Kunkka

Strength
اصطلاحات بازی دوتا 2

نوع اتک

Melee

اتک

54-60

سرعت حرکت

315

آرمور

4.3

درجه سختی

complexity 34

  Run up the sail while we’ve got the tide


تا زمانی که جزر و مد داریم، بادبان را بالا ببر

به عنوان دریاسالار نیروی دریایی قدرتمند کلاد، به کونکا این وظیفه محول شد (آموزش هیرو Kunkka) که از جزیره های سرزمین خود در برابر شیاطین آب مروارید که شروع به تصرف محل زندگی انسان ها کردند محافظت کند.پس از سال های یورش های کوچک و افزایش حملات سهمگین و ویرانگر،شیاطین تمامی کشتی های خود را به آن جزایر اعزام کردند.

در اوج نا امیدی جادوگران فدایی نیروی دریایی کلاد آخرین جادوی خود را که فراخوانی ارواح دریا بود برای محافظت از کشتی های خود استفاده کردند.در برابر شیاطین حتی این برگ به سختی توانست جهت جنگ را به نفع انسان ها تغییر دهد. کونکا که شاهد این بود که شیاطین تک تک کشتی های او را غرق می کردند او خود را راضی کرد که کشتی های خود را با جادوی ارواح دریاها رها کند.اما در اوج این جنگ ، در اوج نبرد میان شیاطین با انسان ها و ارواح دریا یک نیرویی چهارمی که در اعماق دریاها خفته بود وارد این جنگ شد.

امواج به شکل فواره های قوی در اطراف کشتی های باقی مانده پدیدار شد و میلراون تیغه دار ناگهان در میان این کشمکش ظاهر شد.دستان او در میان شروع به غرق کردن کشتی های انسان ها و شیاطین کرد و آب ها و بادها را تبدیل به آشوبی سهمگین کرد. این که چه اتفاقی در آن طوفان افتاد هیچ کس به صورت دقیق از آن مطلع نیست.شیاطین آب مروارید به اعماق نیستی سقوط کردند.

در حال حاضر کونکا فقط دریاسالار یک کشتی است.کشتی ارواح که تا ابد ، اتفاقی که در لحظه آخر آن جنگ رخ داد را بازتاب می کند. این که کونکا در آن جنگ کشته شده و این تصویر نیز روح او است یا اینکه هنوز زنده است کسی از آن اطلاعی ندارد. حتی شکارچی امواج (TideHunter) کسی که میلراون مخوف را احضار کرد نیز از این قضیه اطلاع کامل ندارد.

Kunkka همیشه پیش‌بینی می‌کند که دشمنانش به کجا خواهند رفت. او قادر است به مکانی حمله کند، چه با یک فواره آب یا یک کشتی ارواح غرق‌شده، و اگر هدفش درست باشد، او و هم‌تیمی‌هایش هیچ مشکلی در از بین بردن هر چیزی که باقی مانده نخواهند داشت.


Kunkka موقعیت‌ دشمن را مختل کرده و آن‌ها را غیرفعال می‌کند.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
TORRENT
90

:مانای مصرفی

16/14/12/10

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

یک جریان آب در حال فوران را احضار می کند که پس از مدت زمانی کوتاه ، دشمنان را به آسمان پرتاب می کند و در طول زمان به آنها دمیج می زند و سرعت حرکتشان را کم می کند.
kunkka_torrent
TIDEBRINGER
0

:مانای مصرفی

13/10/7/4

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

شمشیر افسانه ای Kunkka به او دمیج اضافی می دهد وقتی که به یکی از واحد های دشمن اتک می دهد در یک شعاع خاص در مقابل Kunkka تمامی نیروهای دشمن دمیج دریافت خواهند کرد.
محدوده Cleave به میزان : 650/800/950/1100 واحد می باشد
دمیج اضافی : 35/70/105/140 واحد می باشد
دمیج Cleave به میزان : 150 درصد می باشد.
kunkka_tidebringer
X MARKS THE SPOT
50

:مانای مصرفی

30/24/18/12

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

یک هیروی دوست یا دشمن را هدف قرار می دهد، موقعیت آنها را با X مشخص می کند و پس از چند ثانیه آنها را به آن نقطه باز می گرداند. Kunkka می تواند هیروی X شده را هر زمانی که بخواهد بازگرداند. X برای یاران متحد دو برابر تداوم دارد.
kunkka_x_marks_the_spot
GHOSTSHIP
125/175/225

