Kez

Agility
hero_agility

نوع اتک

Melee

اتک

50-56

سرعت حرکت

315

آرمور

5.5

درجه سختی

complexity 3

 I swore I’d never draw blood again. Today, I’m making an exception


قسم خورده بودم که دیگر هرگز خون نریزم. اما امروز، استثنا قائل می‌شوم.

هیرو Kez– قبل از اینکه نافمو ببرن برا سرم جایزه گذاشته بودن.(آموزش هیرو Kez) وقتی تو دردسر درست کردن استاد شده بودم قیمت سرم سر به فلک می کشید. می دونستم هر وقت کاردرستی رو انجام میدم ملکه امپریا جایزه رو می بره بالاتر . فکر کنم بدترین اتفاقی که برام می تونست بیوفته نبودن در آیس رک (Icewrack) بود. باید این جایزه رو تا جایی که می تونم بیشتر کنم که دلم خوش باشه.

در زمینه‌ی استراتژی، هیروی Kez معمولاً بداهه کار می‌کند . هیروی Kez می‌تواند در حین جنگ به سرعت بین کاتانا و سای خود (آموزش هیرو Kez) جا‌به‌جا شود تا بنا به نیاز میدان نبرد، برش دهد، بجهد، یورش ببرد یا دفاع کند. اما وقتی ذهنش را بر روی چیزی متمرکز می‌کند، می‌تواند هر اتفاقی را پیش‌بینی کند، ابزار مناسب را برای حمله، فرار یا فقط دست انداختن دشمنانش با کمی برنامه‌ریزی از پیش انتخاب کند.

هیرو Kez یکی از پیچیده ترین هیروهای بازی دوتا 2 است که به دقت، سرعت عمل و هوش بالا نیاز دارد تا بتوانید از حداکثر توانایی های این هیرو بهره ببرید.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
Echo Slash
85/100/115/130

:مانای مصرفی

20/18/16/14

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

Kez با کاتانای خود به صورت یک خطی به جلو می‌زند و درصدی از دمیج اتک خود را به اهداف در منطقه وارد می‌کند و آن‌ها را برای مدت کوتاهی آهسته می‌کند. پس از یک تأخیر کوتاه، منطقه دوباره مورد اتک قرار می‌گیرد. هیروها دمیج بیشتری دریافت می‌کنند.
kez_echo_slash
Grappling Claw
50

:مانای مصرفی

16/13/10/7

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

Kez با استفاده از یک قلاب به سمت نیرو یا درخت هدف تاب می‌خورد. هنگامی که قلاب به هدف برخورد می‌کند، سرعت حرکت آن نیرو تا رسیدن Kez کاهش می‌یابد. هنگام فرود، او با 65/85/105/125 درصد Lifesteal به همراه یک دمیج اضافی ثابت در صورت هیرو بودن هدف اتک می‌کند.
kez_grappling_claw
Kazurai Katana
...

:مانای مصرفی

...

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

حملات و توانایی‌های کاتانا به دشمنان یک اثر تجمعی (Stack می شود)، دمیج در طول زمان اعمال می‌کنند که درصدی از دمیج اولیه اتک را به عنوان دمیج اضافی در طول زمان وارد می‌کند. دشمنان تحت تأثیر، بازیابی سلامت کاهش‌یافته‌ای دارند که قابل‌تجمع نیست (Stack نمی شود).
kez_kazurai_katana
Kazurai Katana
...

:مانای مصرفی

...

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard آپگرید می شود : Kez می‌تواند توانایی را فعال کند تا هدف را با اتک خود به زانو درآورد، به طور موقت خود و هدف را در همان مکان گیج (Stun) کند. اثر منفی (Debuff) هدف منفجر شده و از بین می‌رود و اتک باعث وارد شدن دمیج اضافی می‌شود که بر اساس میزان تجمع اثر منفی است.
kez_kazurai_katana
Switch Discipline
...

:مانای مصرفی

...

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

Kez بین Kazurai Katana و Shodo Sai خود جابجا می‌شود. او بر اساس سلاحی که مجهز کرده، قابلیت‌ها و توانایی‌های حمله متفاوتی به دست می‌آورد. این توانایی‌ها با هم سطحشان افزایش می‌یابد و زمانی که از یک توانایی استفاده می‌شود، توانایی مربوط به سلاح دیگر نیز نیاز به آماده سازی دارد . زمان آماده سازی "تغییر مهارت" (Switch Discipline) با هر سطح هیرو ۰.۲ ثانیه کاهش می‌یابد. با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : استفاده از هر توانایی سلاح، دوره آماده سازی Switch Discipline را بازنشانی می‌کند. اولین توانایی که کز ۳ ثانیه پس از استفاده از تغییر مهارت casts می‌کند، توانایی سلاح جایگزین خود را وارد دوره آماده سازی نمی‌کند
kez_switch_weapons_sai
Raptor Dance
100/125/150

:مانای مصرفی

40/35/30

:زمان آماده سازی

Pure

: نوع دمیج

Kez برای 1 ثانیه وارد یک کانال غیرقابل کنترل می‌شود، برای 0.2 ثانیه آسیب‌ناپذیر می‌شود و یک دفع ساده دریافت می‌کند، و برای باقی‌مانده زمان کانال و مدت زمان برش‌ها به آسیب جادویی مقاوم می‌ماند. اگر کانال با موفقیت کامل شود، Kez مجموعه‌ای از برش‌های شعاعی مرگبار اطراف خود اجرا می‌کند که آسیب بر اساس حداکثر سلامت هدف وارد می‌کنند و Kez را برای درصدی از کل آسیب وارده درمان می‌کنند.
kez_raptor_dance
Falcon Rush
85/90/95/100

