند آسیب وارد کرده و آن‌ها را کند می‌کند. دشمنانی که در تیغه‌ی اره گرفتار شوند، به ازای هر 5% از سلامتی از دست‌رفته‌شان کندتر حرکت می‌کنند.
shredder_Twisted chakram
FLAMETHROWER
100

:مانای مصرفی

20

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard این توانایی افزوده می شود : شعله‌ای را در جهتی که Timbersaw رو به آن است آزاد می‌کند. این توانایی یک دیباف اعمال می‌کند که در هر ثانیه آسیب وارد کرده و سرعت حرکت دشمنان را کاهش می‌دهد. همچنین بر ساختمان‌ها اثر می‌گذارد اما با آسیب کاهش‌یافته.
shredder_flamethrower
وجه ها (Facets)
Timbersaw right facet_
این جنبه توانایی Twisted Chakram را اعطا می‌کند.
Twisted Chakram
یک Chakram دوم و مستقل پرتاب می‌شود که در مسیری منحنی حرکت کرده و به Timbersaw بازمی‌گردد. این Chakram به دشمنانی که از آن عبور می‌کند آسیب وارد کرده و آن‌ها را کند می‌کند. دشمنانی که در تیغه اره گرفتار شوند، به ازای هر 5% از سلامتی از دست رفته، کندتر حرکت می‌کنند.
Timbersaw left facet_
TIMBER CHAIN
Timber Chain درخت را به تمامی جهات اطراف Timbersaw خرد می‌کند.
shredder_timber_chain
TIMBER CHAIN
وقتی Timbersaw با درخت هدف برخورد می‌کند، درخت متلاشی شده و 10 ترکش به تمامی جهات تا فاصله 700 واحد پرتاب می‌شود. اگر یک ترکش به دشمن برخورد کند، به او آسیب وارد شده و برای مدت کوتاهی کند می‌شود.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Exposure Therapy
هر بار که Timbersaw یک درخت را تخریب می‌کند، 4 واحد مانا به دست می‌آورد.
خوب با
abaddon
legion_commander
skeleton_king
lich
life_stealer
spectre
shadow_shaman
axe
night_stalker
spirit_breaker
بد در مقابل
naga_siren
abaddon
windrunner
phantom_lancer
chen
elder_titan
oracle
legion_commander
furion
sven
استعدادها (Talents)
75+ واحد آسیب اضافی به Whirling Death هنگام برخورد با درختان

25

75+ درصد به دامنه Timber Chain و سرعت پرتاب آن
Exposure Therapy به ازای هر درخت تخریب‌شده، 7 واحد سلامتی بازیابی می‌کند.

20

5+ درصد کاهش سرعت با Chakram
3+ درصد کاهش ویژگی‌ها با Whirling Death

15

6+ واحد به حداکثر انباشت‌ها / 1+ واحد به انباشت‌های حمله قهرمان برای Reactive Armor (انباشت = Stack)
0.2+ واحد بازسازی Reactive Armor به ازای هر انباشت

10

1.5+ واحد بازسازی مانا
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Gauntlets of Strength
Quelling Blade
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Gauntlets of Strength
Observer Ward
اوایل بازی
Magic wand
Arcane Boots
Bracer
Wind Lace
Soul Ring
وسط بازی
Aghanim's Scepter
Pipe of Insight
Kaya
Shiva's Guard
Kaya and Sange
آخر بازی
Aghanim's Shard
scythe of vyse
Blink Dagger
Wind Waker
بسته به موقعیت بازی
Vanguard
Veil of Discord
Orb of Corrosion_
Bloodstone
Eul's Scepter of Divinity
Meteor Hammer
Guardian Greaves
Eternal Shroud
آموزش آیتم های dota 2
بسته به موقعیت بازی
Black King Bar
Heaven's Halberd
Lotus Orb
octarine core
Aeon Disk
Linken's Sphere
Boots of Travel
Overwhelming Blink
Heart of Tarrasque
اسکیل آپ (Skillup)
offlane
Timber Offlane_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

4 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.