Earthshaker 

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

49-59

سرعت حرکت

315

آرمور

4.0

درجه سختی

complexity 34

I haven’t lost hope. As long as I breath I will make the enemy fear me


امیدم را از دست نداده ام. تا زمانی که نفس می کشم باعث ترس دشمنانم خواهم بود

مانند گولم یا گارگویل، Earthshaker یکی با زمین بود، اما اکنون آزادانه بر روی آن گام برمی‌دارد.(آموزش هیرو Earthshaker) برخلاف آن موجودات دیگر، او خود را با اراده‌ای قوی خلق کرد و به هیچ اربابی خدمت نمی‌کند. در خوابی بی‌قرار و در اعماق سنگ محبوس، از زندگی‌ای که بالای او آزادانه جریان داشت، آگاه شد و کنجکاو گشت.

در فصلی از لرزش‌های زمین، قله‌های نیشای خود را از بهمن‌ها رها کردند، مسیر رودخانه‌ها تغییر کرد و دره‌های کم‌عمق به پرتگاه‌های بی‌پایان تبدیل شدند. زمانی که زمین از لرزش بازایستاد، Earthshaker از دل غبار برخاست و تخته‌سنگ‌های عظیم را مانند پتوی سبکی کنار زد.

او خود را به شکل یک موجود فانی تراشید و نام Raigor Stonehoof را بر خود نهاد. اکنون خون جاری در رگ‌هایش و نفس‌هایش او را فانی کرده‌اند و بنابراین، می‌تواند بمیرد. اما روحش همچنان از جنس زمین است؛ او قدرت آن را در توتم جادویی که هرگز از او جدا نمی‌شود، حمل می‌کند. و در روزی که به خاک بازگردد، زمین او را همچون فرزند گمشده خود خواهد پذیرفت.

چه در مسدود کردن مسیر فرار دشمن، تقسیم نیروهای آن‌ها، یا شکافتن زمین زیر پای دشمنان گردآمده، Earthshaker زمانی در اوج توانایی خود است که بدون هشدار حمله می‌کند. آنچه از پس‌لرزه‌ها جان سالم به در ببرد، همچنان باید منتظر ضربه‌ای سنگین از توتم قدرتمند او باشد.

دشمنان را با Stun های پشت سر هم خود مختل و سردرگم می‌کند.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
FISSURE
120/125/130/135

:مانای مصرفی

18/17/16/15

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Earthshaker با یک توتم قدرتمند به زمین می کوبد و یک خط سنگی صعب العبور ایجاد می کند دشمنانی که در مسیرش قرار می گیرند دمیج خورده و برای مدت کوتاهی Stun می شوند. توسط آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : زمان آماده سازی FISSURE را کاهش می دهد و به او اجازه می دهد بر روی این دیوار حرکت کند. وقتی که از هر توانایی اش استفاده می کند یک پس لرزه ی کوچک ایجاد می کند که به مدت کوتاه تری دشمن را Stun می کند.
earthshaker_fissure
FISSURE
120/125/130/135

:مانای مصرفی

18/17/16/15

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : زمان آماده سازی FISSURE را کاهش می دهد و به او اجازه می دهد بر روی این دیوار حرکت کند. وقتی که از هر توانایی اش استفاده می کند یک پس لرزه ی کوچک ایجاد می کند که به مدت کوتاه تری دشمن را Stun می کند.
earthshaker_fissure
ENCHANT TOTEM
45/55/65/75

:مانای مصرفی

5

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

این توانایی توتم Earthshaker را تقویت می‌کند و باعث می‌شود دمیج بیشتری را توسط آن وارد کند در هنگام استفاده از این توانایی برد اتکش 100 واحد افزایش می یابد. توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : به Earthshaker اجازه می دهد که در هنگام استفاده ی این توانایی به پرواز در آمده و در نقطه ای دیگر که در محدوده ی استفاده آن است فرود بیاید همچنین اگر این توانایی را بر روی خودش بزن همانند حالت اولیه عمل می کند و در همان نقطه باقی می ماند . به او قدرت اتک دسته جمعی نیز می دهد.
earthshaker_enchant_totem
ENCHANT TOTEM
45/55/65/75

:مانای مصرفی

5

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : به Earthshaker اجازه می دهد که در هنگام استفاده ی این توانایی به پرواز در آمده و در نقطه ای دیگر که در محدوده ی استفاده آن است فرود بیاید همچنین اگر این توانایی را بر روی خودش بزن همانند حالت اولیه عمل می کند و در همان نقطه باقی می ماند . به او قدرت اتک دسته جمعی نیز می دهد.
earthshaker_enchant_totem
AFTERSHOCK
....

:مانای مصرفی

....

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

باعث می‌شود زمین زیر پا تکان بخورد و هنگامی که Earthshaker توانایی‌های خود را استفاده کند، دمیج بیشتری به واحدهای دشمن در نزدیکی وارد می کند و باعث می شود Stun شوند.
earthshaker_aftershock
ECHO SLAM
150/200/250

:مانای مصرفی

130/120/110

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Eٍarthshaker توسط این توانایی امواجی از طریق کوبیدن بر روی زمین به دشمنانش ارسال می کند که به واحدهای دشمن دمیج می زند. دمیج این توانایی به تعداد دشمنانی که در شعاع اثر گذاری این توانایی Earthshaker هستند بستگی دارد هر چه تعداد آنها بیشتر باشد دمیج بیشتری می خورند.
earthshaker_echo_slam
وجه ها (Facets)
Earth Shaker right facet_
دشمنانی که با Enchant Totem یا دیگر توانایی‌های Earthshaker کشته می‌شوند، به اطراف پرتاب شده و به دشمنانی که با آن‌ها برخورد می‌کنند، آسیب وارد می‌کنند.
Earth Shaker left facet_
earthshaker_aftershock
AFTERSHOCK
شعاع Aftershock هر 10 سطح هیرو، 50 واحد افزایش می‌یابد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Spirit Cairn
هنگام مرگ Earthshaker، یک Fissure با شعاع 75 در محل مرگ او ایجاد می‌شود. این Fissure حرکت را مسدود می‌کند و به Earthshaker اجازه می‌دهد تا در اطراف آن همچنان تجربه کسب کند. این Fissure تا زمان زنده شدن دوباره Earthshaker باقی می‌ماند.
خوب با
abaddon
lich
night_stalker
visage
skeleton_king
life_stealer
oracle
necrolyte
lone_druid
legion_commander
بد در مقابل
lich
skeleton_king
clockwerk
silencer
night_stalker
abaddon
necrolyte
life_stealer
spectre
shadow_shaman
استعدادها (Talents)
50 درصد از زمان آماده‌سازی Echo Slam کاهش می‌یابد.

25

1.5 ثانیه از زمان آماده‌سازی Enchant Totem کاهش می‌یابد.
50+ واحد به آسیب Echo Slam افزوده می‌شود.

20

50+ درصد به آسیب Enchant Totem افزوده می‌شود.
200+ واحد به برد Fissure افزوده می‌شود.

15

50+ واحد به آسیب Aftershock افزوده می‌شود.
25+ واحد به آسیب پایه افزوده می‌شود.

10

90+ به آسیب Fissure افزوده می‌شود.
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

1 -

16 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.