:مانای مصرفی

20/18/16/14

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

Kez توانایی یورش به سمت اهداف دشمن را برای وارد کردن ضربات ثانویه طنین‌انداز را به دست می‌آورد. در حالی که در این حالت است، Kez برخورد فازی داشته و نرخ اتک او کمتر تحت تأثیر سرعت اتکش قرار می‌گیرد.
kez_falcon_rush
Talon Toss
75

:مانای مصرفی

16/13/10/7

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

Kez یک Sai به سمت نیروی هدف پرتاب می‌کند. Sai هنگام برخورد منفجر می‌شود، به همه دشمنان در منطقه دمیج وارد کرده و آن‌ها را خاموش (Silence) می‌کند.
kez_talon_toss
Shodo Sai
30/20/10/0

:مانای مصرفی

20/15/10/5

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

اتک ها و توانایی‌های Kez با Sai شانس علامت‌گذاری دشمنان را دارند. دشمنان علامت‌گذاری شده آهسته می‌شوند و اتک یا دمیج توانایی بعدی Kez، ضربه واقعی (True Strike) می‌زند و دشمن را گیج (Stun) می‌کند و یک ضربه بحرانی (Critical Strike) وارد می‌آورد، که این باف (Buff) را مصرف می‌کند. Kez می‌تواند توانایی را فعال کند تا خود را از سلاح خلع کند (Disarm)، جهت خود را قفل کرده و اتک ها و اثرات اتک از جهت هدف‌گیری شده را برای ۲ ثانیه دفع کند. اگر حمله‌ای از یک هیروی دشمن به این روش دفع شود، آن هیرو گیج (Stun) شده و علامت‌گذاری می‌شود، با دریافت ضربه بحرانی اضافی (additional critical strike) و گیج شدن (Stun) زمانی که اثر منفی (Debuff) فعال شود. این زیرتوانایی می‌تواند برای لغو یک اثر بلاک کننده زودتر استفاده شود و جلوی آن را بگیرد.
kez_shodo_sai
Raven's Veil
100/125/150

:مانای مصرفی

40/35/30

:زمان آماده سازی

...

: نوع دمیج

Kez یک موج دود آزاد می‌کند که علامت خود به یک اثر دفع کننده را به دشمنانی که در نزدیکی او قرار دارند اعمال می‌کند و به طور کوتاه مدت دید آن‌ها را کاهش می‌دهد. Kez یک Debuff و سرعت حرکت اضافی به دست می‌آورد و تا زمانی که اتک کند یا یک جادو استفاده کند، نامرئی باقی می ماند.
kez_ravens_veil
وجه ها (Facets)
Kez right facet 7.38_
kez_kazurai_katana
KAZURAI KATANA
فعال کردن Shodo Sai Mark از حالت نامرئی، آسیب بحرانی اضافی (Bonus Critical Strike) وارد می‌کند. (40/60/80/100 درصد).
وقتی Kez یک Shodo Sai Mark را فعال می‌کند، زمان آماده سازی Shodo Sai و Kazurai Katana کاهش می‌یابد.
کاهش زمان آماده‌سازی نشان (Mark):
20 / 30 / 40 / 50 درصد
Kez left facet 7.38_
Kez در اولین حمله یا توانایی پس از تغییر به Katana آسیب اضافی وارد می‌کند و پس از تغییر به Sai، سرعت حرکت اضافی می‌گیرد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Switch Discipline
او بر اساس سلاحی که مجهز کرده است، قابلیت‌ها و توانایی‌های اتک مختلفی به دست می‌آورد. این توانایی‌ها به‌صورت هم‌زمان ارتقا می‌یابند و وقتی یک توانایی استفاده می‌شود، توانایی جایگزین مرتبط نیز وارد دوره آماده سازی می‌شود. زمان آماده سازی تغییر مهارت (Switch Discipline) به ازای هر سطح قهرمان ۰.۲ ثانیه کاهش می‌یابد.
خوب با
abaddon
lich
bloodseeker
visage
oracle
silencer
night_stalker
elder_titan
clockwerk
skeleton_king
بد در مقابل
batrider
chen
naga_siren
windrunner
furion
mirana
mars
snapfire
pangolier
luna
استعدادها (Talents)
Critical Strike توسط Shodo Sai Mark به میزان 100+ % افزایش می یابد.

25

تعداد اتک های Echo Slash به میزان 1+ واحد افزایش می یابد.
دمیج Kazurai Katana در ثانیه به میزان 5+ درصد افزایش می یابد.

20

میزان خطا رفتن اتک های فیزیکی دشمن توسط Falcon Rush به میزان 50+ درصد افزایش می یابد.
مدت زمان ماندگاری Falcon Rush به میزان 2+ ثانیه افزایش می یابد.

15

شعاع Raptor Dance به میزان 50+ واحد افزایش می یابد.
مقاومت در مقابل جادو 12+ درصد افزایش می یابد.

10

بازسازی مانا 1.5+ واحد افزایش می یابد.
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Iron Branch
Magic Stick
Tango
Circlet of Nobility
Quelling Blade
اوایل بازی
Power Treads
Magic wand
Yasha
Battle Fury
وسط بازی
Aghanim's Shard
Black King Bar
Sange and Yasha
آخر بازی
Aghanim's Scepter
Satanic
Butterfly
بسته به موقعیت بازی
Eye of Skadi
Manta Style
Diffusal Blade
Monkey King Bar
Daedalus
Disperser
Nullifier
Linken's Sphere
اسکیل آپ (Skillup)
Carry
Kez Skillup carry

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

33 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.