Alchemist

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

50-56

سرعت حرکت

295

آرمور

3.7

درجه سختی

complexity 2(1)
 

  !I’m the brains! And I’m the brawn


من مغزم و من ماهیچه

علم مقدس شیمی در خانواده Darkbrew یک سنت بود اما هیچ کدام از Darkbrew ها تا به حال هیچ خلاقیت،جاه طلبی و بی توجهی را همانند Razzil جوان از خود نشان نداده بودند.

اگرچه وقتی دوران بزرگسالی از راه رسید خواسته ها و تمایلات وی را مجبور به کنار گذاشتن تجارت خانواده کرد تا با استفاده از دستان خودش و علم کیمیاگری شروع به ساختن طلا بکند.

در واقع با در نظر گرفتن جسارت درخور شهرت او، Razzil اعلام کرد که میخواهد سراسر یک کوهستان رو به طلا تبدیل کند.

بعد از دو دهه تحقیقات،سرمایه گذاری و آماده سازی او به طور چشمگیری شکست خورد. خیلی سریع او خود را در زندانی یافت که حاصل تجربیات و کار های انجام شده اش بود.

با این حال Razzil کسی نبود که به این راحتی شکست بخورد و به دنبال یک راه فرار برای ادامه تحقیقات خود بود.

وقتی مشخص شد که هم سلولی وی یک غول خشمگین است، او فرصتی که میخواست را به دست آورد. بعد از اینکه غول را متقاعد کرد تا او را نخورد، Razzil با دقت شروع به ساخت یک ترکیب پیچیده با استفاده از کپک و خزه های موجود در دیوار زندان با کمی طعم کرد تا قابل خوردن باشد.

بعد از یک هفته معجون ظاهرا آماده بود، وقتی غول آن را نوشید ناگهان دچار خشمی دیوانه وار شد و شروع به از بین بردن میله های زندان و همچنین دیوارها و نگهبانان کرد.

خیلی زود آنها خود را گمشده در جنگل و محیطی در اطراف شهر به همراه خرابه ای از آوارو هیچ ردی از تعقیب پیدا کردند. بعد از بازتاب آهنگی به نظر میرسید غول آرام و بی سر و صدا،خوشحال و خیلی گرسنه گشته است.

بعد از اینکه تصمیم گرفتند با هم کار کنند هر دو شروع به جمع آوری مواد مورد نیاز Razzil برای انجام آزمایشات شیمیایی کردند .

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
Acid Spray
120

:مانای مصرفی

22.0/21.0/20.0/19.0

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

اسید را با فشار زیاد روی یک منطقه هدف اسپری می‌کند. واحدهای دشمن که از روی زمین آلوده عبور می‌کنند، در هر ثانیه آسیب می‌بینند و آرمور آن‌ها کاهش می‌یابد.
alchemist_acid_spray
Unstable Connection
100

:مانای مصرفی

15.0

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

آلکمیست یک معجون ناپایدار می‌سازد که می‌تواند آن را به سمت یک هیروی دشمن پرتاب کند تا در ناحیه‌ی اطراف انفجار، آسیب وارد کرده و دشمنان را استن کند. هرچه زمان بیشتری صرف ساخت معجون شود، میزان آسیب و مدت زمان استن بیشتر می‌شود. آلکمیست هنگام آماده‌سازی معجون سریع‌تر حرکت می‌کند. پس از ۵ ثانیه، معجون به حداکثر میزان آسیب و مدت زمان استن می‌رسد. با این حال، اگر بعد از ۵.۵ ثانیه پرتاب نشود، معجون روی خود آلکمیست منفجر می‌شود. و خودش Stun می شود
alchemist_unstable_concoction
CORROSIVE WEAPONRY
....

