IO

Universal
hero_universal

نوع اتک

Range

اتک

58-64

سرعت حرکت

320

آرمور

3.3

درجه سختی

complexity 3

  …


IO در همه جا و همه چیز وجود دارد.دشمنان او را به عنوان یک بازدارنده محکوم می کنند (آموزش هیرو IO) و خردمندان او را به عنوان چشم مقدس پرستش می کنند.این نیروی حیات عجیب تمامی سیارات را یکجا دربر می گیرد.ذره ای کوچکی از این موجود به شکل فیزیکی در یک لحظه در می آید.

به مانند دو نیروی دوقلوی تشکیل دهنده جهان (روشنایی و تاریکی) یک مسافر پیر نیز وجود دارد که تاریخ او در میان قرن ها به فراموشی سپرده شده بود. IO ملقب به ویسپ یکی از پایه های این جهان است.

نیرویی پیرتر از زمان که در قلمروهایی فرای از فهم بشر پرسه می زند. IO چیزی به جز مجموعه ای از نیروهای جذب کننده و دفع کننده موجود در میان مواد نیست.یک موجودیت ادراکی از نیروها است که واقعیت جهان را به هم پیوند می زند.

تنها به وسیله این خطوط الکتریکی است که حضور IO در دنیایی فیزیکی قابل حس می شود.به عنوان یک نیروی نیک اندیش و مشارکتی IO خود را به متحدین خود متصل می کند و باعث افزایش قدرت آن ها می شود.انگیزه های او غیر قابل نفوذ است. نیروی او غیرقابل وصف است. IO در دنیایی فیزیکی پا گذاشته است و بهترین توصیف برای اسرار جهان می باشد.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
TETHER
40

:مانای مصرفی

12

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

IO با Tether به یک واحد متحد متصل می‌شود و به هر دو سرعت حرکت اضافی می‌بخشد. هنگامی که Io سلامت یا مانا را بازیابی می‌کند، واحد متصل به بخشی از آن مقدار دست می‌یابد. Tether زمانی شکسته می‌شود که واحد متحد خیلی دور شود یا Io پیوند را لغو کند. Tether دشمنانی که آن را لمس می‌کنند را کند می‌کند.
wisp_tether
TETHER
40

:مانای مصرفی

12

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : Tether به دشمنانی که با آن برخورد کنند آسیب وارد می‌کند. Io به میزان 50٪ از آسیبی که وارد شده، بازیابی می‌شود.
wisp_tether
SPIRITS
100/110/120/130

:مانای مصرفی

26/24/22/20

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

5 روح را احضار می کند که به صورت دایره ای به دور IO می چرخند. اگر یکی از آنها با دشمن برخورد کند ، منفجر می شود و در ناحیه ای خاص به تمام دشمنان در آن منطقه دمیج وارد می کند. کریپ ها در اثر تماس با این روح ها آسیب جزئی می بینند اما باعث انفجار آنها نمی شوند. زمانی که مدت آنها به پایان برسد منفجر خواهند شد.
wisp_spirits
SPIRITS
100/110/120/130

:مانای مصرفی

26/24/22/20

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : ارواح اطراف IO به صورت Passive در هر ثانیه تولید می شوند. برخورد ارواح با هیروهای دشمن باعث کندی آنها می شود. می تواند برای منفجر کردن ارواح Active شود.
wisp_spirits
OVERCHARGE
40/60/80/100

:مانای مصرفی

25/22/19/16

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

IO بر اساس حداکثر سلامتی، سرعت اتک، تقویت جادوها و بازسازی سلامتی دریافت می کند. اگر IO به یکی از یارانش متصل شود، آن متحد نیز شامل این افکت ها می شود.
wisp_overcharge
SPIRITS IN
....

:مانای مصرفی

....

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

ارواح را به IO نزدیک تر می کند و می توان آن را روشن و خاموش کرد.
wisp_spirits_in
SPIRITS OUT
....

:مانای مصرفی

....

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

ارواح را از IO دور می کند و می توان آن را روشن و خاموش کرد.
wisp_spirits_out
RELOCATE
175

:مانای مصرفی

100/90/80

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

IO و یک متحد متصل را به هر مکانی انتقال می دهد. پس از پایان طلسم، IO و متحد متصل به مکان اصلی خود باز خواهند گشت. برای تله پورت به Funtain دوبار بر روی این توانایی کلیک کنید.
wisp_relocate
وجه ها (Facets)
IO right facet_
wisp_overcharge
OVERCHARGE
Overcharge به Io و هر همراه Tether شده، آرمور و مقاومت جادویی می‌دهد.
IO left facet_
wisp_overcharge
OVERCHARGE
Overcharge به Io و هر همراه Tether شده، سرعت حمله و افزایش قدرت جادو (Spell Amplification) می‌دهد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Sight Seer
تیم Io برای تصرف Watcherها ۱ ثانیه زمان کمتری نیاز دارد و Watcherهای آن‌ها ۳۰۰ واحد دید اضافی دارند.
خوب با
lich
marci
abaddon
broodmother
visage
axe
dawnbreaker
legion_commander
clockwerk
bloodseeker
بد در مقابل
chen
furion
batrider
windrunner
templar_assassin
enchantress
mirana
sven
rubick
faceless_void
استعدادها (Talents)
غیرقابل کند شدن هنگام استفاده از Overcharge

25

حمله به هدف متحد متصل (۷۵٪ آسیب)
0.2+ درصد افزایش بازسازی حداکثر سلامت در حالت اوورچارج

20

30 ثانیه کاهش زمان بازیابی مهارت انتقال
5+ درصد سرعت حرکت اتصال

15

60+ واحد آسیب قهرمان از روح‌ها
1.5+ ثانیه مدت زمان ماندگاری Overcharge

10

12+ واحد آسیب حمله به واحدهای متصل شده
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

5 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.