Oracle

Intelligence
hero_intelligence

نوع اتک

Range

اتک

39-45

سرعت حرکت

295

آرمور

3.5

درجه سختی

complexity 3

  I see you dying of extreme old age. Or perhaps a very old person will kill you. One or the other


میبینم که از پیری شدید میمیری یا شاید یک فرد بسیار پیر تو را بکشد. این یا اون یکی

صعودکنندگان به صندلی بزرگ سیموری ، اوراکل های خود را به طور اختصاصی از عاج اینکوباریوم در (آموزش هیرو Oracle) ارتفاعات مقدس زیلوت، با پیش پرداخت جنین در دوران حاملگی و تهیه مکان مناسب رشد فرزندان برای پیامبران به خوبی آموزش دیده برای پادشاه گراوان دریافت می کردند.
تمامی اوراکل ها که توسط سیبلیز پیر به دنیا می آمدند و بزرگ می شدند بدن فیزیکی شبیه بقیه انسان ها داشتند در حالی که روح آنها به دوردست سفر می کرد و رابطه سستی با بدن آنها داشت.

از این مسافرت های کیهانی تنها پیامبران باز می گشتند و درباره کلام آتش با زبان مادی می کردند.کلام روحانی آنها توسط مشاوران سیموری تحلیل می شد و از آنها برای تشخیص آینده، مشاوره دیپلماتیک ، تمامی چیزهایی که پادشاه گراوان نیاز داشت تا در جنگ پیروز شود مورد استفاده قرار می گرفت.

بنابراین این امر برای نسل های طولانی تکرار می شد و نام پادشاهان گراوان زیادی در کتیبه پادشاهی و این که چه جاهایی را فتح می کنند نوشته شد.این امر ادامه پیدا کرد تا زمانی که اوراکلی به نام نریف که به آخرین پادشاه آن سلسله خدمت می کرد از راه رسید.

آموزش هیرو Oracle


از همان اول، پیشگویی های نریف غیر عادی بود. او بیشتر بجای اینکه آینده را بازگویی کند به شکل دهی آینده می پرداخت. اوراکل جدید نظرات خود را در حالی که کسی از او درخواست نمی کرد بیان می کرد و سلسله سیموری خود را در برابر تهدید جدیدی میدید مشاوران که تهدیدی برای قدرت خود در نریف می دیدند به سرعت به فکر کنار زدن او شدند.

آنها درخواست اخراج او را دادند و از سیبلیز خواستند که توانایی های او را از او بگیرد و به فکر جایگذین مناسب برای او باشد.اما نریف رویای ترسناکی از نابودی اینکوباریوم و نابودی آن بیان کرد و چند ساعت بعد خبر این رسید که مدرسه در زیر بهمن از بین رفته است.

از آنجایی که مشاوران از ترس اینکه طالع شومی که برای آن مدرسه اتفاق افتاد یقه آنها را نیز بگیرد جلسه مخفی بدون اینکه اوراکل از آن باخبر شود برگزار کردند. پادشاه گراوان اما مردی عملگرا بود.

او کمیته مشاوران خود را دو برابر کرد . اوراکلی با این توانایی باید به عنوان سلاحی برای گسترش قلمرو مورد استفاده قرار بگیرد.بنابراین او اطرافیان ترسو خود را تنزل درجه داد و نریف را در کنار خود قرار داد.

با اینکه نریف تجربه ای در آن زمینه نداشت اما نتایج مورد نظر خود را پادشاه بدست آورد و دلیل آن را پیش گویی های نریف ابراز کرد.

آموزش هیرو Oracle
در شروع همه چیز به خوبی پیش می رفت.پادشاه گراوان که حیوان دست آموز برای کنترل تقدیر را در اختیار داشت. اوراکل همچنین می توانست تقدیر را عوض کند.او باید این امر را هشدار تلقی می کرد زمانی که در شب حمله کشور ستراپ پادشاه به دنبال شنیدن پیروزی از زبان نریف بود ولی نریف اینگونه پاسخ داد “هرچیز ممکن است رغم بخورد.

پادشاه نتوانست جواب قطعی از نریف بیرون بکشد اما به ارتش خود اعتماد داشت. کشور محاجم کشوری فقیر و با ادوات ضعیف و بدون هیچ متحدی بود. پادشاه جمله “هرچیز ممکن است رغم بخورد” را اینگونه استنباط کرد که با استراتژی بهتر می تواند پیروز شود ولی این نقشه او با مقداری ریسک همراه بود.


البته ما می دانیم که پادشاه باید حرف اوراکل را به معنی واقعی کلمه استنباط می کرد. حتی با مطالعه دقیق درباره معنی کلمه “اگر” اتفاقاتی که در قلعه ستراپ های رخ میداد غیر قابل بررسی بود.اینطور به نظر می رسد که در وسط جنگ، جنگ به دوشاخه تقسیم شد.

در یک لحظه واقعیت دچار تغییر و تکه تکه شد.سربازانی که زخمی شده بودند دوباره بر روی پای خود ایستادند و دوباره به جنگ ملحق شدند.ذهن آن ها نیز از هم گسیخت.جنگجویان خود را همزمان مرده و زنده، میدیدند.پیروزی و شکست مشخص نبود و نتیجه جنگ در هر لحظه توسط لشکریان عوض می شد. جهان تبدیل به آیینه های بزرگ شده بود که در هر لحظه این آیینه ها از هم می گسیختند.


