براساس گزارشهای جدید، شرکت مایکروسافت از تصمیم خود مبنی بر انحصاری کردن بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 برای پلتفرمهای ایکس باکس و کامپیوتر پشیمان شده است. این بازی که توسط استودیو Ninja Theory توسعه یافته، علیرغم دریافت چندین جایزه معتبر در مراسم The Game Awards 2024، نتوانست به موفقیت تجاری چشمگیری دست پیدا کند.
آمار منتشر شده نشان میدهد که Hellblade 2 در استیم کمتر از ۴ هزار بازیکن همزمان داشته است. این در حالی است که نسخه اول این مجموعه که به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شده بود، با استقبال قابل توجهی از سوی طرفداران سونی مواجه شد.
جز کوردن، خبرنگار معروف، در شبکههای اجتماعی اعلام کرده که براساس اطلاعات دریافتی، مایکروسافت انحصاری کردن Hellblade 2 را یک اشتباه استراتژیک میداند. این موضوع در حالی مطرح میشود که مایکروسافت اخیرا تصمیم گرفته است برخی از بازیهای انحصاری خود را برای پلتفرمهای رقیب نیز عرضه کند.
نکته قابل توجه این است که عرضه Hellblade 2 به عنوان یک بازی انحصاری، تأثیر چندانی در افزایش فروش کنسول ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس نداشته است. این در حالی است که با توجه به محبوبیت نسخه اول در میان دارندگان پلی استیشن، احتمالا نسخه دوم میتوانست در پلتفرم پلی استیشن 5 نیز به موفقیت تجاری خوبی دست پیدا کند.
هنوز هیچ خبر رسمی در مورد عرضه Hellblade 2 برای پلی استیشن 5 منتشر نشده، اما مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که مهمترین مانع برای پورت بازیها برای پلتفرمهای دیگر، محدودیت منابع و نیروی انسانی است. این یعنی که اگر استودیو نینجا تئوری زمان و منابع کافی در اختیار داشته باشد، احتمال عرضه این بازی برای پلی استیشن 5 وجود خواهد داشت