Lich

Intelligence
hero_intelligence

نوع اتک

Range

اتک

50-59

سرعت حرکت

290

آرمور

1.8

درجه سختی

complexity 2(1)

  Those who disturb my peace shall be left in pieces


کسانی که آرامش مرا بر هم می زنند تکه تکه خواهند شد

در زندگی ، جادوگر سرما ایسریان( قبل از تبدیل شدن به Lich ) می خواست از یخ نابودگر برای به چنگ آوردن قلمروهای پادشاهان استفاده کند. (آموزش هیرو Lich) هدف او که در آن چندین جادوگر دیگر حمایت می شد به قدری پیش رفت که آنها تصمیم گرفتند که او را بکشند.

آنها که طناب(زنجیر) کافی برای به بند کشیدن او را داشتند او را گرفتند و با اضافه کردن وزنه ، او را به داخل گودالی که گمان می رفت بی انتها است انداختند.اما آن چاه بی انتها نبود و بعد از یک سال شخصی او را از آنجا بیرون کشید.

او در آنجا در حال راحت بود. مرده بود ولی بدن او تجزیه نشده بود تا زمانی که زمین شناس آنهیل برای شناسایی اینکه آیا گودال تاریک بی انتها است یا خیر او را از آنجا بیرون کشید.آنهیل طناب هایی که جادوگر غرق شده را دربرگرفته بود باز کرد ولی این کار او بهای سنگینی داشت.

او که فکر می کرد می تواند از Lich درباره جزییات آن گودال اطلاعاتی بگیرد آن زنجیرها و وزنه را باز کرد و جادوی احیا را بر روی اجرا کرد. هیچ کس درباره هویت واقعی او به آنهیل هشدار نداده بود و در آن زمان همه ایسریان را فراموش کرده بودند . ولی آنهیل خطای خود را بسیار زود متوجه شد ولی دیر شده بود چرا که Lich او را بلعید.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
FROST BLAST
110/120/130/140

:mana

7

:cooldown

Magical

:damage type

با این توانایی به هدف ضربه ای یخی می زند که به او و ناحیه ای کوچک از اطرافش دمیج وارد می کند سرعت حرکت و اتکش را برای 4 ثانیه کم می کند. هدف اصلی هر دو دمیج پایه و ناحیه اطراف را دریافت می کند.
lich_frost_nova
FROST SHIELD
100/110/120/130

:mana

30/25/20/15

:cooldown

Magical

:damage type

با این توانایی یک سپر یخی دور هدف مورد نظرش ایجاد می کند که دمیج های ناشی از اتک های دشمن را کاهش می دهد. در حالی که سپر فعال است هر ثانیه بر دشمنان نزدیک تاثیر می گذارد و سرعت حرکت آنها را کم کرده و مقداری دمیج می زند.
lich_frost_shield
SINISTER GAZE
25

:mana

24/22/20/18

:cooldown

....

:damage type

یک واحد دشمن را هیپنوتیزم می‌کند، باعث می‌شود به سمت نقطه‌ای بین شما دو نفر حرکت کند و درصدی از مانای فعلی‌اش را تخلیه می‌کند. اگر روی یک موجود (Creep) استفاده شود، دو برابر بیشتر دوام می‌آورد.
lich_sinister_gaze
SINISTER GAZE
50/60/70/80

:mana

24/22/20/18

:cooldown

....

:damage type

با آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : SINISTER GAZE به قابلیت Area of ​​Effect تبدیل می شود و دشمنان را در شعاع 400 واحدی در ناحیه هدف تحت تأثیر قرار می دهد. SINISTER GAZE به Lich اجازه می‌دهد تا توانایی‌های دیگری را در حین استفاده از این توانایی استفاده کند.
lich_sinister_gaze
CHAIN FROST
180/300/420

:mana

100/80/60

:cooldown

Magical

:damage type

با این توانایی یک گوی یخی را به سمت هدفش پرتاب می کند که می تواند بر روی اهداف کنارش 10 بار بپرد و به آنها دمیج بزند و سرعت حرکتشان را هر بار که به آنها برخورد می کند کم کند هر پرش دمیج بیشتری نسبت به پرش قبلی وارد می کند.
lich_chain_frost
ICE SPIRE
150

:mana

25

:cooldown

....

:damage type

با خریدن آیتم Aghanim's Shard اضافه می شود : یک مناره ی یخی در نقطه هدف ایجاد می کند و سرعت حرکت دشمنان اطرافش را بسیار کم می کند. این مناره با 5 اتک دشمن و 10 اتک کریپ نابود می شود و هنگامی که از بین می رود یک FROST BLAST در اطراف خود ایجاد می کند اگر دشمن دیگری در محدوده وجود نداشته باشد، CHAIN FROST می تواند به SPIRE بپرد. Lich می تواند FROST SHIELD را بر روی SPIRE قرار دهد. هر تیک FROST SHIELD به مقدار 1 اتک دشمن SPIRE را التیام می بخشد.
lich_ice_spire
وجه ها (Facets)
Lich right facet_
وقتی یک دشمن توسط Chain Frost کشته شود یا تحت تأثیر Frost Shield باشد، مدت زمان این توانایی‌ها افزایش می‌یابد.
lich_frost_shield
FROST SHIELD
هر بار که یک دشمن تحت تأثیر Frost Shield کشته شود، مدت زمان آن افزایش می‌یابد.
lich_chain_frost
CHAIN FROST
کشتن یک دشمن با Chain Frost تعداد پرش‌ها را افزایش می‌دهد.
Lich left facet_
lich_chain_frost
CHAIN FROST
Chain Frost روی آخرین هدف خود باقی می‌ماند اگر نتواند پرش کند و در صورت موجود شدن اهداف جدید می‌تواند دوباره پرش کند.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Death Charge
Lich نمی‌تواند بازسازی مانای غیرفعال دریافت کند، اما هر واحدی که در شعاع ۱۵۰۰ از Lich بمیرد، ۲.۵٪ از مانای حداکثر او را بازمی‌گرداند (قهرمانان کشته شده ۱۵٪ از مانای حداکثر Lich را بازمی‌گردانند). بازسازی فوری مانا از آیتم‌ها و توانایی‌ها به طور معمول برای Lich اعمال می‌شود.
خوب با
abaddon
life_stealer
night_stalker
lone_druid
legion_commander
skeleton_king
visage
silencer
bloodseeker
necrolyte
بد در مقابل
windrunner
sven
mirana
Shadow_fiend
tiny
kunkka
slardar
morphling
earthshaker
lion
استعدادها (Talents)
Frost Shield بازسازی 50+ واحد سلامتی در ثانیه فراهم می‌کند.

25

پرش‌های نامحدود برای Chain Frost
اجرای Chain Frost هنگام مرگ

20

4+ ثانیه به مدت زمان Frost Shield
0.3+ ثانیه به مدت زمان Sinister Gaze

15

3.5 ثانیه کاهش آماده‌سازی Frost Blast
10+ درصد کاهش آسیب Frost Shield

10

125+ واحد به شعاع و آسیب Frost Blast
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

6 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.