تاثیر لحظه ای بر هر دو طرف نبرد جنون بود.ذهن پادشاه گراوان که نمیتوانست نتیجه را پیش بینی کند به جنون کشیده شد.ستراپ ها وضعیت بهتری نداشتند.واقعیت هر لحظه دچار تغییر می شد.(برای مشاهده آیتم های دوتا دو لمس کنید)

قبل از اینکه پیامدهای جنگ خود را نشان دهد مشاوران هوشیار سیموری نریف را دستگیر کردند و او را به بیرون از جهان تبعید کردند.و امید داشتند که از دست او و پیشگویی های او خلاص شوند. اما این امر برایشان بسیار دیر بود. و احتمالا برای ما نیز دیر است.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
FORTUNE'S END
100

:مانای مصرفی

18/14/10/6

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

برای استفاده از این توانایی نیاز به ثابت ماندن در جای خود دارد. قدرت Oracle را جمع می کند و به صورت توپی از انرژی در می آورد و با آن دشمنان خود را هدف گیری می کند. وقتی که آزاد می شود و به دشمن برخورد می کند آن دشمن را برای لحظاتی در جای خود گیر می اندازد و دمیج می زند و Buff ها و Effect های فعال بر روی دشمن را Disple می کند. اگر یکی از متحدان هدف گیری شود فقط Debuff ها را از روی آن حذف می کند. میزان گیر افتادن دشمن در جایش بستگی به میزان زمانی دارد که برای شارژ این توانایی صرف شده است.
oracle_fortunes_end
FATE'S EDICT
95/100/105/110

:مانای مصرفی

20/17/14/11

:زمان آماده سازی

.....

: نوع دمیج

Oracle یک هدف را جذب می کند، در صورتی که دشمن باشد آن دشمن را Disarm ( خلع سلاح )می کند و اگر یکی از متحدان باشد به آن 100 درصد مقاومت جادویی اعطا می کند.
oracle_fates_edict
PURIFYING FLAMES
75

:مانای مصرفی

2.5

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

توسط این توانایی، ناخالصی ها را می سوزاند، دمیج های جادویی سنگینی را به هدف وارد می کند ، قبل از این که باعث شود آنها سلامتی شان را در طول زمان باز سازی کنند. میزان سلامتی بازسازی شده در طول مدت آن از میزان دمیج اولیه بیشتر است. می توان آن را بر روی دشمنان و متحدان استفاده کرد.
oracle_purifying_flames
FALSE PROMISE
100/150/200

:مانای مصرفی

110/85/60

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

با این توانایی به طور موقت سرنوشت یک متحدش را تغییر می دهد، هر گونه بهبودی سلامتی یا دمیج وارد شده را تا پایان FALSE PROMISE به تاخیر می اندازد. هر گونه بازسازی سلامتی که با FALSE PROMISE به تاخیر افتاده است را تقویت می کند. افکت Status های منفی و Disable ها را از روی متحد مورد هدفش حذف می کند.
oracle_false_promise
FALSE PROMISE
100/150/200

:مانای مصرفی

110/85/60

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : باعث می شود که FALSE PROMISE یک تاخیر محو شدن 0.15 ثانیه ای داشته باشد و 30 درصد دمیج جادوها را افزایش می دهد و زمان پایه ی اتک دادن را 0.25 ثانیه کاهش می دهد.
oracle_false_promise
RAIN OF DESTINY
150

:مانای مصرفی

40

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Shard اضافه می شود : بارانی را به منطقه مورد هدف می آورد . دشمنانی که در منطقه ایستاده اند دمیج می خورند و کمتر می توانند سلامتی خود را بازسازی کنند. متحدانی که در منطقه حضور دارند، بازسازی سلامتشان تقویت می شود.
شعاع : 650 واحد
مدت زمان ماندگاری : 10 ثانیه
دمیج/سلامتی در ثانیه : 30
افزایش دریافت سلامتی : 20 درصد
oracle_rain_of_destiny
وجه ها (Facets)
Oracle right facet_
تقویت درمان (Heal amplification) به ازای هر سطح قهرمان 0.75% افزایش می‌یابد.
Oracle left facet_
تقویت توانایی‌ها (Spell amplification) به ازای هر سطح قهرمان 1 درصد افزایش می‌یابد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Prognosticate
Oracle پیش‌بینی کرده و به هم‌تیمی‌ها اعلام می‌کند که رونه قدرت بعدی در کجا (بالا یا پایین) ظاهر خواهد شد.
خوب با
bloodseeker
lich
axe
clockwerk
legion_commander
abaddon
necrolyte
lone_druid
razor
visage
بد در مقابل
batrider
windrunner
faceless_void
silencer
techies
luna
ember_spirit
chen
furion
sven
استعدادها (Talents)
Fortune's End باعث Dispel دائمی می شود.

25

1.5+ ثانیه مدت زمان ماندگاری False Promise
20 ثانیه کاهش زمان آماده‌سازی False Promise

20

1 ثانیه کاهش زمان آماده سازی Purifying Flames
80+ واحد شفا/آسیب Fortune's End به ازای هر اثر Dispel شده

15

25+ درصد افزایش دمیج به دشمن توسط Purifying Flames
0.5+ ثانیه مدت زمان ماندگاری Fortune's End

10

8+ واحد آرمور False Promise
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

12 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.