Witch Doctor

Intelligence
hero_intelligence

نوع اتک

Range

اتک

48-58

سرعت حرکت

300

آرمور

2.2

درجه سختی

complexity 2(1)

  Where there is hunger, there are no old chickens. Same with war and heroes


جایی که گرسنگی هست مرغ پیر وجود نداره.برای جنگ و قهرمانان هم همینطور.

یک شبح انسانی به طرف جلو تلوتلو حرکت می‌کند. با تصویر و اعضای نامتقارن، (آموزش هیرو Witch Doctor) در شکل بدش راه می‌رود و با خستگی ناپذیر در میدان نبرد به دنبال نقطه ضعف حیاتی، جایی که توانایی‌هایش بیشترین تأثیر و آسیب را می‌تواند داشته باشد، می‌گردد. هر چند که ناکامل و بدقواره است، اما با این حال هیچ کس از توانایی‌هایش بی‌اطلاع نیست.

او با عصایی بزرگ به زمین ضربه می‌زند و Witch Doctor (درمانگر جادوگر) را به سمت جلو حرکت می‌دهد. او یک آرایه از جادوها و نفرین‌ها را در اختیار دارد. بدن او حاوی دانش جادویی است که در جزیره پرفکتورا فراگرفته است و هم اکنون از آن برای مقابله با دشمنانش استفاده می‌کند. Witch Doctor (درمانگر جادوگر) همچنین می‌تواند بهترین دوست شما یا بدترین دشمن شما باشد. او زخم‌های متحدین خود را شفا می‌دهد و روی بدن دشمنانش زخم می‌آورد.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
PARALYZING CASK
80/100/120/140

:مانای مصرفی

20/18/16/14

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

یک گلوله که حاوی پودری فلج کننده است را به سمت دشمن پرتاب می کند که بین واحدهای دشمن پرش می کند و آنهایی را که مورد اصابت قرار می گیرند را Stun کرده و به آنها دمیج وارد می کند. هر پرش دمیج بیشتری نسبت به قبلی وارد می کند. 150 درصد بیشتر به کریپ ها دمیج وارد می کند.
witch_doctor_paralyzing_cask
VOODOO RESTORATION
35/40/45/50

:مانای مصرفی

...

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Witch Doctor جادوی خود را برای شفای واحدهای متحد نزدیک به خود متمرکز می کند و با هر ثانیه فعال شدن Voodoo Restoration مقداری مانا از او کسر می کند.
witch_doctor_voodoo_restoration
MALEDICT
105/110/115/120

:مانای مصرفی

30/26/22/18

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با این توانایی تمام هیروهای دشمن در یک ناحیه کوچک را نفرین می کند و باعث می‌شود آنها در هر ثانیه مقدار مشخصی دمیج دریافت کنند و همچنین هر 4 ثانیه یک بار بر اساس میزان سلامتی که از زمان شروع نفرین از دست داده‌اند، دمیج دریافت می کنند.
witch_doctor_maledict
DEATH WARD
200

:مانای مصرفی

100/90/80

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

در هنگام استفاده از این توانایی نباید حرکت کند. ( Channeled) . یک Ward مرگبار را احضار می کند که به دشمنان نزدیک به او اتک می دهد. 8 ثانیه باقی می ماند و دارای 50 درصد دقت اتک اضافی می باشد.
witch_doctor_death_ward
DEATH WARD
200

:مانای مصرفی

100/90/80

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : اتک های DEATH WARD دارای True Strike می شوند و بر روی دیگر دشمنان نزدیک نیز جهش می کنند .
witch_doctor_death_ward
VOODOO SWITCHEROO
200

:مانای مصرفی

40

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard اضافه می شود : Witch Doctor را برای مدت کوتاهی با کاهش سرعت اتک خودش را به یک Ward مرگبار تبدیل می کند. او در این مدت پنهان است و غیر قابل هدف گیری می باشد.
witch_doctor_voodoo_switcheroo
وجه ها (Facets)
Witch Dotctor right facet_
witch_doctor_voodoo_restoration
VOODOO RESTORATION
Voodoo Restoration به دشمنان آسیب وارد می‌کند و تنها Witch Doctor را درمان می‌کند.
آسیب اضافه در هر پرش: 30
Witch Dotctor right facet 7.38_
witch_doctor_death_ward
DEATH WARD
Death Ward به چندین هدف حمله می‌کند اما با آسیب کاهش‌یافته.
آسیب: 55/90/125
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Gris-Gris
Witch Doctor یک Gris-Gris دریافت می‌کند، آیتمی که نمی‌توان آن را انداخت یا به کوله‌پشتی منتقل کرد. زمانی که مالک بمیرد، ۱۰۰٪ طلایی که از مرگ از دست می‌رود به ارزش آیتم اضافه می‌شود و این مقدار هنگام مصرف آیتم بازپرداخت می‌شود. ارزش Gris-Gris هر ۳ ثانیه ۱ واحد افزایش می‌یابد. برای مصرف و حذف دائمی آیتم، روی آن راست‌کلیک کنید.
خوب با
abaddon
lich
skeleton_king
shadow_shaman
spectre
legion_commander
night_stalker
axe
bloodseeker
necrolyte
بد در مقابل
windrunner
sven
mirana
abaddon
tiny
phantom_lancer
Shadow_fiend
kunkka
medusa
lich
استعدادها (Talents)
8+ ثانیه مدت زمان ماندگاری Maledict

25

45+ واحد آسیب Death Ward
75+ واحد برد حمله Death Ward

20

1+ درصد از حداکثر سلامت هدف، میزان بازیابی Voodoo Restoration
2+ بار پرش Paralyzing Cask

15

125+ واحد Maledict شعاع اثر (AoE) افزایش می یابد.
25 درصد مصرف مانای Voodoo Restoration به ازای هر ثانیه کاهش می یابد.

10

200+ واحد افزایش سلامتی
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

1 -

15 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.