Lion

Intelligence
hero_intelligence

نوع اتک

Range

اتک

48-54

سرعت حرکت

290

آرمور

2.5

درجه سختی

complexity 2(1)

 Behold, I am what remains when you burn away everything but rage and revenge


بنگر، من آنچه هستم که پس از سوختن همه چیز جز خشم و انتقام باقی می‌ماند.

روزی استاد بزرگ سنت “جادوی ساحر شیاطین” بود، لیون به دلیل جنگیدن در کنار نور و عدالت شهرت یافت.(آموزش هیرو Lion) اما این ستایش او را فاسد کرد. قدرتی که تنها جاه‌طلبی‌اش از آن پیشی می‌گرفت، باعث شد تا فریب یک شیطان را بخورد و به سوی شر روی آورد، روح خود را برای کسب اعتبار معامله کرد. پس از ارتکاب جنایات هولناکی که روحش را نابود کرد، شیطان به او خیانت کرد و با دشمنانش قراردادهای بهتری بست.

خشم Lion او را وادار کرد تا شیطان را تا جهنم تعقیب کند، آن را تکه‌تکه کند و دست شیطانی آن را به خود اختصاص دهد. اما این تغییرات هزینه‌ای داشت: بدن Lion دگرگون شد و به شکلی غیرقابل‌شناسایی تبدیل گشت.

اکنون او از جهنم بازگشته است، تجسمی از خشم خالص، که حتی استادان سابق خود را کشت و سرزمین‌هایی را که زمانی در آن‌ها مورد احترام بود ویران کرد. اکنون لیون تنها بازمانده سنت “جادوی ساحر شیاطین” است و هر کسی که بخواهد شاگرد او شود، به زودی از مانای خود خالی شده و با کوچک‌ترین وزش بادی از بین می‌رود.

Lion به دشمنان فرصت کمی برای واکنش می‌دهد. او با یک ردیف خنجر آسیب‌زننده آن‌ها را متوقف می‌کند یا موقتاً به موجودی بی‌خطر تبدیل می‌کند. حتی اگر جادوهای قدرتمندش برای نابودی کافی نباشند، لیون و هم‌تیمی‌هایش زمان لازم برای نابود کردن دشمنان را خواهند داشت

Lion مانای دشمن را می‌دزدد تا توانایی‌های خود را تقویت کند.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
EARTH SPIKE
90/110/130/150

:مانای مصرفی

14/13/12/11

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با این توانایی از زیر زمین تکه هایی از سنگ را در امتداد مسیر تا نقطه ای که هدف قرار دارد فراخوانی می کند و او را به هوا می فرستد که منجربه Stun شدن هدف شده و وقتی که به پایین می آید به آن دمیج می زند.
lion_impale
HEX
125/150/175/200

:مانای مصرفی

24/20/16/12

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

یکی از واحد های دشمن را به یک جانور تبدیل می کند که از هیچ یک از توانایی ها و آیتم هایش نمی تواند استفاده کند.
lion_voodoo
MANA DRAIN
0

:مانای مصرفی

15/12/9/6

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

این توانایی با حرکت کردن لغو می شود : انرژی جادویی را به صورت کانالی در می آورد که باعث می شود مانای دشمنان خود را بمکد و سرعت حرکتشان را کم می کند و به ازای 100 % مانایی که مکیده است دمیج وارد می کند. می تواند به یاران متحدش از همین طریق مانا بدهد. (7.38 : دیگر ایلوژن های دشمن را به صورت آنی نابود نمی کند).
lion_mana_drain
MANA DRAIN
0

:مانای مصرفی

15/12/9/6

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : باعث می شود MANA DRAIN تا 2 دشمن دیگر را تحت تاثیر قرار دهد و فاصله ی قطع شدن این توانایی افزایش می یابد. Lion در حین مکیدن مانای دشمن 60 % مقاومت جادویی به دست می آورد و Debuff Immune می شود.
lion_mana_drain
FINGER OF DEATH
200/400/600