:مانای مصرفی

passive

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

آلکمیست سلاح‌های خود را با اسیدی می‌پوشاند که طلسم‌هایش را تقویت کرده و به دشمنانی که مورد اصابت قرار می‌گیرند، یک کاهش سرعت انباشته‌شونده و کاهش Base Attack Damage اعمال می‌کند. هر حمله ۲ استک اعمال می‌کند. Unstable Concoction به ازای هر ثانیه از زمان ساخت معجون، ۱ استک اعمال می‌کند.
alchemist_corrosive_weaponry
CHEMICAL RAGE
50/75/100

:مانای مصرفی

60.0

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

آلکمیست Ogre خود را وارد یک خشم شیمیایی می‌کند که Base Attack Cooldown را کاهش داده و سرعت حرکت و بازسازی سلامتی را افزایش می‌دهد. نوع دیسپل: Basic Dispel
alchemist_chemical_rage
BERSERK POTION
100

:مانای مصرفی

35.0

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

این طلسم با خریدن آیتم Aghanim's Shard به Alchemist اضافه میشود. Alchemist یک معجون را به طرف متحدش پرتاب می کند که به او سرعت اتک بیشتر ، سرعت حرکت اضافی و بازسازی سلامت اهدا می کند
alchemist_berserk_potion
GREEVIL'S GREED
...

:مانای مصرفی

...

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : آلکمیست Aghanim's Scepter را تجزیه کرده و تمام ارتقاهای آن را به یک هیروی هم‌تیمی اعطا می‌کند. به ازای هر Scepter اهدا شده، آلکمیست Bonus Damage دریافت می‌کند.
alchemist_goblins_greed
وجه ها (Facets)
Right Alchemist
زمانی که Chemical Rage فعال است BERESERK POTION و UNSTABLE CONNECTION سریع تر آماده سازی می شوند
Left Alchemist
آلکمیست بازی را با 250+ طلای اضافی شروع می کند.
Alchemist bottom facet_
توانایی ذاتی (Innate Ability)
alchemist_goblins_greed
Greevil's Greed
Alchmist طلای اضافی را از کشتن دشمنان و Rune ها به دست می آورد. با هر کشتن، Alchemist میزان طلای اضافی پایه و طلای مظاعف بر آن را به دست می آورد. اگر Alchemist نیروی دیگری را بکشد که به او طلا می دهد در 40 ثانیه آینده یک مقدار طلای اضافی نیز به مجموع طلایی که به دست می آورد، اضافه می شود. همچنین او می تواند از Bounty Rune ها طلای بیشتری دریافت کند.
خوب با
abaddon
lich
night_stalker
obsidian_destroyer
elder_titan
shadow_shaman
oracle
clockwerk
silencer
visage
بد در مقابل
windrunner
templar_assassin
chen
batrider
sven
abaddon
furion
faceless_void
beastmaster
mirana
استعدادها (Talents)
Chemical Rage سرعت حرکت را به میزان 50+ واحد افزایش می دهد.

25

Chemical Rage میزان بازسازی سلامتی را 50+ واحد افزایش می دهد.
زمان پایه اتک دادن تحت تاثیر Chemical Rage به میزان 0.1 - کاهش می یابد.

20

حداکثر دمیج Unstable Concoction به میزان 400+ واحد افزایش می یابد.
Acid Spray به متحدان آرمور می دهد.

15

Greevil's Greed به ازای هر استک 2+ دمیج می دهد.
کاهش آرمور توسط Acid Spray به میزان 1+ واحد افزایش می یابد.

10

شعاع اثرگذاری Unstable Concoction به میزان 125+ واحد افزایش می یابد.
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Faerie Fires
Quelling Blade
Tango
Observer Ward
Iron Branch
Bracer
اوایل بازی
Soul Ring
Phase Boots
Bottle
Infused Raindrops
Magic wand
وسط بازی
Black King Bar
Blink Dagger
Radiance
Assault Cuirass
آخر بازی
Nullifier
Bloodthorn
Abyssal Blade
Swift Blink
بسته به موقعیت بازی
Manta Style
Maelstrom
Power Treads
Aghanim's Shard
Silver Edge
Sange and Yasha
Monkey King Bar
Skull Basher
Orchid Malevolence
بسته به موقعیت بازی
Aghanim's Scepter
Mjollnir
Eye of Skadi
Refresher Orb
Linken's Sphere
octarine core
Boots of Travel
Overwhelming Blink
Moon Shard
اسکیل آپ (Skillup)
Carry
Alchemist Carry Midlane_
Midlane
Alchemist Carry Midlane_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

1 -

23 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.