Faceless Void

Agility
hero_agility

نوع اتک

Melee

اتک

58-64

سرعت حرکت

300

آرمور

3.5

درجه سختی

complexity 34

  Time is a river with many eddies. I have seen its head waters, and I have seen its currents reach the sea


زمان رودخانه ای است با گرداب های فراوان. سرآب هایش را دیده ام و دیده ام که جریان هایش به دریا می رسد

“وحشت تاریک” که به نام “Faceless Void” هم شناخته می‌شود، (آموزش هیرو Faceless Void) یک مسافر از قلمرو خارج از محدودیت زمان کلازریم است. هنوز این یک معمای بزرگ است که چرا این موجود از بعد دیگری از حیات پا به این جهان گذاشته و برای کسب سنگ‌های نمسیس (الهه انتقام) در جهان ماده جنگ می‌کند. او باور دارد که این جنگ ارزش قدم گذاشتن در جهان ماده را دارد، اما عدم توازن در قدرت این جهان پیامدهایی در ابعاد دیگر جهان داشته است.

برای “وحشت تاریک”، زمان هیچ اهمیتی ندارد، مگر اینکه به عنوان یک وسیله برای خنثی کردن حملات دشمنان و کمک به دوستانش مورد استفاده قرار گیرد. او با دیدی وسیع از کهکشان‌ها به دنیای اطرافش نگاه می‌کند و قدرت خاص و بالایی دارد، اما در مبارزاتش، تنها با به کار بردن این قدرت، می‌تواند پیروز شود.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
TIME WALK
40

:مانای مصرفی

21/16/11/6

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

به نقطه ی هدف مورد نظر می پرد و هر دمیجی را که 2 ثانیه قبل خورده است را باز می گرداند.
faceless_void_time_walk
TIME WALK
40

:مانای مصرفی

21/16/11/6

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

توسط آیتم Aghanim's Scepter آپگرید می شود : وقتی که بر روی دشمن می پرید یک Time Lock رو بر روی دشمنان اعمال می کند.
faceless_void_time_walk
TIME DILATION
90

:مانای مصرفی

28/24/20/16

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Faceless Void تمام دشمنان نزدیک را به مدت 8 ثانیه در یک میدان انبساط زمانی به دام می‌اندازد، زمان بازیابی آن‌ها را افزایش می‌دهد و سرعت حرکت و حمله آن‌ها را به ازای هر افزایش زمان بازیابی 7٪ کاهش می‌دهد. به ازای هر زمان بازیابی، آسیب اضافی در هر ثانیه وارد می‌کند.
faceless_void_time_dilation
TIME LOCK
....

:مانای مصرفی

Passive

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

با این توانایی مقداری شانس دارد که دشمن را 2 بار اتک بدهد که برای اتک دوم به دشمن دمیج اضافی می زند و آن را Stun می کند.
faceless_void_time_lock
CHRONOSPHERE
150/225/300

:مانای مصرفی

160/150/140

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

با این توانایی یک گوی آبی در منطقه مورد نظر ایجاد می کند هر دشمنی که در آن وجود دارد زمان آماده سازی تمام آیتم ها و توانایی هایش در زمان متوقف شوند این توانایی تنها بر روی خود Faceless Void و تمام واحد هایی که کنترل می کند تاثیر نمی گذارد. Faceless Void می تواند با سرعت زیادی در زیر این گوی حرکت کند و می تواند تمام دشمنان نامرئی را زیر این گوی ببیند.
faceless_void_chronosphere
TIME ZONE
150/225/300

:مانای مصرفی

130/120/110

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

یک اختلال در فضا-زمان ایجاد می‌کند که سرعت حرکت، حمله، اجرای توانایی، پرتابه‌ها و چرخش تمامی واحدهای داخل آن را تغییر می‌دهد. هم‌تیمی‌ها سرعت بیشتری دریافت می‌کنند. دشمنان سرعت کمتری دارند.
faceless_void_time_zone
REVERSE TIME WALK
0