:مانای مصرفی

140/90/40

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با این توانایی به یکی از واحد های دشمن دمیج سنگینی وارد می کند و با هر دشمنی که می کشد قوی تر می شود.
lion_finger_of_death
FINGER OF DEATH
200/400/600

:مانای مصرفی

140/90/40

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : دمیج این توانایی افزایش یافته و زمان آماده سازی اش کاهش می یابد در ضمن می تواند در یک منطقه کوچک چندین دشمن را هدف گیری کند. بر روی هیروهای نامرئی حاضر در منطقه هدف گیری شده نیز تاثیر دارد.!
lion_finger_of_death
وجه ها (Facets)
lion right facet_
lion_finger_of_death
FINGER OF DEATH
Lion پس از استفاده از توانایی "انگشت مرگ"(FINGER OF DEATH)، یک اتک قوی با ضربه دسته جمعی در نبرد نزدیک (Strong Melee Cleaving) به دست می‌آورد.
پس از استفاده از توانایی "انگشت مرگ"، Lion از حملات دوربرد (Range Attacks) به حملات نزدیک (Melee Attacks) تبدیل می‌شود و آسیب اضافی و ضربه گروهی ( Melee cleaving) دریافت می‌کند. قهرمانان دشمنی که ظرف ۳ ثانیه پس از ضربه کشته شوند، به تعداد انباشت‌های (Stacks) "انگشت مرگ" اضافه خواهند کرد.
lion left facet_
lion_mana_drain
MANA DRAIN
Mana Drain به اندازه 100٪ از مانای دزدیده شده، آسیب وارد می‌کند.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
To Hell and Back
Lion پس از زنده شدن دوباره، به مدت 90 ثانیه، 20٪ زمان ماندگاری تمامی باف های منفی اش بر روی دشمن و 20٪ دمیج تمامی جادوهایش نیز افزایش می یابد.
خوب با
abaddon
lich
warlock
skeleton_king
silencer
elder_titan
life_stealer
undying
juggernaut
bloodseeker
بد در مقابل
windrunner
abaddon
lich
skeleton_king
mirana
sven
warlock
silencer
visage
night_stalker
استعدادها (Talents)
به میزان 600+ واحد به برد استفاده توانایی "Earth Spike" و فاصله طی‌شده آن اضافه می‌شود.

25

محدوده اثر گذاری Hex به میزان 250+ واحد افزوده می شود.
به ازای هر دشمنی که با Finger of Death کشته می شود به میزان 20+ واحد به دمیج این توانایی افزوده می شود.

20

Earth Spike یک محدوده به شکل مخروط با زاویه ۳۰ درجه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
زمان آماده سازی Hex را 2 ثانیه کاهش می دهد.

15

15+ درصد افزایش اثربخشی Debuff/Spell در توانایی To Hell And Back
Mana Drain به میزان 10+ درصد سرعت حرکت دشمن را کاهش می دهد.

10

20+ واحد سرعت حرکت
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

1 -

13 +

3 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید ، من متوجه بخش ″بد در مقابل″ نشدم !؟ منظورتون چیه … چون هیرو های که قرار دادید به مانا زیاد وابسته هستند و لایِن اصلی ترین قابلیتی که داره مانا کشیدن هست .. میشه توضیح بدید؟

    1. سلام امیر عباس جان خیلی ممنون که سوالت رو پرسیدی . ببین با توجه به آپدیت های مربوط به هر پچ یک سری از هیروها باف می شن یعنی قدرتشون نسبت به قبل بیشتر می شه با توجه به تغییرات اعمال شده بر روی یک سری از هیروها اونا می تونن برخی از هیروهای دیگر رو از کار بندازن یا نگذارن که از حداکثر قدرت قابلیت هاشون استفاده ی لازم رو ببرن. با توجه به این توضیحاتی که دادم هیروی Lion در مقابل هیروهای ذکر شده نمی تونه هیروی کارآمدی باشه اگر سوال دیگه ای داشتی در خدمت هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.