Clockwerk

Universal
hero_universal

نوع اتک

Melee

اتک

50-52

سرعت حرکت

310

آرمور

3.2

درجه سختی

complexity 34

  I’ve a mind like a steel trap, and the physique to go with it


من ذهنی مثل تله فولادی دارم و هیکلی که باید با آن بروم!

داستان هیروی Rattletrap از دهکده‌های دورافتاده‌ای آغاز می‌شود که خودش، Sniper و Tinker نیز از آن‌جا به دنیا آمده‌اند. (آموزش هیرو Clockwerk) با این حال، Rattletrap با استفاده از ابزارها و هوش خودش، از جثه‌ی بسیار نحیف خودش جبران کرده و پوشیده شده است.

پدر Rattletrap یک ساعت‌ساز بود و او قبل از شروع جنگ، به کارآموزی در این صنعت پرداخته بود. جنگی که از کوهستان‌ها شروع شده و باعث نابودی شغل‌های بی‌دردسر و بدون خشونتی، از جمله ساعت‌سازی در دهکده‌های سنتی شده بود.

بعد از مرگ پدرش و تصمیم به تقویت خودش، Rattletrap قول داد که دیگر هیچگاه غافلگیر نشود. او از استعدادهای خودش استفاده کرد و لباسی مجهز به زره Clockwerk ساخت. این زره به قدرت و کارایی شوالیه‌های دیگر در سایه می‌ماند.

Rattletrap اکنون یک جنگجوی مرگبار است که با مکانیسم‌های جنگ آور خود، دشمنان ناآماده را به سرعت نابود می‌کند. او طلوعی جدید در دوره جنگی به ارمغان آورده است.

نقش ها(Roles)
Nuker
Support
Carry
Durable
Jungler
Disabler
Initiator
Pusher
Escape
توانایی ها (Abilities)
BATTERY ASSAULT
90

:مانای مصرفی

24/22/20/18

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

clockwerk با استفاده از این توانایی ترکش های ریزی را در دور و اطراف خود پرتاب می کند که باعث می شود دشمنانش که در نزدیکی او قرار دارند MiniStun شوند و به آنها آسیب جادویی می زند.
rattletrap_battery_assault
POWER COGS
70

:مانای مصرفی

15

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

clockwerk با استفاده از این توانایی به دور خود چرخ دنده هایی را ایجاد می کند که هر کسی در نزدیکی او قرار داشته باشد به دام می افتد و برای از بین بردن هر چرخ دنده به یک اتک نیاز دارد ولی دشمنانش باید چندین اتک بدهند تا چرخ دنده ها نابود شوند. دشمنانی که از بیرون به چرخ دنده ها برخورد می کنند به عقب رانده می شوند و مقداری مانا از دست داده و دمیج می خورند و آن چرخ دنده خاموش می شود. متحدان clockwerk که درون این چرخ دنده ها گیر افتاده اند مقداری مقاوت در مقابل جادوی دشمن به دست می آورند
rattletrap_power_cogs
ROCKET FLARE
35/40/45/50

:مانای مصرفی

20/18/16/14

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

یک موشک را در هر جای نقشه که بخواهد شلیک می کند و پس از برخورد آن با منطقه ای که دشمن در آن قرار دارد، سرعت حرکت دشمن را کم کرده و مقداری دمیج به آنها وارد می کند، ناحیه مورد برخورد به مدت شش ثانیه روشن باقی می ماند و قابل مشاهده است.
rattletrap_rocket_flare
HOOKSHOT
100/125/150

:مانای مصرفی

60/45/30

:زمان آماده سازی

Magical

: نوع دمیج

Clockwerk با این توانایی یک قلاب را تا منطقه ی خاصی پرتاب می کند و به هر یونیتی که برخورد بکند چه دشمن چه خودی Clockwerk را با سرعت به آن نقطه منتقل می کند هر یونیتی که در شعاع 175 یاردی Clockwerk باشد دمیج خورده و Stun می شود.
rattletrap_hookshot
JETPACK
75

:مانای مصرفی

16

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Shard اضافه می شود Clockwerk یک جت پک را فعال می کند که حرکت پرواز، دید پرواز و سرعت حرکت اضافه می گیرد. در این مدت سرعت چرخش بسیار محدودی دارد و نمی تواند اتک بدهد . جت پک با زدن HOOKSHOT لغو می شود.
rattletrap_jetpack
OVERCLOCKING
90

:مانای مصرفی

50

:زمان آماده سازی

....