:مانای مصرفی

90/80/70

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

یک کشتی شبح مانند را احضار می کند که قبل از شکسته شدن تمام دشمنانی که در ناحیه اثر گذاری کشتی حضور دارند را Stun می کند و به آنها دمیج می زند. متحدانی که با GHOST SHIP لمس شده اند یک تکه از The Admiral's Rum داده می‌شود، سرعت حرکت اضافی و واکنش تاخیری نسبت به دمیج های وارده دریافت می‌کنند.
kunkka_ghostship
GHOSTSHIP
125/175/225

:مانای مصرفی

80/70/60

:زمان آماده سازی

Physical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : کشتی ارواح یک ناوگان از ۲ کشتی در نقطه هدف ایجاد می‌کند که در فاصله ۲.۵ ثانیه حرکت می‌کنند. هر کشتی اکنون ۳ موج توپ از سمت چپ و راست کشتی شلیک می‌کند که ۴۰٪ از آسیب کشتی ارواح را به دشمنان هنگام عبور از آن‌ها، وارد می‌کند .
kunkka_ghostship
TIDAL WAVE
75

:مانای مصرفی

12

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard اضافه می شود : یک موج جزر و مدی را آزاد می کند که در پشت Kunkka ایجاد می شود. دمیج وارد می کند و دشمنان را برای مدت طولانی در امتداد خود می کشاند. دشمنان نمی توانند در حالی که کشیده می شوند اتک بدهند.
kunkka_tidal_wave
وجه ها (Facets)
Kunkka Right facet_
kunkka_x_marks_the_spot
X MARKS THE SPOT
زمانی که توانایی "X Marks the Spot" هدف خود را بازگرداند، هم‌تیمی‌های نزدیک از تقویت‌شده بودن اثر "مشروب دریاسالار" کشتی ارواح بهره‌مند می‌شوند.
Kunkka left facet_
kunkka_tidebringer
TIDEBRINGER
زمان بازسازی توانایی "Tidebringer" برای هر قهرمان دشمنی که به آن برخورد کند، کاهش می‌یابد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
kunkka_admirals_rum_
Admiral's Rum
آسیب‌های وارده از سوی قهرمانان دشمن، ساختمان‌ها یا Roshan که سلامت Kunkka را به زیر یک آستانه برساند، باعث می‌شود او خود را با "مشروب دریاسالار" خیس کند. این کار به او سرعت حرکت بیشتری می‌دهد و واکنش به آسیب‌های وارده با تأخیر صورت می‌گیرد.
خوب با
abaddon
lich
life_stealer
necrolyte
warlock
skeleton_king
night_stalker
bloodseeker
shadow_shaman
juggernaut
بد در مقابل
lich
life_stealer
abaddon
necrolyte
warlock
undying
skeleton_king
ancient_apparition
void_spirit
silencer
استعدادها (Talents)
+100 به شعاع اثر جادوها (Spell AoE) اضافه می‌شود.

25

به میزان 120+ درصد به دمیج ضربه گروهی (Cleave Damage) توانایی "Tidebringer" اضافه می‌شود.
زمان آماده سازی Torrent به مدت 4 ثانیه کاهش می یابد.

20

به میزان 15+ درصد به تأخیر آسیب اثر "مشروب دریاسالار" ( Rum Damage Delay) اضافه می‌شود.
به میزان 25+ درصد به مدت زمان پرتاب کردن به بالا / دمیج توانایی "Torrent" اضافه می‌شود.

15

Tidebringer به میزان 70+ واحد دمیج بیشتری می زند.
Tidebringer applies برای 1 ثانیه به میزان 60+ درصد سرعت حرکت دشمن را کاهش می دهد.

10

15 ثانیه کاهش زمان آماده‌سازی Admiral's Rum
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Iron Branch
Quelling Blade
Gauntlets of Strength
Tango
Faerie Fires
Iron Branch
Observer Ward
اوایل بازی
Bracer
Bracer
Bottle
Magic wand
Phase Boots
وسط بازی
Aghanim's Scepter
Aghanim's Shard
Blade Mail
Black King Bar
آخر بازی
octarine core
Refresher Orb
Shiva's Guard
scythe of vyse
بسته به موقعیت بازی
Orchid Malevolence
Yasha and Kaya
Armlet of Mordiggian
Silver Edge
Blink Dagger
Heaven's Halberd
Radiance
Linken's Sphere
Heart of Tarrasque
بسته به موقعیت بازی
Wind Waker
Assault Cuirass
Bloodstone
Boots of Travel
Overwhelming Blink
Daedalus
اسکیل آپ (Skillup)
Midlane
Kunkka Mid Offlane_
offlane
Kunkka Mid Offlane_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

11 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.