Medusa 

Agility
hero_agility

نوع اتک

Range

اتک

48-54

سرعت حرکت

275

آرمور

2.7

درجه سختی

complexity 2(1)

  Never come between a Gorgon and her sisters. I will turn your blood and bone to stone, and shatter you into a thousand remorseful shards


هرگز بین یک گورگون و خواهرانش قرار نگیرید. خون و استخوانت را سنگ می کنم و تو را به هزار تکه ی پشیمان درمی آورم.

زیبایی نوعی قدرت است. این نوع تفکر Medusa را آرامش می داد. او که جوان ترین (آموزش هیرو Medusa) و دوست داشتنی ترین خواهر از سه خواهر گورگان بود.از آنجایی که او تنها خواهری بود که عمر فانی داشت و توسط عنوان الهه دریا متولد شد.

این تفکر همواره او را آرامش میداد تا هنگامی که گروهی از محاجمین نقاب پوش به قلمرو گورگان حمله کردند و دو خواهر نامیرا را از آنجا بردند بدون اینکه به زیبایی یا اشک های آنها توجه کنند. یکی از محاجمین Medusa را نیز دستگیر کرد ولی او را به گوشه ای پرت کرد و با نگاه با انزجار گفت ” این یکی بوی موجودات فانی را می دهد. ما هیچ نیازی به موجودی که مرگ در انتظار او است نداریم” .


Medusa که تحقیر شده بود خشمگین به معبد مادر خود رفت و از او در حالی که گریه می کرد این درخواست را کرد ” تو که از دادن زندگی ابدی به من دست باز زدی. بنابراین از تو تمنا می کنم که به من قدرت بده. قدرتی که بتوانم آن را به کار بگیرم و خواهرانم را نجات دهم و از این بی عدالتی انتقام بگیرم”.

پس از تفکر طولانی الهه درخواست دختر خود را پذیرفت و به او اجازه داد که در ازای دادن زیبایی افسانه ای چهره خود قدرت ترسناکی و زیادی به او داده شود. Medusa حتی یک لحظه از تصمیم خود پشیمان نشد.او فهمید که قدرت تنها زیبایی است که ارزش نگهداری دارد چرا که تنها قدرت است که میتواند دنیا را تغییر دهد.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
SPLIT SHOT
....

:مانای مصرفی

....

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

Medusa به طور جادویی شلیکش را به چند تیر تقسیم می کند که مقدار کمتری دمیج نسبت به اتک اصلی به دشمن وارد می کنند. اهداف اضافه Critical Strike دریافت نمی کنند و آیتم هایی که اتک را تغییر می دهند (Desolator , Eye of Skadi , Diffusal Blade) نیز تاثیری ندارند.
medusa_split_shot
SPLIT SHOT
....

:مانای مصرفی

....

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : این توانایی اجازه می‌دهد اثرات برخوردی به حملات ثانویه Split Shot اعمال شود. تعداد تیرها نیز افزایش می‌یابد.
medusa_split_shot
MYSTIC SNAKE
80/100/120/140

:مانای مصرفی

15/14/13/12

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Medusa یک ما را به سمت دشمنان خود پرتاب می کند که بعد از پریدن از هدفی به هدف دیگر ( تعداد اهداف محدود است ) به آن ها دمیج وارد میکند و به میزان 14 % از کل مانای آن ها را می سوزاند و پس از پریدن بر روی آخرین هدف به سوی Medusa باز می گردد و او را از مانا پر می کند. میزان دمیج و سرعت مار پس از پریدن از هر هدف به هدف دیگر افزایش می یابد.
medusa_mystic_snake
GORGON'S GRASP
40/60/80/100

:مانای مصرفی

30/27/24/21

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

Medusa تیرهایی به صورت خطی شلیک می‌کند که در ۳ گروه فرود می‌آیند، به طوری که هر گروه بزرگ‌تر از گروه قبلی است. دشمنانی که توسط این بارش تیرها مورد اصابت قرار می‌گیرند، ابتدا آسیب اولیه می‌بینند و سپس ریشه‌دار (Rooted) می‌شوند، نمی‌توانند چرخش کنند، برای دشمنان آشکار (Revealed) می‌شوند و به مدت زمان مشخص آسیب در ثانیه دریافت می‌کنند.
medusa_gorgon_grasp
STONE GAZE
200