: نوع دمیج

با خریدن آیتم Aghanim's Scepter اضافه می شود : این توانایی ، توانایی های دیگر Clockwerk را سوپرشارژ می کتد : Battery Assault بر همه دشمنان در محدوده خود تأثیر می گذارد. سرعت اتک Clockwerk در Power Cogs افزایش می یابد. ROCKET FLARE سریع تر آماده سازی می شود و موشک های اضافی را به دو طرف هدف شلیک می کند. شعاع و مدت زمان Stun هوک شات افزایش می یابد . جت پک سریعتر حرکت می کند. حرکت Clockwerk و سرعت اتکش پس از اتمام مدت زمان این توانایی بسیار کاهش می یابد و خودش Stun می شود.
rattletrap_overclocking
وجه ها (Facets)
Clockwerk right facet_
rattletrap_power_cogs
Power Cogs
Power Cogs در شعاع بزرگتری شکل می‌گیرند.
Clockwerk left facet_
rattletrap_hookshot
Hookshot
اگر قهرمان هم‌تیمی دیگری در شعاع 350 واحد از هدف برخورد Hookshot باشد، Clockwerk و همه هم‌تیمی‌های اطراف او آرمور اضافی دریافت می‌کنند و بخشی از زمان بازنشانی (cooldown) و هزینه مانای Hookshot بازمی گردد.
توانایی ذاتی (Innate Ability)
fac
Armor Power
آسیب خروجی Clockwerk به ازای هر مقدار از آرمور، 0.25٪ افزایش می‌یابد.
خوب با
abaddon
lich
bloodseeker
visage
necrolyte
legion_commander
warlock
life_stealer
oracle
lone_druid
بد در مقابل
windrunner
sven
luna
templar_assassin
mirana
faceless_void
sniper
Shadow_fiend
earthshaker
tiny
استعدادها (Talents)
ایمنی در برابر اثرات منفی (Debuff) در داخل Power Cogs اعمال می‌شود.

25

0.25 ثانیه کاهش فاصله زمانی Battery Assault
Rocket Flare دارای دید حقیقی (True Sight) می‌شود.

20

75+ واحد آسیب Rocket Flare
2+ ضربه برای کشتن Power Cogs

15

24+ واحد آسیب Battery Assault
0.4+ ثانیه افزایش مدت زمان آهسته شدن توسط Rocket Flare

10

75+ واحد آسیب Hookshot
آیتم های پیشنهادی (Recommended Items)
آیتمی قرار داده نشده است
اسکیل آپ (Skillup)

جهت بهبود محتوای آکادمی لطفا نظر , انتقاد و پیشنهاد خود را کامنت کنید

0 -

7 +

دیدگاهتان را بنویسید

مجتبی احمدی فرد

نویسنده بخش های مربوط به بازی دوتا 2 وب سایت گیمرشو هستم سال ها در زمینه بازی دوتا 1 و دوتا 2 فعالیت داشتم و الان هم تصمیم گرفتم تجربیاتم رو با دوستان تازه کار و حرفه ای خودم به اشتراک بزارم

هر Role در بازی نقش مهمی در استراتژی کلی دارد و هماهنگی بین آن‌ها برای پیروزی ضروری است .
نقش های اصلی:

Carry (Position 1): هیرویی که در اوایل بازی به فارم یا اتک آخر کردن کریپ ها  (Farming) نیاز دارد تا بتواند سریع تر آیتم های مورد نیازش را بخرد و در اواخر بازی (Late Game) بیشترین آسیب را به دشمن وارد می‌کند.

Mid (Position 2): هیرویی که در خط میانی (Midlane) بازی می‌کند، سریع به آیتم‌ها و سطح بالا می‌رسد و مسئولیت گنک کردن (Gank) و تأثیرگذاری در سراسر نقشه را دارد.

Offlane (Position 3): هیرویی مقاوم و معمولاً تانک که در خط سخت (Offlane) بازی کرده و فشار بر تیم حریف وارد می‌کند و در درگیری‌های تیمی نقش محوری دارد.

Soft Support (Position 4): هیرویی نیمه‌حمایت که به گنک کردن، کنترل نقشه، ایجاد فضای امن برای تیم و تأمین ابزارهای کمکی مثل Wards کمک می‌کند.

Hard Support (Position 5): هیرویی کاملاً حمایتی که از Carry محافظت کرده، Wards می‌گذارد، روی خط‌ها تمرکز دارد و منابعش را برای کمک به تیم فدا می‌کند.

نقش های جزئی و تخصصی:

Roamer: هیرویی که به خطوط مختلف حرکت کرده و دشمنان را تحت فشار قرار می‌دهد و در گنک‌ها تخصص دارد.

Ganker: هیرویی که تمرکز اصلی‌اش شکار کردن هیروهای دشمن و مختل کردن جریان بازی برای آن‌هاست.

Initiator: هیرویی که درگیری‌های تیمی (Team Fight) را با توانایی‌های کنترلی (مثل Stun یا Silence) آغاز می‌کند.

 

Disabler: هیرویی که توانایی‌هایی برای متوقف کردن یا محدود کردن حرکت و اعمال دشمنان دارد.

Nuker: هیرویی که با توانایی‌های پرقدرت و آنی (Burst Damage) می‌تواند در زمان کوتاه به دشمن آسیب زیادی وارد کند.

Pusher: هیرویی که در تخریب برج‌ها و ساختمان‌های دشمن مهارت دارد.

Jungler: هیرویی که می‌تواند در جنگل (Neutral Creeps) به مزرعه کردن بپردازد و منابع اضافی برای تیم فراهم کند.

Durable: هیرویی که به دلیل داشتن سلامت بالا، آرمور زیاد و توانایی‌های بازسازی یا محافظت، توانایی تحمل آسیب‌های زیاد و باقی ماندن در جنگ‌ها را دارد.

Escape: هیرویی که توانایی فرار سریع از درگیری‌ها یا تعقیب‌ها را دارد.