:مانای مصرفی

0.5

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard اضافه می شود : برای 1.5 ثانیه پس از فرود Time Walk موجود است. اگر طی این زمان استفاده شود Time Walk برعکس می شود و Faceless Void به نقطه جهش باز می گردد. این توانایی بر روی سلامتی و اتک های Scepter تاثیری نمی گذارد.
faceless_void_time_walk_reverse
وجه ها (Facets)
Faceless Void right facet_
Faceless Void می‌تواند توانایی Time Zone را فعال کند، که دشمنان را به طور قابل‌توجهی کند کرده و متحدان را در یک ناحیه سرعت می‌بخشد.
faceless_void_time_zone
TIME ZONE
یک فضای مستطیلی خلع در فضا-زمان ایجاد می‌کند که حرکت، استفاده از جادوها، پرتابه ها، زمان بازگشت و سرعت چرخش تمام واحدهای داخل آن را تغییر می‌دهد. متحدان سرعت و شتاب زمان بازگشت بیشتری دارند. دشمنان محدود شده، سرعت کمتری دارند و زمان بازگشت توانایی‌ها و آیتم‌های آن‌ها متوقف می‌شود. توانایی Time Dilation در داخل حباب متوقف می‌شود.
7.38c : دستکاری سرعت حرکت ، استفاده از توانایی ها و سرعت چرخش از 60 درصد به 50 درصد کاهش یافته است.
دیگر دشمن را Leash نمی کند (گیر نمی اندازد).
Faceless Void left facet_
Faceless Void می‌تواند توانایی Chronosphere را فعال کند که دشمنان را در یک حباب گرفتار می‌کند.
تمام واحدها و ساختمان‌ها، دوست و دشمن، متوقف می‌شوند به جز آن‌هایی که متعلق به Faceless Void هستند. Faceless Void هیچ‌گاه تحت تاثیر Chronospheres با هیچ مالکی قرار نمی‌گیرد.
faceless_void_chronosphere
CHRONOSPHERE
یک حباب در فضا-زمان ایجاد می‌کند که تمام واحدهای گرفتار در حوزه اثر خود را به دام می‌اندازد و باعث می‌شود شما در داخل آن بسیار سریع حرکت کنید. فقط Faceless Void و واحدهایی که او کنترل می‌کند تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند. دشمنان نامرئی در داخل حباب آشکار خواهند شد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Distortion Field
پرتابه های حمله دشمنان در شعاع ۶۰۰ واحدی، ۳۵٪ کندتر می‌شوند.
خوب با
skeleton_king
ancient_apparition
invoker
obsidian_destroyer
vengefulspirit
clockwerk
abaddon
necrolyte
legion_commander
mirana
بد در مقابل
abaddon
lone_druid
skeleton_king
silencer
legion_commander
spectre
night_stalker
oracle
obsidian_destroyer
meepo
استعدادها (Talents)
20 درصد شانس Backtrack (حملات دشمن را جاخالی می دهد و دمیج دریافت نمی کند)

25

140+ واحد محدوده‌ی AoE Chronosphere
80+ واحد سرعت حمله در طول مدتی که Chronosphere فعال است

20

1 ثانیه کاهش زمان بازنشانی Time Walk
30+ واحد دمیج Time Lock

15

12+ درصد کاهش سرعت Time Dilation در هر زمان بازنشانی (cooldown)
7+ واحد دمیج Time Dilation در هر زمان بازنشانی (cooldown)

10

0.5+ ثانیه مدت ماندگاری Backtrack Time Walk
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
شروع بازی
Iron Branch
Quelling Blade
Tango
Circlet of Nobility
Slippers of Agility
Iron Branch
اوایل بازی
Magic wand
Power Treads
Wraith Band
Mask of Madness
وسط بازی
Mjollnir
Black King Bar
Maelstrom
Aghanim's Shard
آخر بازی
Refresher Orb
Butterfly
Eye of Skadi
Daedalus
بسته به موقعیت بازی
Linken's Sphere
Hand of Midas
Manta Style
Aghanim's Scepter
Silver Edge
Monkey King Bar
Nullifier
Satanic
اسکیل آپ (Skillup)
Carry
Faceless Void Carry_

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

2 -

7 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.