:مانای مصرفی

90

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

دشمنانی که تحت تاثیر این توانایی هستند سرعت اتک و حرکتشان کم می شود و اگر 2 ثانیه به سمت چشمان Medusa قرار بگیرند و حرکت کنند به سنگ تبدیل شده و Stun می شوند و Physical Damage بیشتری دریافت می کنند.
medusa_stone_gaze
COLD BLOODED
0

:مانای مصرفی

12

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard این توانایی اضافه می شود : هنگامی که Medusa با یک جادو مورد هدف قرار می‌گیرد، یک Mystic Snake هدف‌دار به سوی دشمن فرستاده می‌شود که آن‌ها را به مدت 1 ثانیه به سنگ تبدیل می‌کند.
medusa_cold_blooded
وجه ها (Facets)
Medusa right facet
مدوسا هر 6 حمله یک بار، به تیر خود زهر اضافه می‌کند که برای مدت کوتاهی سرعت حرکت و سرعت حمله را کاهش می‌دهد.
حمله سمی به‌عنوان یک اثر برخوردی برای Split Shot در نظر گرفته می‌شود.
Medusa left facet_
مار افسونگر (Mystic Snake) به Medusa آسیب حمله می دهد.
medusa_mystic_snake
Mystic Snake
مارهای افسونگر که به مدوسا بازمی‌گردند، سه حمله بعدی او را تقویت کرده و به ازای هر 6 واحد مانای بازیابی شده، 1 واحد آسیب اضافی به حملات اضافه می‌کنند. این تقویت تا 5 ثانیه دوام دارد.
Medusa bottom facet 7.38_
توانایی ذاتی (Innate Ability)
medusa_mana_shield
Mana Shield
یک سپر ایجاد می‌کند که 98٪ از آسیب‌های ورودی را در ازای مصرف مانای مدوسا جذب می‌کند. مقدار مانای مصرفی با هر سطح از مدوسا افزایش می‌یابد. ایلوژن ها 60٪ آسیب کمتری به ازای هر واحد مانا جذب می‌کنند.
خوب با
shadow_shaman
bloodseeker
night_stalker
lich
legion_commander
arc_warden
skeleton_king
elder_titan
axe
ogre_magi
بد در مقابل
templar_assassin
batrider
beastmaster
naga_siren
luna
windrunner
Shadow_fiend
doom_bringer
furion
queenofpain
استعدادها (Talents)
افزایش ۱ به تعداد پرتاب‌های Gorgon's Grasp

25

40+ هوش (Intelligence)
افزایش 3+ به تعداد جهش‌های Mystic Snake

20

افزایش ۱.۵ ثانیه به مدت زمان توانایی Stone Gaze
کاهش ۸٪ جریمه آسیب توانایی Split Shot

15

کاهش ۳ ثانیه از زمان بازیابی Mystic Snake
شعاع Gorgon's Grasp به میزان 20% افزایش می‌یابد.

10

افزایش 10+ درصد به آسیب فیزیکی اضافی از توانایی Stone Gaze
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Iron Branch
Iron Branch
Magic wand
Iron Branch
اوایل بازی
Wind Lace
Arcane Boots
Ring of Basilius
Yasha
وسط بازی
Butterfly
Diffusal Blade
Manta Style
Eye of Skadi
Disperser
آخر بازی
Swift Blink
scythe of vyse
Daedalus
Divine Rapier
بسته به موقعیت بازی
Mask of Madness
Falcon Blade
Power Treads
Phylactery
Dragon lance
Black King Bar
Sange and Yasha
Hurricane Pike
بسته به موقعیت بازی
Silver Edge
Monkey King Bar
Linken's Sphere
Aghanim's Scepter
Mjollnir
Boots of Travel
Aghanim's Shard
اسکیل آپ (Skillup)
Carry
Medusa Skillup Carry_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

9 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.