بیشتر وقت پی‌سی گیمرها صرف بازی‌های ۶ سال پیش و قدیمی‌تر می‌شود

بیشتر وقت پی‌سی گیمرها صرف بازی‌های ۶ سال پیش و قدیمی‌تر می‌شود

محمدرضا
4 هفته پیش
0
اخبار گیم
گزارش جدیدی که از پلی تایم بازیکنان در پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است، نشان می‌دهد که اکثر زمان گیمرها همچنان به بازی‌های قدیمی‌تر اختصاص پیدا می‌کند.

وبسایت Newzoo در گفتگویی که در جریان رویداد Games Developer Conference تدارک دیده است، بخش‌هایی از سوم گزارش سالانه‌ی خود از عملکرد گیمرها و بازی‌های ویدیویی در سالی که گذشت را به علاقه‌مندان ارائه کرده است که شامل داده‌هایی از علایق و سلایق کاربران، مانند زمان تجربه‌ی بازی و پرطرفدارترین بازی‌ها در سال ۲۰۲۴ می‌شود.

براساس گزارش ارائه شده، اکثریت قابل توجه بازیکنان همچنان زمان گیم پلی خود را به بازی‌های قدیمی‌تر اختصاص می‌دهند و درصد بسیار کوچکی از پلی تایم گیمرها به بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۴ عرضه شدند، تعلق دارد.

در واقع ۶۷ درصد کل ساعات تجربه بازی‌های ویدیویی توسط پی سی گیمرها به بازی‌هایی اختصاص یافته است که حداقل ۶ سال از زمان عرضه‌ی آن‌ها می‌گذرد. محبوب‌ترین بازی‌ها در میان این موارد، Counter Strike 2 و GO هستند که ۷.۱ درصد کل این میزان را تشکیل می‌دهند. League of Legends و Roblox به ترتیب ۶.۴ درصد و ۶.۲ درصد و DOTA 2 و Fortnite نیز به ترتیب ۵.۸ و ۵.۴ درصد در این آمار سهم داشتند.

بازی Counter Strike: Global Offensive

در این میان، ۲۵ درصد پلی تایم پی سی گیمرها در بازی‌های ۲ الی ۵ سال پیش صرف شده است و سهم بازی‌های عرضه شده در سال ۲۰۲۴ تنها ۸ درصد است.

باوجود این که این اختلاف در میان کنسول گیمرها کمتر از پی سی گیمرها است، اما همچنان بازی‌های قدیمی‌تر در میان کنسول گیمرها نیز محبوب‌تر هستند. در واقع ۴۴ درصد زمان اختصاص یافته‌ی کاربران پلی استیشن و ۴۹ درصد زمان پلی تایم کاربران ایکس باکس نیز در بازی‌های ۶ سال پیش و قدیمی‌تر از آن صرف می‌‎شوند. سهم بازی‌های سال ۲۰۲۴ در هردو پلتفرم ۱۵ درصد است.

در ادامه‌ی این گزارش می‌خوانیم: «به طور کلی زمان پلی تایم کاربران در بازی‌های ویدیویی درحال افزایش است اما سهم قابل توجهی از آن در بازی‌های AAA متمرکز شده است و رقابت برای جذب مخاطبان بسیار شدید است و به مقادیر اعشاری نزدیک به صفر محدود می‌شود.»

پوستر بازی DOTA 2

در این گزارش نوشته شده است که هریک از کاربران استیم در سال ۲۰۲۴ به طور میانگین ۱۰ بازی را تجربه کردند و این آمار در پلتفرم‌های پلی استیشن و ایکس باکس نیز مشابه همین تعداد است. شرط احتساب پلی تایم بازی‌ها در این آمار این است که کاربران حداقل ۲ ساعت زمان صرف تجربه‌ی این بازی‌ها کرده باشند. «عادت گیمرها به تجربه‌ی تعداد بازی‌های کمتر با زمان بیشتر سوق پیدا می‌کند و بازار برای عرضه‌ی بازی‌های جدید درحال محدودتر شدن است.»

همچنین در این گزارش بیان شده است که درآمد سالانه‌ی کنسول‌های بازی از محل پرداخت هزینه‌ی خرید کامل بازی‌ها توسط کاربران ۱۹.۹ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴ درصد کاهش یافته است. Newzoo معتقد است که عرضه‌ی بازی‌های موفقی مانند The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، بازی Spider-Man 2، بازی Baldur’s Gate 3 و Super Mario Bros Wonder در سال ۲۰۲۳ باعث شده است تا سال ۲۰۲۴ در تکرار موفقیت‌های سال گذشته ناتوان باشد.

منبع خبر:
زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نظرتان را به اشتراک بگذارید