Axe

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

MELEE

اتک

56-60

سرعت حرکت

315

آرمور

3.3

درجه سختی

complexity 2(1)
 

 No business but war. No family but death. No mercy but the grave
کاری جز جنگ ، خانواده ای جز مرگ و هیچ رحمی جز گور نخواهد بود

داستان هیروی Axe به عنوان یک سرباز وفادار در ارتش مه سرخ Mogul Khan شروع می‌شود. (آموزش هیرو Axe) بعد از پایان جنگ، او با شجاعت خود لیاقت خود را به همگان ثابت کرد و با کشتاری که به راه انداخت، شهرت خود را جلوه داد.

در آخرین پیروزی، او به سرداری ارتش مه سرخ منسوب شد و لقب Axe را کسب کرد. اما تعداد سربازانش به صفر رسیده بود. چندین سرباز زیر تبر او کشته شده بودند و بیشتر سربازانش او را به فرماندهی قبول نداشتند. (آموزش هیرو Axe) اما برای Axe این موضوع هیچ اهمیتی نداشت؛ چرا که همه می‌دانستند او خود به اندازه یک ارتش قوی است.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
BERSERKER'S CALL
80/90/100/110

:مانای مصرفی

17/15/13/11

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

Axe توسط این توانایی دشمن را تحریک میکند که به او حمله کنند و مدتی کوتاه مقداری آرمور اضافی دریافت می کند. با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : Berserker's Call به واحدهای تحت تأثیر آن Battle Hunger اعمال می‌کند.
axe_berserkers_call
BATTLE HUNGER
50/60/70/80

:مانای مصرفی

20/15/10/5

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

یک واحد دشمن را خشمگین (Enraged) می‌کند، باعث می‌شود که تا زمانی که واحدی را نکشد یا مدت زمان توانایی به پایان نرسد، آسیب در ثانیه دریافت کند. مقدار آسیب بر اساس آرمور Axe افزایش می‌یابد. همچنین، دشمن تا زمانی که پشت به Axe باشد، کند (Slowed) می‌شود.
axe_battle_hunger
COUNTER HELIX
....

:مانای مصرفی

0.3

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

پس از تعداد مشخصی حمله، Axe یک Counter Helix اجرا می‌کند که به تمامی دشمنان اطراف آسیب خالص (Pure Damage) وارد می‌کند.
axe_counter_helix
COUNTER HELIX
....

:مانای مصرفی

0.3

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : این توانایی اکنون به دشمنانی که تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند، یک دیباف انباشتی (Stacking Debuff) اعمال می‌کند که باعث می‌شود آسیب کلی حمله آن‌ها به Axe کاهش یابد. همچنین Counter Helix دیگر زمان آماده‌سازی ندارد و با حملات Axe پیشروی می‌کند.
axe_counter_helix
CULLING BLADE
100/125/150

:مانای مصرفی

80/75/70

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

Axe نقطه ضعفی را شناسایی کرده و ضربه‌ای وارد می‌کند که آسیب خالص (Pure Damage) دارد. اگر یک هیروی دشمن با Culling Blade کشته شود: زمان آماده‌سازی (Cooldown) آن ریست می‌شود. همه واحدهای هم‌تیمی اطراف سرعت حرکت و آرمور اضافی دریافت می‌کنند.
axe_culling_blade
وجه ها (Facets)
axe right facet_
axe_berserkers_call
BERSERKER'S CALL
BERSERKER'S CALL به دشمن‌هایی که حمله می‌کنند سرعت حمله بیشتری می‌دهد و در این مدت آرمور Axe هم بیشتر می‌شود.
axe left facet_
Axe با توجه به آرمور خود قدرت به دست می‌آورد، به شرطی که از هم‌تیمی‌هایش دور باشد.
40٪ از آرمور Axe به استرنج تبدیل می‌شود، به شرطی که هیچ قهرمان هم‌تیمی در فاصله 700 واحدی از Axe نباشد. این اثر پس از نزدیک شدن به یک هم‌تیمی، به مدت 3 ثانیه اضافی ادامه می‌یابد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Coat of Blood
هر بار که Axe یک دشمن را بکشد، به طور دائمی ۰.۲ آرمور به دست می‌آورد. کشتن با Culling Blade سه برابر این مقدار، آرمور اضافه می‌کند.
خوب با
abaddon
lich
life_stealer
oracle
silencer
lone_druid
necrolyte
visage
warlock
arc_warden
بد در مقابل
antimage
abaddon
necrolyte
lich
obsidian_destroyer
warlock
skeleton_king
life_stealer
spectre
night_stalker
استعدادها (Talents)
محدوده اثر Berserker's Call به میزان 100+ واحد افزایش می یابد.

25

ضریب آرمور Battle Hunger به 2 برابر افزایش می یابد.
Culling Blade به میزان 100+ واحد دمیج بیشتری می زند.

20

دمیج Counter Helix به میزان 25+ واحد افزایش می یابد.
میزان کاهش سرعت دشمن با Battle Hunter به میزان 10+ درصد افزایش می یابد.

15

Berserker's Call به میزان 10+ آرمور بیشتری می دهد.
زمان باف Culling Blade بعد از کشتن به مدت 3+ ثانیه افزایش می یابد.

10

به ازای هر Battle Hunger فعال بر روی دشمن به میزان 10+ درصد سرعت حرکت می گیرد.
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Ring of Protection
Quelling Blade
Tango
Iron Branch
Iron Branch
Iron Branch
اوایل بازی
Magic wand
Phase Boots
Bracer
Infused Raindrops
وسط بازی
Black King Bar
Blink Dagger
Blade Mail
Aghanim's Shard
Eternal Shroud
آخر بازی
Overwhelming Blink
Shiva's Guard
Boots of Travel
Heart of Tarrasque
Refresher Orb
بسته به موقعیت بازی
Shadow Blade
Manta Style
Pipe of Insight
آموزش آیتم های dota 2
Aghanim's Scepter
Linken's Sphere
Wind Waker
Heaven's Halberd
Lotus Orb
اسکیل آپ (Skillup)
offlane
Axe Skillup offlane_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

30 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.